6 nov 2010, 21:27

За тишината и... търсенето 

  Ensayos
1697 0 10
1 мин за четене


Благоговея пред тишината...
Онази - с дълготрайност няколко секунди, когато оркестрантите замлъкват...


преди да започне развиделяването на музиката...

Когато не мислиш за времето...

Като че всичко в Мирозданието се  смирява - пред цигулката на  едно Щурче...
И ти се прокрадваш на пръсти


и

замлъкваш също...

Понякога няма нужда  от аплаузи... от ръкопляскане,
от предсказуеми похвали...
Просто ти се  иска да се унесеш... невидим  в  невидимото, за  да  го  чуеш...

Никой
не може да си представи каква какофония ще стане, ако всички жадуващи слава затръбят едновременно...
Невероятно много ценя хората, които, бидейки артисти-изпълнители, се  помиряват с публиката... Които не назидават... а предават...
като че част от Силата си - и слушателите  стават съпричастни...

Самият Живот
е сцена...

 

или  бягство - от сцената...

Едни сами  се  ръсят със  Жар, за  да  добият вид идолопоклонен - за пред своите почитатели.
Други пък се поръсват с пепел...
Както  и  да  се  разбира - Никой не може да забрани на човек да твори,
да  пише...
да  рисува...
Всеки сам върви към своето Съвършенство...
-
Дори да бъде неразбиран - всеки може да остави нещо след себе си...

За  едни нечие творчество може да събуди  иронична високомерна насмешка, за други - състрадание... Или дълго размишление...

Преди  много  години - може би  двадесет и две - веднъж
 видях  на  един таван вестници  и  книги, подготвени за вторични суровини...
Една  малка книжчица ми  грабна окото... Взех  я... и се  зачетох в нея...
Тази книга сега стои в библиотеката ми...
Мисля си, че  това е един  от пътищата човек  да  открива  нещата, които търси...

Другото - може би е Суета... Или  може би - откриване
на Изкуството...

© Кирил Бачев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Самият Живот
    е сцена...



    или бягство - от сцената...
  • Абсолютно си прав! Много пъти творчеството или изкуството е осакатено от бизнеса, жаждата за слава и илюзията за добиване на известност и суетата при идолопоклоничеството. Най-големите гении често не са били разбирани приживе и са си отивали в мизерия и забвение. Чак след много години са били преоткривани. А има и такива, които никога не са станали известни, но са дали нещо на света. Поздрав! ЧНГ!
  • Благодаря на всички!!!!Желая ви много красиви изненади и Щастливи Празници!!!!!!!!!!!
  • Колко е истинско!
    Радвам се на прочетеното!
  • откриване е...на Изкуството...
    с топлина в сърцето в миг вълшебна тишина...
    прегръщам те с обич, приятелю мили...как ме докосна само..
  • "Всеки сам върви към своето Съвършенство..." !!!

    Много, много се радвам да те видя отново!
    Добре завърнал се!
  • Благодаря за написаните думи...

    Между другото -Книгата ,за която написах по-горе е "100 шедьоври на Славянската Любовна Лирика"....
    Човек трябва да търси бисерите....Не те - сами да му се предлагат -като на сергия(така знам аз)Всъщност-не съм съм се старал да се харесам с написаното....И не искам никой да ме оценява... Прегръщам ви .............
    И до скоро........
  • ПРЕКРАСНО ИЗРАЗЕНО!!!
  • "Всеки сам върви към своето Съвършенство..."
    Сам...
    И аз пазя книги, които като ученичка намерих захвърлени в един казан на един таван и една картина... Кой знае от кога са били. Сега вече посмъртно художникът е много известен и ценен. Никой не знае какви следи ще остави след себе си и как ще докосне другите с тях.
    Радвам се, че се връщаш.
  • ,,Благоговея пред тишината... Онази - с дълготрайност няколко секунди...''

    Аз също. Но ти толкова дълго пази тази тишина, че бях започнала да си мисля, че си дал обет за мълчание.

    ,,Самият Живот
    е сцена...
    или бягство - от сцената...''
    Избери сам!
    ,,Всеки сам върви към своето Съвършенство...''

    ...аз също пазя една прастара книга от която чета и ме води.
    Пазя я като ,,целувка по челото''!

    Заслушах се в чуроликането на едно врабче и без малко да забравя да те поздравя
    Добре завърнал се!!!
    Изключително много се радвам, че отново си тук!!!
Propuestas
: ??:??