19 may 2022, 12:18  

Критерии 

  Ensayos
774 0 37
2 мин за четене

  Преди няколко сутрини, ставам и пия кафе, за да се събудя. Скучно ми е. Пускам телевизора без звук и виждам, в едно новинарско студио сложена нескопосана скулптура на прозяващ се женски хамстер. Включвам звука и...

Просто нямам думи. В главата ми се появяват въпроси, какви са критериите на съвремието:

Критерии за изкуство- прозяващ се женски хамстер.

Критерии за творческа мисъл- прозяващ се женски хамстер.

Критерии за чуждото мнение- прозяващ се женски хамстер.

Критерии за съпричастност със страданието- прозяващ се женски хамстер.

Критерии за майчинство- прозяващ се женски хамстер.

Критерии за жена- прозяващ се женски хамстер.

Критерии за всичко- прозяващ се женски хамстер.

Обаче гледайки по-дълго "творбата" се запитвам хамстерът мъжки или женски е? Все пак трябва да се спазва и истанбулската конвенция.

Погледнете, заслушайте се и се замислете. Какво ви предлага съвремието?

Изобразително изкуство, което е далеч по-примитивно и несретно от това на първобитните хора.

Музика от няколко ноти, повтаряща се до умопомрачение.

Естетическият образ на съвременна жена, някакъв хибрид от негърски вожд с огромни устни и млечна крава. Създание, което смята, че неговият финес, интелект и нравствени устои са, разкрепостеност и свобода на австралийски заек, който се чифтосва на всяка крачка. Създание, което се е превърнало в една вагина със зъби, пряко свързана с аналното отвърстие. Създание, което е приело изцяло принципа на Мечо Пух "Колкото повече, толкова повече..." Създание, което смята, че брак, семейство, вярност са ограничения, които и пречат да спазва предходните си искания. Създание, което ражда, за да хвърли децата си да ги гледа някой друг, свободно шляещи се по улиците и приемащи това, което им дава улицата. Създание, което е толкова влюбено в себе си, че светът е само едно голямо Аз. Създание, което гордо заявява "Аз съм атеист!!!" или в превод "Аз не вярвам в Любовта!!!".

Не, не твърдя, че няма изключения, но говоря за масата. Не твърдя, че другият пол е нещо по-хубаво. Напротив, нещата там са още по-зле. Пък защо ли ви говоря за пол, като от малки децата ги заливат с твърдението, че няма нищо лошо да бъдеш обратен. Напротив, така ставаш оригинален, свободомислещ човек със свои принципи.

Та, като ви пиша за съвремието и децата се ориентирам по това, какви са нещата, с които ни заливат в медиите, филми, музика, картини. "Американската мечта", да убиваш, да трупаш пари и да виждаш само себе си. Това е "религия", която завладя целия свят. Дори и Бог го закичиха с банкноти и злато, смятайки че така е по велик.

Знам, че ще кажете "Шаблонни глупости, за запълване на времето, преди да отидем в "истинския живот". Прави сте, но истинският живот го сътворява всеки по отделно. Всеки сам избира пътя си и накрая се получава това, което е животът в нашето съвремие.

 

https://www.informiran.net/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2022/05/img_627d00345a231.png.webp

