11 feb 2009, 7:48

Агония и красота 

  Ensayos » Personales
1399 0 4
1 мин за четене
„Красотата е агония,” казва една гейша в своите мемоари. Уви, агонията не е красота.
Всеки път, когато срещна бездушие, аз агонизирам. Боли ме – и от болката, и от безразличието. От тази агония, обаче, не се ражда красота. Напротив, красотата умира, лишена от доброта.
   Всеки път, когато срещна съдници, размахали безпощадно менторски пръст, аз агонизирам. Боли ме не от думите им. Боли ме от факта, че тъпчат безпощадно красотата, правейки проекции на личностните си проблеми върху нейното платно.
Агонизирайки, аз не спасявам красотата. Напротив, придавам й уродлив вид. Крайно време е да спра агонията и да предприема конкретни действия.
   Агонията не е красота, въпреки че красотата е агония. Такава е, когато здраво пуснала корени, полага неимоверни усилия не само да остане красота, но и да даде плод. Въпреки бездушието на менторските пръсти, сочещи я с презрение. Агонията на красотата дава своя плод. Готова съм да я преживявам ежедневно, докато бездушниците кълват месата ми. Аз ще намеря лек в светлината на нощта. Знаете колко силно греят Луната и звездите, когато си спомним да погледнем към тях, нали? Красотата е и светлина, не е само агония. Колкото и да се опитват да я задушат с мрака на агонията.

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??