Има ли истинско приятелство днес?
Е С Е
Приятелството е най-ценното, най-прекрасното, най-красивото нещо в човешкия живот. Приятелите са безценно богатство, което нищо не е в състояние да замени. То няма еквивалент, няма цена, а има само вътрешна стойност.
Според Аристотел има три вида приятелства. Първото е това, което се създава заради радостта от съвместните удоволствия. Второто се заражда заради взаимната изгода, а третото е приятелството заради самото приятелство. То е истинското, защото е безкористно по характер.
Не съм съгласен с това мнение на Аристотел,защото според мен нито първото,нито второто могат да бъдат наречени приятелство.Приятелство за мен е налице тогава,когато човек дарява любов,загриженост,добронамереност без да очаква каквото и да било в замяна.
Истинското приятелство се гради на взаимното доверие и безкористност. То се доказва! То съществува! То се ражда в моменти на изпитание, радост, разочарование.
Приятелството е загриженост и безрезервна отдаденост. За него няма граници, защото домът му е навсякъде. Има органичност и равнопоставеност, защото за приятели можем да имаме хора на различна възраст, с различни от нашите интереси и възгледи.
Дълбоко вярвам в силната магия на приятелската връзка, защото приятелството е пътя към превъзмогване на егоизма, лицемерието, завистта и целия натрупан у съвременните хора негативизъм и безморалност.
Вярвам, че истинското, безкористно приятелство ще промени и докосне ледените сърца и стопявайки ледовете, ще възцари щастие, радост и безгранична любов в съвременния забързан свят!
© Наташа Басарова Todos los derechos reservados