Втора глава
Четвърта част
Като написа две-три писма по електронната поща, куриерът отвори куфара, извади нови дрехи, облече се и преди да излезе, натисна звънеца.
След минута влезе предишният слуга.
- Какво ще желаете, господине?
- Нямам никакви желания - отвърна Валентин, - но тази вечер може да закъснея... Бих искал да се върна без да ви обезпокоя.
- Нищо сложно, господине. Кажете на пазача и той ще ви отвори.
- Но после, когато вляза в къщата?
- Аз ще ви чакам, господин куриер.
- Тъкмо това не искам. Мисля, че е по-добре да остана в някой хотел за през нощта.
- Но така ще оскърбите гостоприемната ни господарка, господине.
- Тогава намерете някакъв изход от положението!
- Сигурен ли сте, че сам ще намерите своята стая?
- Напълно. Не е възможно да сбъркам.
- Добре тогава. Просто гледам да си върша работата в тази къща. Но щом настоявате, сам ще се оправите.
- Чудесно.
Валентин излезе и тръгна из непознатия град да търси уговореното за срещата на колегите му място.
Късният банкет, преминал в приятелска вечеря, бе весел и шумен. Валентин бе седнал до свой много добър приятел, с когото едно време деляха и един чин в училище. Двамата един през друг си спомняха разни случки от тогава.
- Тук си почти от година и сигурно познаваш всички. Вероятно ще можеш да ми кажеш нещо повече по един въпрос, който се чудя на кого да задам - рече Валентин на приятеля си.
- За какво се отнася?
- Случайността ме отведе на квартира в един много изискан дом, но доста скучен. Господарката на къщата, госпожа...
- Как се казва тя?
- Госпожа Александрова, в момента вдовица. Явно дама на почтена възраст.
- Цветелина Александрова - на почтена възраст! - провикна се приятелят на Валентин. - Лъжеш се, приятелю. Госпожата е само на двайсет години и е прочута с красотата си.
- Само на двайсет години - пророни Валентин, - а вече вдовица.
- От три дни само... Старият ù съпруг бе добър, благороден човек, истински джентълмен, но се стремеше да живее като млад и тъкмо това стана причина за смъртта му. Той падна от мотор и си строши гръбнака. Ако е умрял в съзнание, ми е жал за него. Трудно е да се разделиш с живота, когато разполагаш с толкова милиони и с красавица съпруга.
- Сигурен ли си, че е бил щастлив с жена си?
- Щастлив беше, всички знаят това. Впрочем, като всички красиви жени, Цветелина е доста разкрепостена, но дори най-злобните клюкари не могат да кажат нищо лошо за нея. Единствената мъка на господин Александров беше, че все още не бе се сдобил с наследник, но той не губеше надежда.
- Наистина ли? - засмян попита Валентин.
- Не се смей, приятелю. Тази надежда никак не изглеждаше смешна на всички, които познаваха господина. Но така или иначе, госпожата сега е свободна жена, при това много богата, защото покойният ù съпруг сигурно ù е оставил ако не всичко, поне по-голямата част от богатствата си.
- Сигурно е била бедна, когато се е омъжила за него?
- Е, не беше богата колкото съпруга си, но все пак, ако се вярва на клюките, е от доста заможно семейство. Баща ù държал основния пакет с акции на Българската Народна Банка.
© Евгени Давидов Todos los derechos reservados