22 jul 2022, 20:19  

 Четиринадесетата година 2 

  Prosa » Relatos
369 3 14
Произведение от няколко части « към първа част
10 мин за четене

Не знам на какво точно се дължеше, но приятелството и близостта между нас се появиха още в първия ден. Имах усещане, че винаги е била до мен. В първия месец дори и не намеквах за интимност, защото усещах сковаността и напрежението ѝ дори когато я докосвах по рамото в опит да я окуража за нещо. Времето си свърши своето и нещата се получиха спонтанно и прекрасно. Всеки ден ѝ давах простор, правех ѝ всякакви приятни изненади и се опитвах да бъда за нея доброто, от което се нуждаеше. Често ходеше при леля Поли и дъщеричката си, винаги сама. Отначало не искаше да приеме средствата, които давах за отглеждането на Ина, но постепенно я убедих, че щом са част от живота ми, значи детето е и моя грижа. Харесваше ми да виждам пламъка в очите ѝ и усмивката, когато се връщаше от тези посещения.

 

Една сутрин, събуждайки се много рано, импулсивно извадих личната карта на Таня от чантата ѝ. Там видях не само, че фамилията ѝ е Харизанова, но научих и адреса, на който е живяла. Никога не узна за това мое воайорство, нито че скоро след това се озовах пред дома ѝ, лице в лице с Иван Грозни. Заварих го в нормалното му, пияно състояние. По обяд. Казах му, че съм адвокат, че мога да го съсипя, ако си позволи да потърси Таня и детето ѝ. Не му казах името си, да не му щукне да я търси при мен. Изхили се нагло и се разкрещя: “Хей, борсук, няма да ми казваш какво да правя! Таня вече не ми трябва, одъртя! Малката, обаче, ще я открия и ти не можеш да ми по... “ Не можа да довърши, защото получи юмрук в лицето! Не изтрезня нито от него, нито виждайки шурналата си от носа кръв. Предупредих го, че това е най- малкото, което ще му се случи, ако направи опит да търси дъщеря си и си тръгнах.

 

Последващите събития се развиха с шеметна скорост. Таня се върна след седмица от поредното си посещение при леля Поли разплакана и стресирана. Задъхано и накъсано ми разказа, че леля ѝ се обадила през деня да отиде веднага. Пристигайки научила, че сутринта Иван Грозни се появил неочаквано пред дома на леля Поли. Тя го познала когато погледнала през шпионката. Докато звънял непрестанно и думкал по вратата на къщата, тя скрила Ина в гаража. Убедила момиченцето да не издава и звук, каквото и да се случва, и я заключила там. Тогава отворила на настоятелния, неканен гостенин. Той само крещял като луд, че това е последното място, защото обиколил всички роднини и приятелки на жена си, и е убеден, че неговите момичета са в този дом. Нямало да си тръгне без Ина. Леля Поли нямало какво да стори и го оставила да се убеди, че е сама. Грозни не просто обиколил всички стаи, отворил всеки гардероб и надникнал под всяко легло, ами обърнал всичко наопаки. Без срам и свян хвърлял всички вещи, които му попаднели, а когато видял детските дрешки и играчки яростно започнал да ги чупи и къса, крещейки, че го лъжат. Изпадналата в отчаяние и шок жена взела телефона и му казала, че набира полицията. Тогава той изсумтял, че това няма да свърши тук и сега, че ще се върне и ще вземе онова, което е негово. И си заминал, така както и дошъл, с гръм и трясък.

 

Когато се отзовала на обаждането на леля си, Таня заварила полицията в къщата. Наложило се да обясни защо този мъж я търси и руши чужда собственост. Тогава и леля Поли разбрала кой всъщност е бащата на Ина. Обещали на полицаите, че на следващата сутрин ще отидат в участъка да дадат писмени показания и жалба срещу натрапника. Таня настояла да не правят това веднага, първо да се успокоят. Насаме разказала цялата истина на жената, която ѝ помогнала толкова много, успокоила ги двете с Ина, казала, че трябва да се види с мен и ще се върне на следващият ден, за да отидат в полицията.

 

Доста дълго през тази нощ успокоявах Таня и я уверявах, че ще направя всичко възможно да помогна изродът, наречен баща на детето ѝ, да си получи заслуженото. Сега вече имахме реална причина да го вкараме зад решетките. Бях готов за най- важното дело в живота си. Убеден бях в успеха. Нямах търпение този ужас да остане зад гърба ни. Таня много плака и не спря да ми се моли, ако се случи нещо с нея да не изоставям Ина. Обещах ѝ, няколко пъти, че никога няма да ги изоставя. Опитах се да я успокоя, че нищо лошо няма да се случи, с нито една от трите.

