11 mar 2019, 10:31

С какво заместваме любовта 

  Ensayos » Filosoficas
1721 7 6
3 мин за четене

С какво заместваме любовта
С работа. Със забавления. Със семейства! В които енергията на любовта отдавна е тотално финално изчерпана, и никой не може да захрани душата на другия с нищо. Глад! За любов. Любовта е енергия...

С какво заместваме любовта? 
Със секс. (физически контакт между две тела) 
С кариера, служебни успехи и постижения, със заемане на високи длъжности и обществени постове.
С пари. С малко пари. С много пари!

С предмети. С нови ботуши - или нова кола (според възможностите) С алкохол. С наркотици, цигари, и прочие зависимости. С лекарства! (лекарства... за щастие) - транквиланти, антидепресанти... Които създават илюзия за щастие, или поне намаляват болката от празнотата (липсата) - на любов. 
С кучета, котки, мишки... С домашни любимци. 
(те, поне - могат да обичат, за разлика от нас)

С приятели (Приятелства) С шумни компании, с танци, веселба, дискотеки, ресторанти, вечеря на свещи, семейни празници, и приятелски семейства. 
Със сън! (когато спиш - нищо не ти трябва) 
Най-малко - любов. Със спорт. С дипломи, медали, грамоти... С хазарт! Със слава. И... с всичко останало, за което можете да се сетите, и което аз - не съм се сетила да изброя.

А, в крайна сметка - нещата са изключително прости! 
Всичко, от което се нуждаем - всъщност е любов. Някога Бийтълс-ите стигнаха до това прозрение. Гениално! И просто. Любов - е липсата, която ни измъчва. И глад за любов - тресе Планетата. За това са и войните (семейни, и световни) 
Дори и болестите са от липса на любов! 
Престъпленията, насилието, агресията, асоциалните прояви, които пълнят криминалните хроники, и вечер ни заливат от екрана - всичко, абсолютно всичко, което се случва - е глад за любов! 
Който глад всеки от нас се опитва да засити (или, поне притъпи) - с някой от гореизброените заместители на любов. Е, даа Само, че - една липса се запълва - с какво? С това, което липсва, разбира се! Ако вкъщи ви липсва захар - нали не си купувате... още сол? Дори и да си купите още сол - захарта... продължава да бъде липса! - колкото и сол, или червен пипер - да си набавяте. Вие нямате захар - и продължавате да нямате именно захар!

Ако в обзавеждането ви липсва легло - купувате ли си... гардероб? Или телевизор? Може и да си купите, няма проблем! Но, докато не си купите легло - в обзавеждането ви ще липсва именно легло. И няма как да го заместите... с хладилник.

Ако ви липсва пералня - не си купувате компютър, нали? Е, а защо тогава - липсата на любов - се опитваме да запълним с гореизброените заместители? 
Защото си мислим, че любовта е в недостиг, ли? И, както е казал Г. Константинов - "злоба има за всички - любов... не достига" ? Неее! Добрата новина е, че - и любов има – за всички! Защото Там, от Където тя иде - няма свършване... Лошото е, че повечето от нас - не знаят как да си я получат. От Там. За да я разменят помежду си, и да хранят душа. Своята, и душите на другите. И затова - се опитваме да запълним липсата на любов - с гореизброените заместители. Само, че - когато ви липсват ботуши - не си купувате още едно палто, нали? И да си купите - продължават да ви липсват ботуши. Същото важи и за любовта. Колкото и да запълваме нейната липса - с каквото и да било - тя ще продължи да бъде липса, докато не запълним липсата - с това, което липсва! Липсата на любов - се запълва... само с любов. И колкото и да я запълваме с всичко гореизброено - липсата ще си остава липса. Докато, един ден - не я запълним с любов! Най-накрая. Ще се научим. Неизбежно ще се научим! Затова сме тук. Да се научим именно на това.

 

P.S. Домашните любимци, децата, и лудите - го знаят по-добре от нас. 

© Гълъбина Митева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Правилно.
  • "Любовта що е дълготърпелива, пълна с благост. Която не завижда и не се гордее. Любовта, която не безчинства в името на това да съществува, не дири своето. Любовта която не се сърди, а разбира и прощава и се радва на истината. Любовта, която на неправдата не се радва, а я натъжава. Любов, която всичко извинява на всичко вярва , на всичко се надява и всичко претърпява и пак любов остава..."
  • Така е! Поздрави!
  • Любовта дълго търпи и е милостива; любовта не завижда; любовта не се превъзнася, не се гордее,
    не безобразничи, не търси своето, не се раздразнява, не държи сметка за зло,
    не се радва на неправдата, а се радва заедно с истината,
    всичко премълчава, на всичко хваща вяра, на всичко се надява, всичко търпи.
    Любовта никога не отпада.
    Апостол Павел- послание към Коринтяните

    И тук мисля че няма какво повече да се добави, всичко е казано.
  • Хубаво есе!
  • Любовта е незаменима.
Propuestas
: ??:??