© Гедеон Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Никога не визирай само себе си, защото така не виждаш и другите "проповедници".
    И аз няма проблеми, проблемите са за "проповедниците".
  • Не знам защо, но като разгледах коментарите до тук имам усещането, че чета "Пътуващият проповедник" на Колдуел.
  • Прочетох ти и другите коментари, излиза че "мъжете" в България, затова бият жените си, защото от толкова години не е имало война и така подържат своите "мъжествени" качества на "саможертва, доблест, състрадание... ", пък в кръчмата "помощ към ранен боен другар и много още."
    Ти да видиш... 🤔
  • Квазаре, преди един ден ми писа, че си извънземен. Не знаех, че на Мелмак "мъжът-войн" е толкова ценен. Иначе аз съм стар, но не съм сигурен, дали съм български хуморист.
  • Тепърва много ще съжалявате, Жабок! Желая спокойна нощ и на вас! Проблемът е, че има много хора, които не ви я желаят. И не знам кое е по темата и кое не е. А иначе - спете си спокойно!...А ако не съм адекватен, пак казвам - трийте, блокирайте. Няма да е нищо ново....
  • Съжалявам, Анани! Разбирам, че обичаш да коментираш, но го прави адекватно и по темата. Омръзнало ми е да чета такива коментари, в които се намесва Бог и се решава, че е вече достигнат апогея в коментарното поле.
    Явно има "луууудииииии?!?"
    Желая ти спокойна нощ.
  • Добре, Жабок, хилете се. Наистина не знам какво друго да ви кажа. Хилете се. Ха-ха-ха... Нищо сложно няма в това. Не е трудно. Хилете се.... Дано ви е хубаво... Но понеже все пак това е литературен сайт, аз искам само за последно един цитат да поставя и да ви оставя да се хилите, не ми дава сърце да ви развалям купона... Има ли луууудииииии?!?
    "Помни, господи, заради страданията на сина си всичките ни скърби и върни на враговете ни със същото зло, което те сториха на нас, и още притури към него, защото те се смееха, когато ние плачехме, и викаха: "Хо! Хо!" - и думаха: "Къде е вашият бог, та да ви избави?"
  • Чудна работа, от къде имаш тази информация, Анани. Или според теб истинските мъже са тия дето крещят с цяло гърло "Иде! Страшното иде! Пък вие се хилите." Да хиля се, а не рева, като ощипана примадона, която се попишква от страх. Не смятам за мъжка проява да хленча за ужасите, които може да дойдат.
    Според мен така се държи един "скопен мъж".
  • По темата, уважаема Любимка, е че тук си правите купон и се хилите, а скоро, съвсем скоро ще имате нужда от мъже, но няма откъде да ги намерите, защото сте ги скопили. Това по темата ли е? Вие познавате ли поне един мъж да е останал? И знаете ли някого, който ще ви защити при опасност? Не? "Юначните някога сърца на доблестните мъже сега се бяха обърнали на слаби женски сърца". Ето, това е истината. А пък вие можете да ме блокирате, да ме изтриете, да ми се смеете, колкото си щете. Виждам, че е модерно....
  • Анани, за османското нашествие ли говориш? Публикувай нещо по темата и там да се коментира, тук не му е мястото, а има какво да се каже. Лично аз имам какво и ще ми е интересно да чуя мненията на историците тук, защо тези важни според мен причини липсват в учебниците по история.
  • "Те не само не изпъдиха турците, но сами люто пострадаха, защото бяха избити и костите си там оставиха непогребани; други, множество голямо, погинаха от острието на меча или бяха закарани в плен; трети, малцина, бяха сполучили да се спасят и да се върнат. Никога ухо не е слушало или око не е виждало неволите и злочестините, що се изсипаха над всички западни градове и области."
  • Чудя се, защо в тоя сайт постоянно се разкриват апокалиптични картини, а никой не говори за тайните оръжия, които може да имаш срещу това.
  • Спокойна съм, защото имаме тайни оръжия, мощни и сигурни
  • "Такъв глад настана тогава, какъвто никога от създаването на света не е бивал и какъвто, Христос милостиви, да не настава никога вече. Които пък се спасиха от тази напаст, те по божие попущение биваха изпояждани от вълци. Денем и нощем те нападаха и разкъсваха хората. Уви! Какво прискръбно зрелище бе настанало! Опустя земята, лиши се от всичките си блага, погинаха людете, изчезна добитък и плодове. Не остана княз или вожд, или наставник някой между людете, нямаше кой да ги избави и спаси; всички бяха обзети от турския страх и юначните някога сърца на доблестните мъже сега се бяха обърнали на слаби женски сърца. И наистина тогава живите облажаваха по-рано умрелите."
  • Лека им пръст на живите.
  • Радвам се, че се забавлявате. Крал Вълкашин и деспот Углеша също като вас са се забавлявали при Черномен. Скъсвали са се от смях и от пиене. А после нещо малко по-различно се е получило. Живите завиждали на по-рано умрелите....
  • Аз не си режа ноктите, за да браня със зъби и нокти всичко свидно и родно и да покажа, че съм МЪЖ.
    Раз... како?
  • Спокойно, Анани, Разпутин е това, не е кой да е враг
