14 feb 2014, 22:10

Аз vs. Св. Валентин 

  Prosa » Otros
568 0 3
1 мин за четене

Чрез думите на своята героиня Амели Петрович в пиесата "В полите на Витоша", П. К. Яворов обрисува по следния начин народа ни: "... с много празници в календара и с никакъв празник в сърцата..." А в седмицата, в която за пореден път ще отпразнуваме 14-ти февруари, съвсем преднамерено си припомням за тях. Защото, ние, наистина добавихме и него в календара си, но добавихме ли го в своите сърца? И, дали, нека си позволя един каламбур с думите на американската журналистка Глория Мари Стейнем, той ни е нужен? Нужен толкова, както казва тя, колкото на рибата й трябва велосипед...

Кому и защо е необходим празника на Св. Валентин? На овълчените търговци, които ще продадат фалшиви сърца, с надпис Made in China, във всичките им възможни варианти и "оригинални" наливни парфюми? На алчните ресторантьори, които обещават незабравима вечеря на свещи, срещу талон за отстъпка от сайт за колективно пазаруване. И изобщо на всички търгаши, които ще се опитат да извлекат каквато и да е полза от празничната суетня по "доказването" на "истинската" любов?

Ако човек обича наистина - той няма нужда от подобен празник, защото, колкото и шаблонно да звучи - всеки ден трябва да е празничен за него! Спомням си думите на покойната ми майка, която казваше, че не й е необходим специален ден на жената, защото тя е такава не един, а триста шейсет и пет дни в годината! Същото важи и за любовта... Тя не може да бъде отбелязвана само за двайсет и четири часа!

Или пък празника трябва да го има заради другите - необичаните и необичащите? Първите от тях - за да страдат, че това е така. А вторите - за да се гордеят със себе си? Май и на тях им е излишен, нали?

Ето защо аз няма да празнувам на този ден! Тъй като не изпитвам нужда, само в един ден през годината, някой, дори и светец, да ми напомня, че All You Need Is Love! Защото аз си пея тази песен всяка сутрин под душа... За съжаление на съседите ми, а и за ужас на кучето, което вие, докато слуша резултатите от моя певчески талант. Но на мен ми е все едно, тъй като аз нося любовта в моето сърце постоянно и тя не е отбелязана само срещу датата 14-ти февруари в календара ми!

© Марио Трифонов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Напълно споделям и се радвам, че и други мислят така
    Поздрави!
  • Благодаря! Радвам се, че мислим сходно!
  • Амин!!!
    Напълно споделям! На мен повод не ми трябва да празнувам любовта! Нося си я в сърцето, възпявам я в творби! А ми става неловко, когато някой се чувства задължен да ми купува подарък за този празник, когато може да го прави всеки ден
Propuestas
: ??:??