13 dic 2018, 23:22

Доверието и Демоните 

  Ensayos » Filosoficas
1207 5 6
1 мин за четене

Доверието... казват, че добрите отношения се градят на взаимно доверие.

Наскоро чух "Аз обичам не теб, а представата за теб в мен". А дали, тя всъщност не съм самата Аз? 

Какво се случва, когато липсва доверието? Представата започва да се изкривява, нахлуват "демони", които я зацапват, всяват страх, че изящната представа, може да не е толкова прекрасна. Страхът убива... Бавно. 

Някой вижда съвършена картина, но от чужди примери, се страхува. Идват съмнения. Чуждият пример може да е от нещо, което той/тя е преживял с друг човек, но за този, това преживяване се явява чуждо... докато не го съпреживее. Демонът от единия започва да прелива в другия. И така ненаученият урок събужда страх, започва да руши изящното и да отнема малко по малко правото на другия да "отговори" на изящната представа. Възникват терзания, неспокойства, думи и... връзката постепенно се руши. "Демона" постепенно взема превес и превръща "красотата" в "грозотия" с изразена реалност.

Казано е: "Обичай ближния като себе си", а не обичай себе си като ближния.

В крайна сметка всеки получава това, което иска. Сиреч - това, на което се доверява или иначе казано - това, в което вярва. 

 Е.И. 

© Елена Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • О, Вълчо, добре дошъл! Много ми е приятно, да те видя тук!.... Не искам да подредя този текст. Зная колко хаотично е написан, но този хаос не е случаен. Благодаря ти
  • Много хора правят тази грешка. Някога, когато бях млад и глупав, аз също обичах идеализирана представа. После помъдрях, една жена ме научи да обичам другия такъв, какъвто е, с всичките му недостатъци. Съвършени хора няма. Но опитай се малко да подредиш текста си
  • Радвам се, че и на теб допаднаха размишленията ми. Благодаря ти!
  • И на мен ми допадна виждането ти за Доверието, Елена!
    Приеми моите приятелски поздрави и пожелания за успех!
  • И интересна асоциация Мисана!
    Благодаря ти!
  • Неволно асоциирах заглавието: Демони на доверието или Доверие на демоните...?! Много интересно есе. Аплаузи!
Propuestas
: ??:??