3.01.2008 г., 14:43 ч.

Има ли истинско приятелство? 

  Есета » Ученически
29209 2 7
1 мин за четене
 

                 Има ли истинско приятелство днес?

 

 

                                     Е  С  Е

 

      Приятелството е най-ценното, най-прекрасното, най-красивото нещо в човешкия живот. Приятелите са безценно богатство, което нищо не е в състояние да замени. То няма еквивалент, няма цена, а има само вътрешна стойност.

     Според Аристотел има три вида приятелства. Първото е това, което се създава заради радостта от съвместните удоволствия. Второто се заражда заради взаимната изгода, а третото е приятелството заради самото приятелство. То е истинското, защото е безкористно по характер.

  Не съм съгласен с това мнение на Аристотел,защото според мен нито първото,нито второто могат да бъдат наречени приятелство.Приятелство за мен е налице тогава,когато човек дарява любов,загриженост,добронамереност без да очаква каквото и да било в замяна.

   Истинското приятелство се гради на взаимното доверие и безкористност. То се доказва! То съществува! То се ражда в моменти на изпитание, радост, разочарование.

Приятелството е загриженост и безрезервна отдаденост. За него няма граници, защото домът му е навсякъде. Има органичност и равнопоставеност, защото за приятели можем да имаме хора на различна възраст, с различни от нашите интереси и възгледи.

     Дълбоко вярвам в силната магия на приятелската връзка, защото приятелството е пътя към превъзмогване на егоизма, лицемерието, завистта и целия натрупан у съвременните хора негативизъм и безморалност.

   Вярвам, че истинското, безкористно приятелство ще промени и докосне ледените сърца и стопявайки ледовете, ще възцари щастие, радост и безгранична любов в  съвременния забързан свят!

 

© Наташа Басарова Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хубаво виждане за приятелството.Споделям го.
  • Приятелят е онзи, който те познава,разбира и от когото никога и за нищо не би се срамувал.
  • Дано, Нати, дано!!! Браво!!!
  • Толкова си права...колкото е и хубаво това
    твое есе за приятелството!Очарована съм и възхитена.
    с обич за теб, мила Наташа.
  • Браво!
  • Браво за написаното,да така е за приятелството ако връзката е толкова силна значи е истинско толкова колкото може да бъде и любовта.А човека срещу теб и с ледено сърце да е стига да знаеш какво да му кажеш може да го спечелиш,пазиси ги и обичай
  • Абсолютно!!!
    Добре дошла! И честита нова година!

Предложения
: ??:??