Jan 3, 2014, 8:16 PM

Булгарланд: IV - Администрация 

  Prose » Humoristic
828 0 3
5 мин reading

IV. АДМИНИСТРАЦИЯ

 

 

Администрацията в Булгарланд развива следните две дейности: предоставя административни услуги на населението и събира публичните вземания на държавата чрез митническата, данъчната и осигурителната си системи. В момента е наложен безсрочен мораториум върху предоставянето на административни услуги, тъй като от гледище на държавата това е икономически нерентабилна и фактически досадна дейност. По тази причина администрацията сега се занимава само със събиране на публичните вземания.

Публичните вземания в Булгарланд се формират основно от мита, преки и косвени данъци и осигурителни вноски. Дейността по събирането на митни сборове е възложена на БЕЗУМ (Булгарландско единно звено за управление "Митници"), а на данъците - на АД (Агенция "Данъци"). Държавната политика в областта на социалното осигуряване се осъществява чрез ХАОС (Хомофобска агенция "Осигуровки до смърт"). По-долу ще се разгледа поотделно организационното устройство и дейността на всяка от трите агенции, формиращи т.нар. "Тройна ос".

 

  • БЕЗУМ:

Мотото на БЕЗУМ гласи: "Куфарът е най-добрият приятел на митничаря", а служителите му много се радват, щом зърнат човек или камион, понечил да мине границата. Работата на местните митнически власти с гражданите се гради на принципите на доброволност и разделност, изрично прогласени в параграф първи-предпоследен и параграф втори-последен от Митническия етичен кодекс за екипна работа и евтина търговийка с акцизите (МЕКЕРЕТА).

Принципът на доброволност се изразява в това, че всяко лице, което се намира на територията на митнически пункт, се съгласява доброволно да си закупи кафе от пункта съобразно цените по Митническата тарифа. Никой не може да напусне митническата зона, докато не се приложи този принцип. До 2007г. нямаше случай, в който принципът на доброволност да не се е прилагал.

Принципът на разделност означава, че администрацията тарифира различно субектите, като цените възлизат на 15 €/чаша за булгарландци и 30 €/чаша за чужденци. Така с присъщите си висок професионализъм и справедливост митническите власти едновременно държат сметка за покупателната способност на хората и развиват политика за закрила и насърчаване на местните лица и търговци.

Приемането на Булгарланд в Европейския съюз бе черен ден за митниците. Много служители на БЕЗУМ се принудиха да продадат част от замъците си, за да могат да изхранват децата си, учещи на запад. Спадането на продажбите по булгарландските терминали доведе до огромни загуби на американските заводи за кафемашини и фалити на много от тях. Последваха масови стачки на работниците в тези заводи и на булгарландските митничари. Най-новите анализи на учените от Световния търговски институт за пазарни централистични изследвани (СТИПЦИ) сочат, че това е причината за настъпването на световната икономическа криза.

 

  • АД:

Данъчното облагане в Булгарланд се осъществява на принципа на диференциацията в зависимост от субектите. Законите на страната определят четири вида данъчно задължени лица и ги разглеждат в четири отделни групи:

Група 1 - "Физически лица" (познати и като "длъжници") - дължат 10% от общия си доход, включително доходите от трудова и извънтрудова дейност, от наеми и от продажби на имущество + местни данъци и такси: такса "смет", данък "сгради", данък "автомобил, трошка или пешеходец", такса "дъжд", такса "слънце", такса "облаци", такса "сняг", такса "мъгла", такса "събиране на такси". Данъчни отстъпки: ако доживеят до пенсия им се опростява 5% от данъчния сбор. Данъчни привилегии: тяхна привилегия е да си плащат данъците.

Група 2 - "Юридически лица" (познати и като "донори") - дължат корпоративен данък + данък първоначална продукция + ДДС + данък дълготрайни материални активи + данък в полза на лицата от групи 3 и 4. Данъчни отстъпки: ако изпаднат в неплатежоспособност или свръхзадълженост може да им се опрости последното перо. Данъчни привилегии: издават им се благодарствени грамоти ако ревизията не установи търговия в сивия сектор.