  • Жена, ако не удари на масата и да изкрещи "Аз си харесвам моите цици!" каква жена е.
    Анани, последно за колко часа си при педикюриската, защото Путин щял да екзекутира само мъже без педикюр.
  • Дааа, мъжете за всичко са виновни. А на прага ни има война. И врагът е пред портата. И когато нахлуе и поиска да унищожи всичко мило, свидно и родно, тогава ще търсите мъже, но тях няма да ги има. Защото ще имат час при педикюристката....
  • Така де, като се е направила привлекателна за тъпири, тъпири ще и налитат. Справедливо и логично
  • Щураче, и аз познавам такива жени. От една страна ги съжалявам, а от друга ме е яд на тях. Не мога да отрека, че мъжете толкова умело ги манипулират, че те са готови на всичко за тях.
  • Щураче, ти на туй жени ли му викаш, щото аз им казвам друго.
    Кате, при добрия вариант ще съм целунат от жаба.
  • Не понасям този тип жени, които описва троя, има такива около мен и им казвам, че са глупачки. Всеки път връзките им протичат по един и същ начин и всеки път краят е един същ - ред сълзи и сополи и поука никаква. Стокхолмски синдром, мазохистки. Не знам как си въобразяват, че като играят по нечия свирка, няма начин да не биват възприемани като танцувачки, за забавление
  • Расмя ме.
    И аз не ти го пожелавам да станеш жена. В най-лошия случай жабоче целунат от принцеса.
  • За такива мъже, такива жени, за другите остават други.
    Има и смъртен случай на кокошка, която мечтаела да е по вкуса на стопанина си.
    Надявам се, да не стана жена.
  • Катя, ами избийте ги тези гадове, мъжете, или поне ги затворете някъде. И им конфискувайте парите, нали за това е всичко? А че поставяте "мъжете", всичките под един знаменател, сега е модерно и прогресивно. Дерзайте! Унищожете ги тези членестоноги, мъжете...Тогава предвиждам такъв живот, че само си викам: "Дано"!
  • Ви, не ме разбираш, защото не си жена. Ако имаш съпруг, който ти мрънка, че си с малък бюст, бръчки и т.н. ще хукнеш по разкрасителни процедури и още как. Скоро една си смени всичките зъби заради годеника си и дори се похвали по телевизията с това. Трябваше нейните зъби да са точно като неговите. Сега като се разделиха остана само с дете и голяма озъбена усмивка. Не е тайна, че за мъжете външният вид е по-важен от съдържанието. И естествено жените се опитват да са "съвършени", а всъщност се изхабяват, има и смъртни случаи, но това е друга тема. Такъв е живота. Иначе както казваш и ти винаги има изключения.
  • Катя не писах отделно за мъжете, защото щях да се отплесна повече, но да представяш жените, като моделин, който се наглася спрямо търсенето на мъжете е наивно.
    Просто критериите се определят не от пола, а от начина мислене и възприятията.
  • Здравей, Ви. Цитирам те, защото това важи и за "другия пол" т.е. за мъжете. Някак бегло ги характеризираш само с 2 изречения. "Създание, което смята, че брак, семейство, вярност са ограничения, които и пречат да спазва предходните си искания. Създание, което прави деца, за да ги захвърли да ги гледа някой друг, свободно шляещи се по улиците и приемащи това, което им дава улицата. Създание, което е толкова влюбено в себе си, че светът е само едно голямо Аз. Създание, което гордо заявява "Аз съм атеист!!!" или в превод "Аз не вярвам в Любовта!!!".
    Мисля, че жените са такива каквито ги искат мъжете. Каквото е търсенето такова е предлагането. Не ги защитавам, защото това угаждане на мъжките претенции ме дразни, но всяка жена решава сама за себе си.
  • И аз мисля така, Валя, че има друга естетика "Животът на хамстерите" претворен в бронз.
  • Основен недостатък на съвременния свят е, че свободата се възприема като свободия, правила и норми се погазват с обяснението, че всеки е свободен. Когато разбивахме основите, не сме предполагали, че все пак хармонията има фундамент. И това ще се изживее, лошото е, че май няма да го видим. На мен също не ми харесва, най-вече защото това е като словоблудство, може би скулптурата си има друга естетика, но начинът, по който беше употребена - точно употребена - направо съсипа какъвто и да било замисъл.
  • Казаха, че ще дойдат след увеличението на лекарските заплати или по-точно на куково лято.
  • Спасявай се Извикай бърза помощ :р
  • Любимка /Сократе/, как да оглупееш, като всички са умни или да бъдеш добър, като не си направил злини или да живееш в друг свят, като този е край теб в пълен размах.
  • Който иска, нека си живее в такъв свят. Аз отказвам и не живея в него. И като прочета някъде това тъпо клише "не би имало добро, ако няма зло", аман! Все едно да се твърди, че не може да си чист, ако не си мръсен. Или да се твърди, че не може да имаш ум, ако не съществува глупост, взе да ми става смешно ха ха
  • Защо написах това? Ами живях във времето "когато се разбиваха основите"(перефразиран известен стих), сега вече живея във време, когато няма основи. Просто надграждане без основи.
    Не ми харесва и това е!
Propuestas
: ??:??