Oct 27, 2008, 8:50 PM

Историята на Казанлък 

  Prose
1417 0 17
2 мин reading

 

Значи в началото градът носеше името Ад и Рай, защото беше райско кътче, но много се караха хората, същински ад. За жилища се караха - кой къде да си построи.  И понеже много туристи го посещаваха и чужденци купуваха имоти, местните решиха да сменят името на града на Казан и Лък. Казан, защото в ада се ври в казан, а лък, защото... ябълка е много дълго. А лък, защото Робин Худ и Вилхелм Тел, тогава бяха много палави, все стреляха с лъкове. Тогава нямаше пистолети. И един от двамата, не помня кой, все караше момичетата да си слагат ябълки на главата, а той се целеше в тях. Палавник ви казвам. Аз тогава бях като дъска и мен не искаше да ме стреля, а аз им крадях стрелите и също пусках по някоя и друга стрела. Тогава ми казваха Амур, по нашему - любов. Понеже бях късогледа, понякога уцелвах без да искам вместо някое готино момче, някоя хубавелка. Та оттогава се зародиха Ел връзките. После момчетата да не видят нещо... и те. Та от едно късогледство каква беля направих.  Аз накрая си слагах ябълките в блузката и тогава започна силиконовата индустрия. И затова аз съм виновна.

Значи пиша всичко това, защото наскоро четох някъде, че Адам и Ева са родом от Дамск ли беше, не помня. После, че Ева е негърка. Е, много се ядосах и реших да си напиша как си беше, не мога повече да пазя тази тайна. Те местните не искаха да се разгласява пак заради апетитите към града, това райско кътче.

Помня първата рисунка на Адам и Ева, тя си е бяла. Тогава още нямаше солариуми.  Само свекърва й, художникът, защото беше скаран с нея, я нарисува като змия. Свекървата се казва Яга. И тя беше решила да скара сина си с Ева, защото не я харесваше и й даде ябълка. Обаче нали имаше горката склероза, а тогава нямаше лекарства и объркала ябълките и вместо да я... такова, те се таковаха... ожениха. Та после я описваха в приказки милата, та даже снимката й заради големия й, раздвоения й език, художникът сложи по лечебниците. Един вид: Пийте си лекарствата, да не стане като с баба ви Яга.

Та Адам и Ева са родом от Казанлък. Роби и Вили, лъковете де, са от селата, все идваха през лятото при бабите си на село, та от там ги познавам. Беше много хубаво детството ни, а сега какво, само компютри и жици.

Разказах ви с две думи за моето детство и белите, които правехме. Просто исках да знаете истината.

 

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Момичета, първо Казанлък, после и другите градове на Европа. Париж, яко париш. Примерно.
  • Знаех си аз, че тази любов дето ври в Казанлък никак не е случайна. Винаги съм те подозирала, че имаш намеса, но сега ти благодаря за признанието!
  • То това по -скоро ми заприлича на ...Неуморна си, бе!
    По-скоро докторска дисертация можеш да защитиш - в няколко направления при това. Амааа, нали си си пекана, сети се сама
  • Ха сега де!
    Ами ВАР - НА?
    Започвам от ВАР - ами белички сме бе, има ли спор или няма?! Няма!!! После... НА, нА-като нА ви, че си имаме море/ей сега ще ме смърца някой, че се фукам, ама аз кво пък съм виновна, м?!/
    Такива ми ти работи, Светланчик! Сега и аз ще забегна - да търся някой Ромео, че ти нали на Жу даде визитката, и такованкана...
    Айде, сполай ти, че и аз да рзбера от кой клон на чие дърво съм... напъпила!
    МНОГО ГУШКИИИИИИИ*!
  • Не те разбрах, Дарче. И за твоя мъж ли нещо, а?! А може би за града? Трудна работа, като те познавам, но ще се сетя. Ще си спомня какво беше. Жулиета, аз не се сещам Ромео от къде беше родом. Някъде имах визитка ще ти я пратя, заслужаваш нещо хубаво все пак.
  • Ехееееее,много ти благодаря Светленце за тази интересна история за Казанлък-тъкмо няма да се ровя в нета да разучавам този хубав градец, че то ...,под секрет да ти кажа, много ми хареса там и като нищо ще взема да оставя моя роден град и да се преместя да живея в КАЗАНЛЪК-не знам мъжете дали "стават" , но определено жените ми допаднаха много ,...или поне една определена!Поздрав, и хубава вечер от мен!
  • Казвам ви аз, че всеки град си има история! Весе, а аз се чудех защо не харесвам палми, сега ми просветна, благодаря ти! Етчи, три пъти за щастие да ви перне дано...късметът или някой друг, вие си изберете.
  • Кой каквото ще да говори, но аз си знам - виртуалното обучение набира все по-голяма сила, а пък и с такъв лектор като теб не курсова работа, ами чак и... (абе късмета ни е пернал направо).

