Dec 21, 2010, 6:21 PM

За Коледния конкурс на Откровения - Четвърти Коледен Творчески Фестивал 

  Prose » Humoristic
1908 0 21
6 мин reading

 

За Коледния конкурс на Откровения

 

Мили приятели откровенци!

Не мога да не споделя с вас това, което ми се случи покрай миналата Коледа във втората ми родина, Испания.

Ще цитирам стих от емигрантската поезия на моя приятелка, за да поясня написаното от мен

И макар далеч от теб, Родино,

аз не съм беглец, а просто пътник.

И със кръв подписвам се, Родино:

Емигрант не е родоотстъпник!

Напоследък се случват толкова странни неща, че не се учудих, когато тази приятелка заяви, че както ѝ е писнало, един ден току виж се отказала от българското си гражданство и станала първа испанка!

Сън не ме хвана същата нощ, за да мисля и аз по въпроса. През 20 мин от телевизионния екран на испанската телевизия водещите ме подмамваха с два ключа в ръце, че дават жилище само с един СМС или по телефона с вълшебната думичка къща! За достоверност се появяваха щастливци, които убедително заявяваха, че са спечелили от раз своите домове. Като не ми идваше сънят, нещо почна да гъделичка съзнанието ми и си викам:

 –Този телефон ще ми излезе скъпо, я да чукна аз едно есемесче, хем няма да говоря и отсреща да чатнат, че съм чужденка и да ме елиминират, хем къща е написано и няма да сбъркам. Ще спечеля в Мадрид апартамент с лека ръка!

 Аз, между другото, съм късметлийка! Покрай Коледа ударих кьоравото няколко пъти– абонамент за вестник Нова дума за една година, за една публикация, пазаруване гратис от Български магазин в Мадрид и още други неща. Няма да изреждам всичко, но камата наби една от шефките ми, при която работя един път седмично за три часа. На масата ѝ ме чакаше плик с поздравления, целувки и прегръдки, та ми се отпуснаха сърцето и душата, които покрай празниците ми се свиват на топка.

 В плика имаше много пари! Оказа се, че семейството е ударило голяма печалба от традиционната лотария и са споделили с мен радостта си.

 Отклоних се малко от темата, но откакто „забогатях“, ме боли главата и , за да не мухлясат банкнотите, от време на време  ги броя и им се радвам. Чудех се в какво да ги вложа и си рекох:

–        Я да похарча някое евро за есемеси за къща!Като ми падне апартамента, ще стана хазяйка! Ще се отърва завинаги от килерчето, в което живея! Може да си намаля работата, нали ще печеля от наем!

Стигнах чак до там, че и аз може да се откажа от гражданството си и да се пиша испанка! Даже си представих как двете с приятелката ми, която с кръв се подписва, че не е родоотстъпник, ще си кютаме тук, в Испания и ще се наслаждаваме на спокойни старини в моето жилище. Ще има да си пи-и-и-ишем романчета и поезийки, а с пенсиите, които ще получим като присадени испанки, ще отскачаме я до Швейцария, я до други местенца, но чат –пат ще отскачаме и до България, която ще сме предали...

 Просълзих за това, че ще си оставя родното огнище и моите води, но забърсах решително сополите, грабнах джи ес ема и написах ес ем еса. Не мина и секунда и дойде отговор. Сърцето ми излезе от ритъм. Пиша дословно, за да знаете как се печели от раз апартамент в Испания.

 Отговорът на моя ес ем ес гласеше:

Честита Коледа!Прати сега ЩАСТЛИВА на 27545

Отговорих. Веднага ми обърнаха внимание и аз се почувствах поласкана.

Ще спечелите, ако отговорите кой е консултант на ГХ:1.Хералдо, 2.Тоскано. Прати 1 или 2.

Хал хабер си нямах какво е това ГХ, но праснах напосоки номера и ...каква радост! Отговориха ми веднага!

 Да, печелиш!

След 2 секунди дойде друго есемесче от телевизора:

Само за теб! Секретът да спечелиш къща е да пратиш есемес КОЛЕДА.

Казах си:

–Ще играя! Аз вече научих стъпките на хорото и ударих шестицата!

Да, точно! Много добре! Ще спечелиш, ако напишеш името на дъщерята на Белен Естебан1.Андреита 2. София

Aз, нали съм българка родолюбка и си обичам столицата, мислех да чатна 2, но се отказах. Щяха да ме сметнат за невежа, че то в Испания няма някой да не знае коя е наследницата на Белен с големите торби под очите!

 Как се зарадваха в телевизията, че отговорих правилно, ако знаете!

Да-а-а! Печелиш! Прати едно или две за въпроса...

Хал хабер си нямах какво ме питат и...фал! Засрамих се, като ми пратиха следното:

 Не! Съсредоточи се и отговори: Кой е денят на влюбените: 1-14.02, 2-25.12. Прати едно или две.

