Dec 28, 2011, 4:55 PM

Светлината подскача 

  Prose » Novels
601 0 0
2 мин reading

Светлината подскача покрай мен. Завихря се по посока на часовниковата стрелка и изчезва. Аз се сливам с тишината в стаята и очите ми леко се замъгляват. Изпадам в онова приятно чувство на блаженство и за миг забравям, че съм пред пишещата машина.  Ръцете ми се отпускат сами и се пренасям в друго едно време, времето на Кумранската същност. Виждам величествен храм, с аркова структура. Влизам в него, а около мен множество хора облечени в дълги роби, различни по цвят. Прави впечатление, че всички са препасани  през кръста с ленени синджирести връзки. През челата им минават ленти. Едните от тях са с червени, другите - със зелени, а третите - със сини.  Реших да се приближа до един, който носеше синя лента. Допрях ръка  до рамото му. Той се обърна и ме погледна.  Запитах го:

- Отче,  значи за вас тази лента през челото има значение?

- Разбира се. Тя ни отличава като чиновете при военните.

- И вие ли имате чинове?

- Така е. Те са по заслуга и учение по съвършенство.

- Можеш ли да ми обясниш какво значи съвършенство?

- Съвършенството е висока степен на натрупани знания и опитност.  Това значи висша степен на мъдрост, т. е. Висш Разум.

- Обясни ми по-дробно - какво значи съвършен човек?

- Съвършен човек значи човек с висша добродетел. Такъв човек знае и може всичко. За него няма невъзможни неща, които вие сте свикнали да казвате "не мога". За търсещия и желаещия няма "не мога". Опитът се натрупва чрез знанията, но не онези, елементарните,  а тези, които могат да ви научат на полезни неща.  Търсете хората, книгите и личните наблюдения, за да натрупате знания! Знания, опит и мъдрост, върха, до който трябва да стигнете!  Това е върхът на съвършенството. Това е върхът на гениалността.  Тогава ще влезете във Висшето царство - царството на Рая. А той може да бъде и на земята. Стига да постигнете всичко това. За да разберете дали сте стигнали до това, трябва да изпитате своя праг на интелигентност!  Но, ние говорим за духовна интелигентност. Дух значи ефирност. В тази сфера има само етерна прозрачност. А етерният човек е човекът на бъдещето Той е този, който ще може да излиза  от себе си по собствена воля и да лети трансцедентално, т.е. чрез мисълта. Тя е тази, на която трябва  да дадеш насоченост към даден обект и със скоростта на мигновението отиваш там.

 

© Мария Герасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??