    Поздрав и усмивка.


  • Лажова, тя твойта е нищо - КАЗАН и ЛЪК. Ами аз кво да кажа - БУР и ГАС. Гас, гас, ама викам им аз, че е ГЪЗ, че става голяма гъзобуря, ама те не ми вярват. Чак като дойде демокрацията и ни бръкнаха в... тогава ми повярваха. И ми викат, Йосифова, гъба отровна такава, туй онуй, уж си ГЪСта с един пеГАС, не можа ли да ни измислиш нещо по-така. Нещо там като ОДИСЕЙ, МОЙСЕЙ и т.н. Ха, викам им, ОДИ СЕЙ, ако можеш в морето, то МОЙ и да СЕЙ, ама знаеш ли какви пирании ще поникнат. Айде, сполай ти, че и аз на солариум ще тичам. То от любопитство и от силикона искам да опитам, ама много ще виснат доземи, като палмови листа ще станат. А пък в БУРГАС палми нямаме и много ще бия на очи.
  • Люси, ти както е тръгнало, ще искаш с устни да те нарисуват. За да те нарисуват трябва да се научиш да отказваш да чистиш, да готвиш и да переш. Трябва да наблягаш само на курсовата работа и ще се получи. Опитай, баба ти лошо няма да те научи. По принцип говоря, не става дума за мен, повтарям. Ласка, нека да са повече усмивките, нали казват, че от много глава не боли. Трябва да проверя, може и да лъжат...като мен. Маргарита, в такъв случай и аз трябва да си проверя родословното дърво. Аз все мислех, че е от металокерамиката, ама знае ли човек?!
  • Лажова,ами аз в Казанлък съм родена.Чудя се що съскам змийски понякога,а то било наследствена обремененост!
    Както казва великата Сафо-в мен живеят две души...
    С обич!
  • Е, ами отказала му. Дори и като змия, все пак е нарисувана. Мен и толкоз не са ме рисували. Да взема по-често да отказвам... да готвя и чистя/вие да не си помислите друго/ Тогава може и да ме нарисуват. Викат му - боди арт. В синьо, малко в лила... Предметът и аз го мисля още. Нещо социално ще да е... манипулиране на общестеното мнение и изграждане на имидж. Баба Яга има такъв, пък аз да нямам.
  • еееее не )
    толкова усмивки само при теб има
  • Люси, щом е курсова, повтарям курсова, предметът е само един. Имаш право на три отговора. Аз верният не го знам обаче. Креми, и к'во?! Блазя ти, Дарче! Мен вече не ме перка...страстта ли се казваше?! Иванова, аз лошо се изразявам понякога. Но исках да кажа, че понеже свекървата на Ева е много гадна, та затова художникът я е изобразил в творбата си като змия. То историята е доста объркана. Художникът я ухажвал баба ти Яга, а тя да вземе да му откаже. И той се ядосал, не стига, че е стара, ами и грозна, па ще му отказва. И я нарисувал на картината като змия. Не е трябвало. И аз помякога като ме свалят, от много радост обърквам и вместо "да" казвам "не". Бива ли веднага - змия?! Обърквам се.
  • Дечева, теб ще те послушам Добре, че не каза по сексуална... щях да се изложа. Не че нещо... ама Стоева иска да говорим за Ел връзки (щот нямало друго за какво) Аз започнах темата за бостана, тя вика, че нямало за какво.И теб страстта като те перне, няма се спи. Иванова, все не разбрала... то с обяснение не става. Там на казана ще се разберем
  • Хехехехе, ама се разписала Люскааа. Какво ли да кажа след нея? М?

    Трябва да поговорим повече за L-връзките... (поради липса на друго)
  • Отговори на много мои въпроси. Умничка си ми Ама те големи злобари бе, тия свекъри, свекърви! Гледай какви работи замислили... и после, защо младите не искат да се женят За силикона нещо си в грешка. Не ябълки, ами пъпеши и дини се слагат. Поне е така в днешната индустрия. Ел връзките са интересни, чак и мъжете пощуряха по тях. Завиждат... Ама той и Амур криво се цели понякога. Гледай сега как се разписах, ти си виновна. А оная с раздвоеният език е завършила връзки с обществеността... знае къде да се слага. От много лекарства, взех да забравям. И да ми стане като на баба Яга, нали има пластики. Ще съм като нова Ама не ми пука, то на хората все нещо няма да им хареса и ще говорят. Но аз мога да стана, като оная... от рекламките за лекарствата. Лажова, мисля това да бъде новата ми курсова работа. Повтарям... курсова работа! Само се чудя по кой предмет да я ползвам
Random works
: ??:??