Oct 6, 2007, 12:25 PM

Изневярата 

  Prose
2316 0 29
3 мин reading

Седнали сме с жената да закусваме, пием си кафето и гледаме сутрешния блок по руската телевизия. Нещо от рода на нашето „ Добро утро" или „ Здравей, България". И там всякакви теми разискват. Аз го гледам и слушам с едно око и ухо, докато не ме заинтригува новата тема. За изневярата. Поканили в студиото мъже и жени и всеки с неговата си позиция. Колкото хора, толкова мнения „за и против" нея. По някое време водещата явно се умори от говорещите, вече почти в един глас, хора и покани психолога на предаването. Сяда човека и почва:
- Слушам ви - казва, - и ви се чудя колко много аргументи извадихте. Всичките сте прави за себе си. Но има едно нещо. Изневярата понякога е полезна за съхраняването на брака. Защо? Защото във всеки брак има критични години. Третата, петата, седмата и петнайсетата. През тези години е полезно човек да кръшне настрани, да види разликата и после да се върне, зареден с нова сила да укрепва брака си.
При тези думи на психолога, аз се обръщам към жената и я отпочвам.

-
Ето. Най-после един умен човек да го каже. Виждаш ли? А аз какво? Вече седемнайсета година карам и в критичните години все с теб. Затова сега чат-пат имаме караници. Ако бях освободил напрежението, нямаше да е така.
И почвам с едно смятане, едни прехвърляния на данни в главата ми от минало време досега.

-
Значи, първо да почнем с ергенското парти. Тогава нямаше такива неща, но няма да е лошо като модерни хора да си направя едно. И ти си направи едно моминско, да не кажеш, че само аз искам да използвам. После, да видим. Третата година беше през 1994. Аууу, яко критична. Тогава беше световното по футбол в САЩ. Цяла година еуфория и нямахме толкова време един за друг. Петата се падна през 1996. Май тогава, ако не ме лъже паметта, беше по време или след управлението на Жан Виденов. Кризааа... и в живота, и в семейството. Тотална.
Отпивам от кафето, дояждам си кроасаните и продължавам с аргументите и фактите.

-
Седмата се падна през 1998 година. Тогава пак имаше световно. Не се класирахме на него и веднага се усети пълната сила на критичната година. Няма адреналин, има спад в отношенията. И достигаме до петнайсетата година. Падна се през 2006 -та година. Я да видим защо е била критична за брака ни? Ами даааа. Че аз тогава се регистрирах в сайта. Не, не ми е пречил сайта на брака. Само, че ти като видя колко много поетеси започнаха да ме обичат и взе да ме ревнуваш. А какво е ревността? Убиец на любов и в случая брак. Егати и критичната година. Затова ти предлагам да вземем да си изконсумираме изневерите през тези критични години и после ще видиш какъв ще ни е свежарски живота.
-
Ще ти дам аз на тебе...
-
Ти на мен ясно, че ще дадеш. Нали си ми в кърпа вързана. А и си се подписала. Ама номера е за другите. Да ме получат всички ония, които е трябвало през тези години. И понеже, да не търся жени от тогава, ще си направя списък от сегашните ми познати.
Тук вече виждам, че жената е започнала с подгряването. Ама продължавам:

-
Така де. Виж колко е хубаво. И ти ги познаваш и аз, и знаем, че са сигурни и сериозни хора. А и я си помисли. Ами ако и те имат критичен период? Ще им помогна да го преодолеят. Виждаш ли! Освен хубав, имаш и умен мъж. За завиждане си. Хайде сега да си легнем, че да видя какво е при нас и да запомня...
При които думи се заемам да успокоявам жената с нежности. Откъде обаче да знае колко ще ми дойде добре едно такова наваксване. Утре като иде на работа и почвам да си правя списъка. Кой знае, може пък да ме огрее. Нека съм готов...

 

п.с. Забравих да напиша, че този разказ написах след един разговор със Светлето Лажова. Благодаря И за идеята!!!

© Христо Костов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви!!!
    Целувки!!!
  • Ице,май всичко почва винаги на шега ама почне ли се - бая зор те очаква.Приятно ми беше да прочета, да бъда с вас./ и уши ще дърпам-в поща/.
  • Интересно и стилно Ице!Абе гот е да се изневерявя........!
    Поздрав!
  • Благодаря ви, момичета!!!
    В интерес на истината предаването наистина го имаше. Аз само направих моята интерпретация. А и Светлето помогна малко с идеята.

