28 feb 2017, 14:12

Свобода 

  Ensayos » Otros
1429 2 9
1 мин за четене

Свобода  – хубава дума, пълна с мисъл за миналото. За онези времена на войни и робство, за хилядите знайни и незнайни герои, проляли кръвта си за нашата и чужда победа. Един от тях беше и баща ми. Разказваше ни за избухналата мина, за убития под него кон, за раняването в крака. Там, някъде в Унгария! Лежи в кървища, сам, на чужда земя. Никой от семейството му не знае жив ли е, мъртъв ли е, месеци наред. Борец на 20 години, без любима, без деца, на среща със смъртта. Една сълза се търкулна

по бузата ми, в негова памет. Колко не се завърнаха по родните домове, колко майки сложиха черни забрадки, колко деца останаха сираци? Свободата има цена-огромната болка в очите им, безсънните нощи, наостреният слух-да чуе познатите стъпки. 

Те я знаят, а ние-не! Днес небето ни е мирно, синьо и спокойно. Сънищата ни са розови. При нас е свободия. Всеки я тълкува по

своему, както намери за добре. 

Свободни ли са учителите да възпитават? Не, ще загубят работата си за един шамар, за дръпнато ухо. Боже, опази! Иска се строгост

при възпитанието и много, много разговори, внимание, личен пример. Къде ги? Забързани родители, изнервени, злобни и гладни-нямат време за децата си. 

Свободни сме в мислите си, в избора на партньор, в начина си на живот, но в нищо друго! 

Завиждам на малките птички. Само те са свободни и волни. 

Ние сме "оковани" от времето, подчинени на странни обстоятелства и интереси-малки мишки, страхливи зайци и отровни змии! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Василка Ябанджиева Todos los derechos reservados

La obra participa en el concurso:

Свободата... »

3 Puesto

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Хареса ми това, което прочетох и с удоволствие ще ти дам едно рамо за конкурса. Успех!
  • Хареса ми твоята категоричност, Васи. Кратко и съдържателно есе си написала. Затова ще го подкрепя за конкурса. И си много права, че войната е тази, която ни дава истинското усещане за ценността на свободата.
  • Колко боли тази рана, когато бръкнем в нашите сърца и живот! Но нека не стоим тъжни и отчаяни като роби на нашето време и обстоятелства! Миналото не ни е дадено да съжаляваме и да се оплакваме, а да вземем поука и пример и да действаме! Когато свободата се роди в нашите сърца, тогава ще дойде и в нашия живот! Все още има свобода и свободни хора - те ще излязат напред в най-тежкия час, макар и да не знаем за тях! Да, може да се окаже даже ти и аз да сме от тях - нима героите от миналото да са знаели и предполагали какво ще извършат?
  • Замислих се... И за младия човек, почти дете, пратен да мре, заради кауза, и доколко днес "небето ни е мирно, синьо и спокойно"... Поздрави и успех!
  • Свободата Санчо, се намира на острието на бойното копие? От 1989 година говорим за Свобода!? Но къде е тя приятелю??? Плюем сирийците,че не бранят свободата на своята страна, а къде са нашите бранници за свобода - в Англия, Германия, Чужбина! Единият пропял, другият намерил своят връх, третият, с извинене се н...л! Откъде да чакаме помощ, ще има ли,и кой е тоя генерал!
  • Много актуално и злободневно.Когато "Свободата"става една дума без съдържание и смисъл.Зад нея се скри един истински провал.
    Успех!
  • Хубаво пишеш! Чета те с удоволствие! Успех!
  • Много хубаво есе Васе, спечели ме!
  • Широкообхватна творба е това, много сериозна и много истинска. Моите поздрави и Успех !!!!
Propuestas
: ??:??