Аз, като се цъкля по-дълго време в буквите, те сигурно са си мислили, че съм се отказала, но не ме познават колко съм инат! Освен това имам плик с пари, които не съм спечелила с пот и се чудя какво да ги правя!Пък и може ли аз да не знам деня на влюбените!

 Следващият въпрос беше:

 Известен модист1-Армани, 2–Лукас.

 За мен Лукас е най-умното куче, което познавам в Мадрид, живее в една от къщите, където работя и е сто пъти по-умно от мен. За малко в бързината да имам вече желаното апартаментче щях да направя Лукас известен модист, но се замислих и написах правилният отговор.

 След секунда получих друг въпрос. После друг, на аз си мълчах, докато твърдо не ми обещаха, че ще спечеля!

 На края си!!! За Коледа с нов дом! Отговори кой е Карлос?1-готвач, 2-футболист.

С футбола съм на „ти“, защото чистя на един от националния отбор на Испания и с лека ръка уцелих. Дойде следното:

Пратете си името, за да ви пратим по пощата ключа за вашия дом.

 Написах си и името, за да знаят в испанската телевизия, че освен глупави испанки има и такива българки, дето чакат да им пратят в пощенската кутия ключ за нов апартамент.

 Вината за това, обаче, беше изцяло на онази моя приятелка, дето ме подкокороса да си сменяме гражданството! Аз само исках да си имаме наш дом, с една дума-да станем сеньори и да не живеем по общи квартири, за чиито наеми няма да ни стигнат пенсийките ...

 Няма да ви пиша колко хапчета за сърце, кръвно и нерви изпих, когато, вместо ключ, намерих в пощенската си кутия... фактурата за телефона!

 Благодаря ви, че прочетохте, мили момичета и момчета!

 Весела Коледа и щастлива Нова година от Мадрид и мен, българката Enena!

© Елена Нинова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Поздрав!... По-голям е шансът да спечелиш сърцето на някой... принц, отколкото да спечелиш от есемес-игри...
  • БРАВО.МНОГО МИ ХАРЕСА. ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ С ТРИ ДУМИ ЛЕСНО СЕ НАРЕЖДА.И ТЕ СА "НА НЕЩАСТНИКА ПРОДАЙ НАДЕЖДА...".ЗАВИЖДАМ НА СИЛНИЯТ ТИ ДУХ.
    BUENAS NOCHES.
  • Няма да коментирам написаното, само ще кажа, че не ми хареса!!! Ако се впусна в подробности ще трябва много да пиша, а е късно и не ми се пише!!! Едно изречение ме заинтригува "....защото чистя на един от националния отбор на Испания ..." Би ли ми казала кой точно(може и на лично съобщение) Поздрави от мен
  • SMS:Вие сте родена на...? Бравооо, спечелихте! Спечелихте!!! Сърцата ни! Да си жива и здрава, Елена! Внуци, щастие, апартаменти, гражданства, дневниците ти...издадени, всичко пожелано-сбъднато! Прегръдка, мила!
  • Свежо, направи ми удоволствие да прочета разказа ти и се посмях от сърце! Поздрав!
  • поучително...чудесно написано..
    Светли празнични дни, Елена!
    бъди щастлива...сърдечно те, прегръщам.
  • Весело посрещане на Новата година в новата къща!


  • Усмихнато...
  • Благодаря на Борянка от Асеновград за коментария направила го е от моят профил, за6тото не е регистрирана като читател
  • Браво, Елена! Допада ми твоят начин на писане, искреността и чувството на самоирония. Весели празници!
  • Браво,Ели! Страхотно се забавлявах!Само истински талант може да пише за тъжни неща така, че да те накара да се разсмееш!Весели празници, па щом не можа да я уцелиш тая тая къща, дано пък някой дядо Мраз ти я подари, че дядо Коледа, явно не се е сетил!
  • Страхотно чувство за хумор имаш!
  • хахах хареса ми много...Весела Коледа!!!Много здраве и радост!!!
  • Не всеки може да се похвали с чувство за самоирония.
    Весели празници, Елена!
  • Хахахаха... Браво!
    Весела Коледа!
  • Весела Коледа, Елена!
  • Фактурата за телефона... Колосалните гаври са ми много присърце.
  • Пада ти се,...късметлийке!Друг път няма да се закачаш с приятелките си, особено с една от тях!
    Браво на чувството ти за самоирония и високия дух!
  • но откакто „забогатях“, ме боли главата и , за да не мухлясат банкнотите, от време на време ги броя и им се радвам. Чудех се в какво да ги вложа
    Тук се смях от сърце. А миналата година и аз участвах за лаптоп от Вивател и все ме хвалеха, как умно съм отговаряла на въпросите, а въпросите от тъпи по-тъпи, коя е столицата на Германия, аз пък какво се вързах, нещо ми се вярваше нали ставали чудеса, а после сметката....С поздрав и усмивки, Енена!

  • Зная коя е и приятелката ти...
    И че само насън можете да си смените гражданството...
    Весела Коледа, Елена!
Random works
: ??:??