26 feb 2023, 10:37

Прошка 

  Ensayos
751 0 8
1 мин за четене

Свят ден е днес! Прошка. Имам едно стихотворение... "всеки иска да е пожален, но не иска другиго да пожали!" Та и с прошката е така. Всеки иска да му е простено, но колцина прощават? Истински! От сърце! Уста прощава, сърцето не! Толкова злобни и озлобени сърца има около нас, че ми е страшно! Виждаме проявите им в ежедневието си! Чиста агресия към хора и животни! В мислите, с думите, физически! Много съм мислила по темата. Да! Душевно прочистваща е прошката! Но аз поне, не мога току така да прощавам. Как да простя малтретирането на хора и животни? Как да простя отвличания и убийства? Как да простя кражбите от домовете на стари хора, че и придружени с тежък побой! Как да простя закона, позволяващ отношение от рода: то, детето отишло да краде, ама стопанинът го преби! Счупи му ръката! Не мога! Нали човек трябва да е сигурен, спокоен в дома си?! Нали собствеността му е неприкосновенна?! Как да простя на хора, които виждайки нещо хубаво в града, или селото си, отиват и го разрушават!

  Иначе, свят ден е днес! Ще се палят свещи! Ще се иска прошка! И ще се седне на маса! Всичко ще е ОК! 33 години! Всяка по-лоша от предишната, по отношение на човешка злоба, жестокост и безнаказаност. 

   Много се размислих. Моля за прошка! Каквото и да съм съгрешила, не е било със зла умисъл. Моля!

© Маргарита Ангелова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Как да нямам! Безразлична ли съм при вида на малтретирано същество? Безразлична ли съм към убито? Нищо, че не съм свързана нито с единия, нито с другия. Самото деяние е непростимо. А, законите не са Божие, а човешко дело, при това, зле прилагани.
  • Нито си съдия, нито Господ да прощаваш незаконни и неправомерни действия другиму и никой не го изисква от теб. А и ти и да даваш прошка такава - какво значение има, след като нямаш отношение към случая? Само думи.
    С Метроном (Крив Кривак)
  • Казано е: ''обичайте грешника и изобличавайте греха''.
    Малцина правят разлика.
    Опиташ се да изобличиш неправилен и дори пагубен възглед (мироглед, концепция, идея, грях...), а отсреща го приемат лично. Това е моето наблюдение.
  • Маргарита, прошка се иска от хора с които имаш лични контакти и евентуално си обидила, засегнала, наскърбила с нещо, разгневила си им се... Никой не иска от теб да простиш на Алистър Кроули, Антон Лавей, В.И. Ленин, Чикатило, Ален Делон и т.н. Надявам се ме разбираш. За тях Господ има грижа.

    П.П. Ще използвам случая и аз да поискам прошка от всички в този сайт.
    Старая се никого лично да не обиждам в коментарите си. Но... може неволно да съм го сторил. Споровете са друго нещо - те са по теми и възгледи, а не към самата личност.
  • Благодаря ви, Тони Валя! При мен няма престорени, евтини чувства! Гореизредените деяния не мога да простя! Пък и такива хора не търсят прошка! На останалите прощавам от сърце, без значение дали са поискали това. От много отдавна съм проумяла, че лошите чувства ме наказват мен!
  • Благодаря ви, Тони и Валя. При мен няма престорени, евтини чувства. Или прощавам, или не. Изброените не мога да простя. Пък и хората с такива деяния не търсят прошка. В душата съм простила на другите, без значение дали са поискали, или не от мен това. От много години съм разбрала, че с лоши чувства се самонаказвам. Омраза, мъст, завист - не! При мен ги няма!
  • Просто да е, Марги, прошката е тайнство и велика сила. Защото тя е за тебе. Не за друг
  • Марги, никой не те принуждава да прощава на гореизброените хора. На първо време прощавай на тези, които са ти поискали прошка. Дали е искрено, или не - никой не може да каже. Дали наистина ще простиш - също не знаеш. Може да има още огорченост в душата ти и лоши чувства. Чела съм много за прошката и така наречената евтина прошка.
    "Ако съгреши брата ти - смъмри го. Ако се разкае - прости му"
Propuestas
: ??:??