    п.с. А и защо да не открием агенция за спасяване на брака? Тя ще приема мъжете, аз жените.
  • И на мен ми харесва руската тв, много рецепти
    за дълголетие, здраве, че пък и за освежаване
    на брака, така си ми е хубавичък, не ми трябват
    светкавици, че да не вземе да умре!!!
    Извън майтапа, хубав е замисълът,
    пък, който както иска да го разбира!!!
  • И ти като Светлето, може да издадеш наръчник за спасяване на брака!
  • Благодаря ви!!!
    Нищо му на списъка. Кой знае каква криза ще дойде. А имането е по-добре от нямане...
    Поздрави и целувки!!!
  • лелеее, ами аз закъде съм с моите 20, Ице?! бая имам да наваксвам
  • Хехе....големи идей даваш Ице за спасяване на брака,ще взема да се замисля и аз върху тях.Значи първо от списъка да започна за всеки случай.То като се замисля бях дала една оферта на един господин,но май нещо се отказа ,че много дълъг пътя до мен фериботи ,самолети ама ще се измисли нещо ,щом е за идеята!!!
    Поздравче Ицка усмихна ме приятно ,но и ме замисли сериозо!!!
  • ама то това не е изневяра, а спасяване на брака...
  • Щом сме в критична година и аз казвам на мъжа ми да ходи, та да види, че по-добра от мен няма! Той па ми вярва. А може и да ме лъже, че с мен му е добре, гадината. Ама защо не ми каже аз да ходя? Защото май няма да се върна. Ице, ти като ми го разказа то си беше готов разказ, аз само ти казах да го напишеш. Хареса ми!!!
  • Благодаря за усмивката и смелия текст. Опасен си!
  • Ха-ха-ха!
    Чакай,че ме замисли и мене...
    Ми то и ние май сме пропуснали третата, петата и седмата.
    Както е тръгнало ша изтървем и петнайстата...
    Да вземеме и да ... вземеме...,кой каквото може...
    Голяма разсъждателност ми оформи...

    Поздрави!
  • Разказа ти много ми хареса.Темата която си засегнал, е актуална за
    всички времена.Напълно съм съгласен,с написаното.Досега имам изконсу-
    миран тридесетгодишен брак.Колкото да е неприятно,съм постъпвал по
    начина,който си описал.А пък и списъка ми е доста дълъг.

    Поздравявам те за разказа ти!
  • Хаха!
    Спри се с тези изненади!
    Чудесен си!
  • Боже, и при мен отминава 17 - тъ, а - не грешка 19 - тъ откъкто съ познавами с моьот. Бре, къде беха руснаците, че по-ранко не пуснаха туй предаванье! Начи 4 казват - поети ли да бъдат, или...
  • Благодаря ти, Ани!!!
    Целувки!!!

  • Май, тука, от както сме се регистирали, повечето сме в криза, Ице. Спасявай ни!
  • Пиша си, Люска!!! Че как иначе. Град, име, предпочитания за...
    Абе да съм готов аз.
    Целувки!!!
  • Ще прочета това на мъжът, като се завърне Минахме през първите три кротични, сега ще видим през последната какво ще стане. И там за оня списък, нали се сещаш...
  • Благодаря ви!!! То ако кризите в един брак бяха строго по години лесно щеше да е. Да ама не.
    Ама аз си правя списък, де. Че кой знае какво ще изкочи...
    Целувки и поздрави!!!
  • Страхотно ме развесели!
  • Защо не каза по-рано,бе човек.
    2006 и на мен ми е бил критичен период(седем години)
    Малеее,трябва да си наваксам докато не е дошъл другия.
    Обеща,че ще помагашНали?Да не се отметнеш.
  • Хахах няма лошо, стига да не си направи човек черен списък
    Разведри ме, Ице!
  • Ице,посмях се!Ама това си е и сериозна тема!
    Нека ти бъдеш спасителя на бракове в този сайт!
  • Хахаха, уникума ми той, сладък!
    Спасявай брака, Ице, без оглед на време, начини и средства!
    Нъл' тъй?
  • Алоууу, пак се отнесохте нейде!
    Тези списъци ги знаем... Отлежават някъде, за другия живот!
    Поздрав, Ице!
  • хаха....много е добро , хареса ми
  • Кметье !!! Да ма пишиш първа в списъка!!! Ти кръсник ли си ми, или лукова главъ? Пък и аз откак подкарах петата година - все съм в криза - вече наближава седмата и още няма излизане ! Помагай !!!!!
    ПП - и аз гледам руска, - на един и същи хал сме
Random works
: ??:??