12 ago 2018, 2:28

Жената днес 

  Ensayos
2438 1 1
2 мин за четене

      С известен риск ще си позволя да открадна това заглавие, за да мога да изложа личните си виждания по тази тема, която ми е лична не само, защото съм жена, а и защото имам какво да кажа по темата.

        Всеки, който живее в тъмното Средновековие и смята жената за слабо същество, нуждаещо се неистово от закрила, наистина живее в Средновековието, не в съвремието. Е, разбира се, някои средновековни схващания още съществуват и все още жената трябва да робува на тях, а именно – къщата да е чиста и подредена, децата да са нахранени, възпитани и също подредени, да знае 100 манджи, да е лекар, психолог и да е готова да осинови и мъжа си, ако трябва, защото много често той се превръща в първото й дете. Разбира се, до тук не спират изискванията. Трябва да има прекрасна външност и слабо тяло. Грозни и дебели не се приемат и това, че си родила и натрупала килограми поради тази причина не се счита за оправдание. Интелектуалните възможности никой няма да ти гледа, ако имаш хубав задник, така че задължението да си умна автоматично ти отпада. Едно по-малко, слава Богу!

       Та жената днес и не само днес трябва да е съпруга, майка, домакиня, работеща жена и с образование, да е поддържана, с всичко да се справя перфектно и ако може един ореол да й връчат, хич няма да е излишно … ей, така за красота просто. И в общи линии май излиза, че жените бая сме се минали, че сме се родили жени.

      Естествено има и изключения. Изключенията са обичаните жени. Жените, за които мъжете се грижат. Жените, които си позволяват да бъдат слаби, защото има кой да е силен вместо тях. Жените, които не са сочени с пръст за грешките си, а разбирани, че всеки греши и винаги има надежда и в най-тежката ситуация. Жените, които са възприемани като красавици заради това, което са, а не заради моделите, които трябва да покриват. Такива жени са щастливки и дано го осъзнават, защото причината да бъдат такива най-вероятно е един прекрасен човек в живота им, който им дава обич и грижа.

      И въпреки всичко написано до тук, избирам да вярвам, че жената е специално същество, докоснато от Бога, в което Той е вдъхнал неповторима красота и не говоря за външната само, защото всяка жена е красива, по дяволите! Той е вложил  в нея любов безусловна. И навярно винаги мненията за жените ще се лакатушят между полюсите светица-грешница, но какво да се прави?! Жената носи и греховност в себе си. Заложено й е. Господарка е на желанията си и робиня на страстите си. Ненадмината и в двете състояния. И преди да бъде затрупана с хиляди очаквания от света е добре да се запитаме какво този свят дава на жените. На някои много, на други – нищо. Във всяка точка на тази Земя отношението към жените е различно и само ще добавя, че отношението към жените говори за степента на развитост в една нация като такава. Не развитата икономика и високият стандарт на живот, а отношението към жените.

© Николина Барбутева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Чудесно есе! И аз съм жена и се мъча да покривам някакви стандарти, ала, не става, извън стандартна съм - в кофата за бракуване, моля изхвърлете най-прилежно и с ръкавици, че "хапе". Едва ли отношението ще се промени към жените, самото наименование "жени" води до логическата завършеност на съзнанието "слабачки от ребро" и с течност вместо мозък. Както казва един познат,че ние жените не сме хора, а създадени от реброто на един човек! Само, че още не ми е дал отговор на въпроса: Прототипа или актуализираното му копие е по-висша степен на създаване. Права сте, права, каквото и да говорим жената продължава да бъде и"грешница и светица". Есето показва няколко етапа на размисъл и дооформяне на идеята, но не в еднотипност. Точно обратното - за жените мъжете са равни и ще си останат равни от "време оно", но кога жените ще се издигнат в очите им( не броим майките им) това едва ли е ясно. Хубаво е,че всяко правило си има изключения. Лично мое мнение! Поздрави!
Propuestas
: ??:??