13 may 2010, 12:28

Кого обичате най-много? 

  Ensayos » Personales
1575 0 5
3 мин за четене

Кого обичате най-много?

  Беше първият ми час по психология в девети клас. Ентусиазмът кипеше да разбера що за наука ще ни поднесат в училище. След пристигането на чаровната учителка - госпожа Калчева, която разстилаше топлина и оптимизъм в цялата стая, към нас беше отправен въпросът: „Кого обичате най-много?” Отговорите бяха като цяло едностранни – родителите, роднините, приятелите, гаджето. Моят отговор също не беше по-различен. Класът силно вярваше, че е  отговорил правилно, но увереността беше бързо прекъсната от смеха на госпожа Калчева и милото ù обръщение- „глупачетата ми”. Гледах я втрещено и наистина не осъзнавах реакцията ù. Тогава тя разясни, че преди всичко човек, всеки нормален човек, трябва да обича на първо място себе си. Онова свое „Аз”, което цял един живот защитава, което изявява и за което се грижи. Помислих си, че е нехуманно, че е егоистично, но тя бързо замъгли мисълта ми с: „Обичаме другите по начина, по който обичаме себе си и се отнасяме към ближния с любовта, която даваме и на самите себе си”. Прозвуча наистина мъдро, но не и достатъчно убедително. Пренебрегнах съвета ù. Не я послушах (сигурна съм, че и другите сториха като мен). И наистина бях глупаче (точно както ме нарече тя).

  От този час по психология до ден днешен ежедневно си спомням за думите ù. Нима до толкова не обичам себе си? Напротив - мразя се затова, че непрестанно се пренебрегвам, унижавам, наранявам се. Не го правя аз, да. Хората около мен го правят, но аз им го позволявам, затова аз съм дваж по-„черна„ от тях. Аз ги правя лоши, показвайки им, че могат да са такива.

  Днес беше тежко. За пореден път „моята любов” ме пренебрегна. Не съм конфликтна личност и обичам тихото страдание. Изпратих принца и си поплаках самичка, събрах неистови сили, за да преглътна буцата горчивина и да изтрия проклетите сълзи. След това си облякох пижамата - онази на розовите цветя (напомня ми за нещо много красиво и истинско), и се настаних в белите завивки. Идилията не беше толкова пълна, колкото звучи. Имам си телевизор с пет немски канала и два английски, но не беше момент за проверка на полиглотските ми способности. Глупавата печка се развали и въпреки че е почти лято, аз все пак замръзвам. Топлото време не ми липсва толкова много. Нуждая се от искрена човечна прегръдка. На двеста километра от дома съм и за жалост си забравих плюшената играчка. Наистина се чувствам зле. Днес е нашата дата. Отброяваме поредния месец, доближаващ ни до две годишнината ни. Колко хубаво, нали? Тези глупави дати, които момчетата мразят да помнят. Не се ядосвам, когато забрави. Боли ме, когато знае (а днес знаеше) и все пак нещо е по-важно от това да е с мен. Ама аз май все плача за внимание? Ами, да! Плача, защото и на половината от това, което съм дала, не получавам. А сега се отегчавам, разказвайки ви за душевните си терзания. Сигурна съм, че отегчих и вас. Спирам, защото това е поредното доказателство, че не се обичам достатъчно. А вие обичате ли се? Когато се погледнете в огледалото, виждате ли две светлинки, събрали незабравими преживявания, или се взирате, но потъвате все по-навътре в черните дупки на лицето си. Можете ли поне да си спомните кога последно очите ви бяха красиви, забележими, по детски невинни. Кога позволихте на чудовището у вас да показва на другите как те да ви не (обичат и не) уважават. Не се страхувайте, ако ви е трудно. Знайте, че във всеки тунел има някаква светлинка. Затова протегнете силно ръце и тичайте към тази мъждукаща надежда. Тичайте и не се обръщайте, освен ако не е, за да си спомните от какво бягате. Хванете светлинката, защото може да я виждате за последен път. И най- важното - ако се ударите, бягайки от „нещото”, ако се припънете в разколебанието си, ако почувствате болка - пак не спирайте, защото човек успее ли веднъж, пребори ли се с всички чудовища, след това получава златната ябълка и истинското щастие. Бъдете! А доколкото до мен - тази нощ ще се радвам на пижамата си и може би утре ще осъзная, че навън има поляни с истински, по-красиви и ухаещи цветя.

© Веселина Костадинова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Учителката ти по психология е права! А относно това до датата,това е характерно за нас, от другия пол Не го правим нарочно, но имаме нужда някой да ни го напомни и да ни накара да се почувстваме засрамени, независимо от важните си работи. Но това е живота:нежен и груб,жени и мъже...Някаква спойка,между скала и цвете!А дъждът вали! В някои от случаите е дъжд от сълзи...Мога да си ги редя така до вечерта
  • Много ми хареса усетих нещо сродно..
  • Много хубаво есе си написала, мила!
    Още ми е странно как е възможно нечии думи да звучат в нас с години... Случвало ми се е неведнъж в точния момент да се сетя за нечии думи, които идват като дар, но... това е чудо.
    Поздрави!
  • Честит Празник, мила Веселина!
    шастие и вдъхновение...
  • Не ми звучи егоистично да го кажа - обичам най-много себе си.Защото както има една дума - човек сам се е родил и в ковчега пак ще бъде сам...Абсолютно всеки,от родител,до приятел или друг любим човек,в даден момент може да те предаде.Ти можеш да разчиташ единствено и само на себе си.Учителката ти е много умна жена,правилно ви е казала
Propuestas
: ??:??