26 feb 2005, 11:58

Дългът към рода и дългът към сърцето 

  Ensayos
31305 0 13
3 мин за четене

 

От самото си раждане до последния дъх, човек живее в дълг. Това е нещото, което го съпътства, където и каквото и да направи. ,,Дългът е обич към онова, което сам си заповядаш ” е казал Гьоте. Той е част от живота на всеки и щастието ще дойде, когато го изпълним.
  
Дългът винаги е съпроводен с дилема. Една честа негова форма на проявление е дилемата род – сърце.

В този момент от живота си, с пълно съзнание разбирам отговорността на избора и дълга – т.е. имам правото да избера своя дълг. Кузен твърди: ,, Дългът и Правото са братя, тяхната майка е Свободата; те се раждат в един ден, растат, развиват се и загиват заедно.”

Зная какво иска сърцето ми, но зная какво очаква и родът от мен. Аз съм задължена на рода си, заради всичко което са направили за мен; заради обичта, всеотдайността и разбирането, което съм получила. Осъзнавам, че по света има много хора, които не са могли да имат това, което аз – а това засилва дългът ми към рода.

Естествено, моите лични нужди също са важни. Аз не се себеотричам, но зная, че не бих била истински щастлива, ако не изпълня дълга към семейството си. Лошо е, когато човек не е изпълнил мисията, за която е на земята. Веднъж осъзнаеш ли какво иска сърцето ти, то това остава дълг към собствения ти живот – като нямаш правото да отричаш или бягаш от него. Какъв е смисълът на живота ни, ако не сме изпълнили дълга си?

Конфуций има една много хубава мисъл: ,, Да съзнаваш своя дълг и да не го изпълниш е страхливост.”

Според мен трябва да се направи един компромисен вариант между дългът към рода и дългът към сърцето. Истинско щастие ще е, ако изпълниш и двете, но това е рядък случай.Независимо от индивидуалния избор на всеки, не трябва да забравяме, че живеем, за да бъдем щастливи.А докато сме такива ще можем да помагаме и на останалите да са такива, черпейки от положителната ни енергия. Аз съм за дълга към сърцето, защото това е по – големия дълг, който включва и дълга към рода.

      

© София Русева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Точно, ясно и конкретно! След като прочетох есето получих важен отговор за мен. Благодаря!
  • хей есето е супер но се чудя ами ако вместо дълга към рода трябва да се направи избор между "зова" на сърцето и не нарушаването на забраните? интересно ми е да чуя някое мнение ...
  • на мен много ми харесва есето! определено имаш дар слово!
  • Благодаря ти и аз, че харесваш написаното,че използваш ума си,че умееш да отсяваш качественото от не толкова доброто. Защото за мен това есе,което съм написала не е изобщо кой знае какво. В него да има 2 изречения,които си струват. Писала съм много по-стойностни неща и ако имате интерес можете да ги видите. Идеите идват с мисленето,анализа, характера ви...аз мога да ви помогна с това,което вече съм написала.Който го оценя-браво,който не-да е жив и здрав и да си намери друг,който да мисли вместо него.Успех ти желая, Веско!
  • Браво,много хубаво пишеш.И аз никога не преписвам дословно.Доста промених есето,но фразите ти много ми помогнаха.Мерси,без тебе нямаше да се справя!
  • Не мислиш ли,че е малко нахално да искаш да ти пиша есе?Пиша така само за сестра си.Освен това съм студентка в първата си сесия,ако знаеш какво значи това.последното което ми е на главата е да пиша есета.А и мисля,че щом искаш да си толкова оригинална,можеш да прочетеш няколко различни есета по темата,да се замислиш сама кое за теб е по-важно и така да напишеш нещо истинско и добро.Учителката ти ще оцени точно това. А и вярвайте ми,писала съм ги заради сестра си,но тя никога не ги е преписвала дословно.Взимала е част от идеята ми,но не е копирала.Влагала е и собствена оценка.Писането на есе не е толкова ужасно нещо, за колкото го имате.То ви помага да разберете себе си и да станете хора със собсвено мнение,хора които няма да бъдат мачкани от другите.четете и учете,мислете!за да бъдете компетентни яки пички и пичове!
  • трябва ми за понеделник но може и по рано
  • SKY (София Русева) може ли да ми пратиш на пощата есе на същата тема само че да е различно защото моята госпожа знае всички саитове от които можем да препишем.моляте прати ми го на:ниналаз@абв.бг само че го напищи на анг!
  • Хехе,дечица сладки - бях го написала за домашна на сестра ми преди 2 години. Май доста от вас съм спасила от слаби оценки. Но я ми кажете как реагират учителите ви
  • благодаря много хубаво есе си писала. спаси ме от 2
  • Благодаря,радвам се,че съм ти помогнала...но повече се надявам да имаш собствено мнение по въпроса
  • Много ти благодаря за това хубаво есе, защото имах класна точно на тази тема и много ми помогна.
  • Благодаря ти, милаБлагодаря ти за времето, което си отделила и се радвам мнооооогооо, че не си почувствала това време изгубено напразно.
Propuestas
: ??:??