30 sept 2023, 19:22

Стълбата 

  Ensayos
396 2 10

 Научих се. Научих се да живея, но толкова трудно! Качвах се стъпало по стъпало, сривах се надолу и пак нагоре... Взирах се в хоризонта и изпусках картините около мен... Учих се. Учих се да искам от себе си. Учих се да не очаквам, за да не се разочаровам. Все си мислех: това е последно стъпало. Нищо ново няма да видя. Но, виждах. И сега, когато имам толкова широк житейски хоризонт, се страхувам да погледна надолу. Към първите стъпала. И ... Вярвате, или не, налага се да уча отново първите уроци. Забравила съм ги. Как е възможно?! Не знам, но ... Страхувам се да повторя преживяното. И пак впервам поглед нагоре, напрягам се и изкачвам поредното стъпало. Така ли трябва да е? Нормално?

© Маргарита Ангелова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Първо трябва да се замислиш. За жалост, малцина се сещат, че трябва да се занимават със самоформирането си. То не им е тема. А, това значи че се контролират от нагони, а не от психика и дух. Благодаря от сърце!
  • Всъщност, ако всички знаехме, то едва ли света щеше това....
  • Може би. Не знам. Благодаря ти, Наско.
  • Наистина понякога, а и в повечето случаи е мъчително трудно по житейските стъпала ...., но може би в това е смисъла ....
    Поздрави !
  • Привет, Стойчо! Сизиф! Сизиф беше. Дори имам стихо такова. Не искам да съм като Сизиф! Много ти благодаря, че си прочел, коментирал и дори прибрал в любими. Много!
  • Който има цел носи промяна.Дори в древногръцката митология боговете наказват тези, които нарушават статуквото. Христо Смирненски е написал "Прометей",който дава огъня на хората.Затова е прикован в Скития(Кавказ).Друг се катери към върха и е наказан вечно да не успява, защото е измамил олимпийските богове...Кой беше той?
  • Благодаря, Иржи! Радвам ти се. Ако забравях, щях ли да се боя от старите уроци?
  • Хубаво е да имаш цел, когато вървиш на някъде, дори да не е стълба! Това дава сили.Стига да не мислиш като героя от цитирания по- долу стих "Приказка за стълбата"./!Да не забравяш от къде си тръгнала, Марги! Откровено написано.
  • Благодаря, Влади! Стълб, казваш. Нещо, което е високо и крепи други неща... И пак, интуитивно, тръгвам по него нагоре. А, имам фобия от високото. Имай прекрасен ден!
  • Хареса ми. Стълби много - някои от тези, скованите, към бесилото. Има и стълби по онзи поет, дето сега не го одобряват (Приказка за стълбата). Има стълби нагоре, има такива надолу. Животът е стълб. Не е стълба обаче. Поздравления.
Propuestas
: ??:??