 

На следващия ден трябваше да стана много рано. Разбрахме се когато приключа с настоящото си дело, да я закарам до града на леля Поли. Не знам как успях да се държа професионално в съдебната зала, да говоря за събития различни от тези, които ме вълнуваха всъщност и да защитавам хора, които можеше да защити някой мой колега, а аз да се заема с по- важните за мен същества. Когато приключих исках по- скоро да се прибера, карах като луд по улиците към дома си. Натисках нервно клаксона и се държах сякаш бързам да потуша пожар. Влетях през входната врата, викнах на Таня, че съм си вкъщи, и ако е готова, да тръгваме. Не получих отговор. Викнах още няколко пъти, но отново напразно. Потърсих я във всяка стая- нямаше и следа от нея. Всичките ѝ дрехи бяха в гардероба, “Без дом” си стоеше на лавицата, всичко светеше от чистота и наоколо цареше странна тишина. Не ми се случва често, но тогава се уплаших. Не разбирах защо и къде е заминала не само без мен, но и без дъщеря си, както разбрах от леля Поли, защо телефона ѝ е изключен и какво се обърка? Когато влязох за пореден път в спалнята забелязах бял плик на нейното шкафче. Когато го разкъсах пред мен се появиха букви, образуващи думите, от които най- много се страхувах: “Мили ми Димо, съжалявам много за неблагодарността, която ще проявя към теб, но чувствам, че това е най- правилното, което мога да сторя. Иван Грозни не бива повече да стъпва по тази Земя, не бива да разрушава ничий живот! Знам, че си готов на всичко и способен да го вкараш зад решетките, но на мен това не ми е достатъчно. Не искам да треперя за бъдещето на моето слънчице. Поверявам Ина на твоите грижи, защото знам, че ще бъдеш с нея толкова добър, колкото беше с мен. Душата ми ще ти е вечно признателна, за всичко! След детето ми, ти си най- хубавото нещо в моят кратък и безсмислен живот! Моля те, прости ми! Ще те намеря в друго време, обещавам! С цялата ми любов: твоя завинаги Таня”.

 

Седях на леглото в ступор няколко минути. Не знаех какво да мисля, какво да правя, къде да отида, на кого да се обадя. Като в унес се качих в колата и скоро се усетих, че пътувам към дома, в който беше израснала и страдала толкова много милата ми Таня. Там никой не ми отвори дълго време. Обиколих цялата къща, опитах да надникна през прозорците, но нищо не видях, нищо не чух. Обадих се в полицията. Чух виещите сирени много скоро след това. Когато и при настоятелното звънене на полицаите никой не отвори, те разбиха вратата. Влязох в жилището с тях. Натъкнахме се на най- ужасната картина, която някога бях виждал! Финалната сцена от трагедията, разиграла се в хола, ще бъде винаги пред очите ми, независимо дали искам или не. Таня лежеше на пода, до дивана. Изглеждаше дълбоко заспала, с тъжна усмивка на лицето. А стърчащата от корема ѝ дръжка показваше причината за плувналият в кръв мокет. Моето слънчево момиче си беше отишло така, както беше живяло- в мъки и самота. Не можах да бъда до нея, не можах да я защитя, не можах да държа ръката ѝ, когато най- много съм ѝ бил нужен. Видях и Грозни, строполен по очи в един фотьойл, с разперени ръце и крака на пода. Целият фотьол и килима около него бяха променили реалните си цветове в червено. Не изпитах срам, че се зарадвах на смъртта му, но съзнанието ми отказваше да приеме, че Таня е имала сили да я причини. Отмъстила за болката си, предпазила детето си, но погубила и душата си. Можех само да гадая дали е искала да се случи точно така или нещата са се развили спонтанно, след развихрил се скандал. Полицаите направиха оглед и всичко, както си му е реда, телата бяха откарани в моргата, аз разказах всичко, което знам и след дни разследването приключи. Установени бяха пресни синини от побой върху тялото на Таня, както и счупени ребра. Под ноктите ѝ имаше миниатюрни парченца от кожата на пастрока, а неговото лице и гърди бяха изподрани. По дръжката на окървавеният нож беше установено наличието само на отпечатъци от ръката на Таня. Предполага се, че след като я е пребил, Иван Грозни се е опитал да я изнасили за пореден път, но моето смело момиче е намерило начин да се защити. За това на пода, до фотьола, лежаха няколко големи парчета от счупен, керамичен пепелник. А на дясното слепоочие на насилника беше засъхнала тънка, червена струйка. Докато е лежал зашеметен по лице Таня е изтичала до кухнята, грабнала е най- големият нож и, прерязвайки сънната му артерия, е оставила насилника да лежи по очи завинаги. Изпаднала в шок е сложила край и на собственият си живот.

 

С леля Поли и малката Ина се видяхме на погребението. С огромна тъга в големите, кафяви очи като на майка си, малката наблюдаваше всичко, но нямаше сила вече за сълзи. Също като Таня, на това красиво, невинно момиче му се налагаше да порасне преждевременно. Въпреки, че продължих всеки месец да превеждам средства по сметката на настойничката ѝ, никога след това не видях Ина.

 

Отново тичах сам. Отново голямата ми къща беше празна и тиха. Отново заключих сърцето си за любовта и сложих маската на женкар- непукист. Отново печелех дело след дело, но вече не се гордеех със себе си. Каквото и добро да сторех на някого, не усещах удоволетворение. Тежестта в гърдите ми растеше всеки ден и се опитвах да я премахна тичайки всяка вечер по плажа и отдавайки се на приключения.