Група 3 - "Наши хора" (познати и като "брат'чеди") - поначало същият режим като Група 1, но лицата от Група 3 подават данъчна декларация само ако пожелаят. Ако не подадат - освобождават се от данъци по силата на закона; ако подадат - освобождават се с постановление на данъчен орган. Данъчни отстъпки: в зависимост от родството. Данъчни привилегии: право на отсрочване и разсрочване изцяло по тяхно желание.

Група 4 - "Наши фирми" (познати и като "обръчи от фирми") - поначало същият режим като Група 2, но лицата от Група 4 подават данъчна декларация само ако пожелаят. Ако не подадат - освобождават се от данъци по силата на закона; ако подадат - освобождават се с постановление на данъчен орган. Данъчни отстъпки: в зависимост от общия бизнес на управителите с представители на властта. Данъчни привилегии: всякакви.

 

  • ХАОС:

Булгарландската осигурителна система е една от най-прогресивните в света: тя прогресивно изпростява и прогресивно замотава правилата си. Социално-осигурителната материя е изработена със ЗОР (Закон за осигуряването на работещите). Като нормативни предписания и обем това е доста голям закон, затова е наричан от хората "големия ЗОР". Основен приоритет в работата на ХАОС е борбата с наднорменото количество пенсионери и тяхното зануляване, а целта е в близко бъдеще в страната да не съществуват такива социални елементи. С последните реформи в социалното осигуряване се предвиди, че пенсионната възраст не може да бъде по-ниска от средната продължителност на живота в страната по официална статистика стъкмистика. Освен това, пенсионираните лица заварено положение ще получават пенсии за стаж и възраст за не повече от пет години, считано от влизане в сила на големия ЗОР. С изтичането на този последен гратисен срок те ще загубят пенсионните си права. Всичко това се прави по съображения за справедливост - булгарландските власти не намират за справедливо пенсионерите да получават пенсии само заради нахалството си да продължават да живеят и в по-напреднала възраст. С изчезването на тази паразитна група се очакват бюджетни икономии, които да се насочат за финансовото подпомагане на лица в далеч по-неравностойно социално положение: ромски многодетни майки, ромски многодетни бащи, ромски многодетни баби и дядовци и ромски многодетни прабаби и прадядовци.

В момента е сформирана експертна група, която проучва евентуалните възможности за сливане на БЕЗУМ, АД и ХАОС в една мегаагенция. Ако проектът се осъществи, мегаагенцията ще функционира под наименование "Единна булгарландска агенция за садизъм и инквизиции" (ЕБАСИ). Според специалистите това би било най-грандиозната административна структура в световната икономическа история. След осъществяване на сливането социалната картина в Булгарланд ще придобие следния вид: 6% - действащи булгарландски политици; 2% - действащи булгарландски бизнесмени; 16% - чиновници на щат в ЕБАСИ; 39% - безработни лица; 27% - пенсионери и непълнолетни лица; 10% - измислени лица. Измислените лица ще се появяват само при провеждането на избори и единствено за нуждите на избирателния процес.

 

 

------------------------------

 

 

P.S. - За много години и с най-добри пожелания за усмивки, щастие и радости през 2014 и всички следващи години!

 

N.B. - Настоящият текст е плод единствено на измишльотините на автора си и напъните му за сатира и тъпизми. Той няма за цел да обиди, унизи или оскърби представителите на нито една професия, етническа или социална група.

 

 

© Дон Бъч-Странски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Браво!!!
  • С риск да се повторя - смях се до сълзи А абревиатурите просто ме разбиват
    За много години и все така нестихващо вдъхновение!
  • Замисълът ти беше много оригинален и от начало до край го разгърна великолепно! Абревиатурите ти аплодирам до една! За много години!
Random works
: ??:??