За познанието и смърта/православието/
Отново грешната ми ръка, посяга към клавиатурата за да изрази пред негово величество суровия критик –читателя, няколото мисли ,развълнували дните и нощите ми.
“Битието”-не, няма да се впускам в безплодни опити да обясня “какво е битието”-това са го правили безброй велики хора,сред които вашия покорен слуга не е .
Но ръцете ми движени от незнайни пориви, биха нарисували какво не е .
Битието не е живота.Битието е Познанието,а Познанието е Смърта.
Познанието-но не четенето на книги или гледането на филми и или интернет/не че те не са носител на информация/.Но информацията сама по себе си , не е познание.
Познанието е това-. Да да се опитаме да възприемем , заобикалящото ни , чрез въпросите и да го анализираме-и да дойдат Отговорите.
Въпроси и отговори-едно органично цяло, напускайки едно състояние ,ние преминаваме в ново.
Но със всяко нещо, което научаваме нещо друго умира.Умират желания, умират страсти,умират мечти.
Счита се, че с натрупването на отговорите-изведъж ще се почустваш, като светлина и живота ще излезе от обичайното си русло и ще започне сякаш да тече /сравнение-без което,уви не може/. Счита се –но милионите учения дават своя рецепта-свой начин да зададеш въпросите и ти гарантират готови отговори.
Готовите отговори – само мисълта, че могат да съществуват –това е СМЪРТА.
Няма готови отговори- пътя към тяхното достигане е С Смъртта.Умряло е всичко останало, пренебрегнати си са всички останали пътища.Тях ги няма-отговорите които чакат там ,няма да бъдат достигнати-те са мъртви.
В тези редове ще се занимаем с най-разпространеното схващане е ,че смъртта-това е невъзможността –то е несъществуването.
Пишещия тези редове не може да сподели това схващане .
Нека да погледнем най-близкото нам учение,което ги изразява – православието.
Десет заповеди, канони ,обреди ,догми.
Според него се раждаш покрит с греха на АДАМ и ЕВА, и през целия си живот ,ти се трябва да се стараеш да изпълняваш,всичко писано в КНИГАТА-схващана ,като книгата с отговорите.
Ако претърпиш ужасни мъчения и страдания- но въпреки това вървиш по този посочен, път след края наречен СМЪРТ те чака Рая-вечното блаженство.
Тогава ,кое е ЖИВОТА и КОЕ е смъртта-ужасните мъки и страдания на съществуването или според Този път-изтърпял ги- Вечното блаженство, когато си Мъртъв- когато си в Това което наричат смъртта.
А какво, според пак този ПЪТ ще ти помогне да преодоляваш страданиета и житейските несгоди-АМИ увереността, че това са готовите и единствени отговори-тоест ПОЗНАНИЕТО.
Но за какво е това ПОЗНАНИЕ –за да изтърпиш мъките на така наречения живот , и достигнеш до БЛАЖЕНСТВОТО на така Наречената СМЪРТ.
Вашия скромен слуга не е съгласен.Това са точно противоположни Съдържание и Описание.
Вземете само ужасния страх от смъртта-характеризиращ изцяло Християните-образите с които я обрисуват, думите с които я описват.
Значи тя е ужасна ,страшна-НО нали ако спазваш догмите и пътя ,тя е ВЕчното Блаженство.Това е една пукнатина в иначе стройната система на каноните.
Значи ПРЕКРАСНОТО е Обрисувано ужасно ,а мъките и страданията- С ЖИВОТ-нещо красиво.Значи според този ПЪТ,с мъките на живота ,справяйки се чрез ПОЗНАНИЕТО което дава този ПЪТ ни ще стигнем до Блаженството на смърта.
А ПОЗНАНИЕТО се характеризира с Търпението-да търпиш и да чакаш уверен изпълнявайки писаното.
Следвайки естествения си ход –мисълта ни достига да извода-според православния ни канон, ПОЗНАНИЕТО изпълва битието.Битие изпълнено със страдания е СМЪРТА. Битието ни е СМЪРТА.
А Блаженството – ЖИВОТА.
Писано от Недостойната ръка на раб Божи Anonimus
Лето господне 2002 от Христа.
© Ментор Todos los derechos reservados