 

                                      ****

 

В тази дъждовна, есенна вечер, когато се навършват четиринадесет години от смъртта на Таня, потушавайки болката си с чаша коняк, записвам историята ѝ, за да научи светът за нея. Разказвам я така, както се е запечатала в съзнанието и сърцето ми.

Слагам последната точка и прибирам страниците в пощенски плик. Тогава се звъни на входната врата. Влача се към нея без желание и обмислям как да отпратя поредната досадна, влюбена жена, която съм сигурен, че стои от външната страна, под дъжда. Отварям небрежно и изстрелвам веднага, с унил глас:

 

- Не помня коя си, извини ме, но те моля да си вървиш. Не ми е нито до теб, нито до никоя.

 

- Здравей. – изчуруликва едно приятно, весело гласче. – И аз не те помня, но ми казаха, че ти си Димо Белев. Приятелят на мама Таня, който я е спасил. Аз съм Ина.

 

В тази секунда изтрезнях. Погледнах в познатите, топли, кяфяви, усмихнати очи и в моят свят нахлу надеждата. И животът. Обещавам когато остарея да разкажа и тази история.

 

07.04.2022, Ким Джаксън

© Боряна Христова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Стоянов, как ще ме оставиш с тази интрига, да мисля какво си щял да коментираш? 😁 Благодаря! 😊
  • Прочетох с интерес,.. но този път няма да коментирам, освен, че е интересно поднесено....
  • Таня и Лина, радвам се, че ви виждам тук! Благодаря! ❤
  • Поздрави и от мен!
  • Интересно написано!
    Поздрави!
  • Няма случайни случайности, Джаки. 😉
    По темата ще ти пиша на лични.
  • Точно снощи гледах един клип, подкаст с участието на психоложката Ани Владимирова, която на въпроса за отношението и към блудстващи с деца отговори така - щом няма правосъдие, и на мен ми идва да ги убия.
    Какви събития обичат да се случват заедно - ето, чета разказа ти и уж случайно попадам на нейните разсъждения.
  • Джаки, Нина, така е. Почувствах, че ще е много захаросано и неестествено, ако докарам Таня до хепи енд. На нейно място, мисля, бих постъпила по същият начин. Особено след като знам, че детето ми е в добри ръце. Да, за Димо и Ина има надежда и щастие. Все за някого е редно да има. Благодаря ви, момичета! ❤
    Мари, признавам, че и аз обичам пряката реч, когато чета нечие произведение. Радвам се, че не ти е тежало и ти е била интересна историята, защото тук нямаше как да има повечко пряка реч. Дори не се сещах за нея... Хм, не съм мислила за продължение, но кой знае, може Ина да ме подтикне за такова. Благодаря ти! ❤
  • Коментара го писах късно снощи и явно не съм предала правилно отношението си. Разказът много ми хареса. А начинът, по който завършва, си е един своеобразен хепи енд. Героят получава възможност да се грижи за дъщерята на любимата жена, още повече че тя сама го намира. За Таня нещата нямаше как да свършат по друг начин. Прекалено добре би било след целия ужас, на който е била подложена.Тя получава своята вендета. Това имах предвид. 🙂❤
  • Четох продължението посред нощ, но тогава само си го сложих в любими и го оцених, без да коментирам, Бори. За мен беше изненада развитието на действието и особено финала. Според Тони, ще има продължение. Така ли е? И аз обичам разкази с пряка реч, но не ми натежа разказаната от теб история. Умееш да пишеш и го правиш увлекателно, мила! Браво! ❤️
  • Добре поднесена и интересна история, Ким. Някак интуитивно предчувствах, че тя ще го убие. Нейната изтормозена душа не е могла да издържи на напрежението от многобройните му зверства. Да видим, какво ще стане нататък.
  • Нина /знаеш колко ти обичам името 😊/, да разбирам ли, че това не е твоята история? Да, би било хубаво винаги да има хепи енд, но няма как. 😒 Благодаря ти! ❤

    Емил, вземам си бележка и поправям. ✌ Аз ги знам правилата, но питай ме къде блея докато пиша и защо все едни и същи грешки правя?! 😇 Благодаря и на теб за вниманието и мнението!
  • Хареса ми, прочетох с интерес! Макар че предпочитам разкази с живи диалози, но в ретроспективното изложение от първо лице няма как.
    И аз ще те смъмря😜 за пълния член. Още в началото на втора част, (първияТ) на две места. Просто бодат много очите и текстът олеква. Аз също не знаех добре правилата в началото, с пунктуацията все още се затруднявам. Ако не ми бяха обърнали внимание тогава, щях да продължавам да си пиша едно към гьотере😁.
  • Животът може да е горчив, тежък, несправедлив, но може и да е добър, пълен с любов и радост. Затова ми харесват историите с хепи енд, колкото и незряло да звучи!🙂❤
Propuestas
: ??:??