25 jul 2021, 9:35

Демокрацията - овехтялата и модерната 

  Prosa » Otros
438 4 17
5 мин за четене

Както твърди Панглос /„Кандид“ – Волтер/, ние живеем „в най-добрия от възможните светове“. Или: „— Доказано е — казваше той, — че нещата не могат да бъдат другояче и понеже всичко е създадено с някаква цел, всичко по необходимост е създадено с най-добрата цел. Забележете, че носовете са създадени, за да носят очила, и затова ние имаме очила. Краката са очевидно сътворени, за да бъдат обувани, и затова ние имаме панталони. Камъните са образувани, за да бъдат дялани и с тях да се изграждат замъци, и затова негово превъзходителство има един много красив замък. Най-великият барон на провинцията трябва да бъде най-добре настанен. И тъй като свинете са създадени, за да бъдат изяждани, ние ядем свинско цяла година. Следователно тези, които твърдят, че всичко е добре, са казали една глупост, трябва да се каже, че всичко е най-добре.“

Е, това той е твърдял преди повече от 200 години, но правилността на света се променя заедно със света. Значи и днес сме жители на най-прекрасния свят. Дори в още по-пркрасня от най-прекрасните светове. И, разбира се, живеем в най-прекрасния обществено-исторически строй.

Което не е ново за нас. Та допреди три десетилетия живеехме в друг най-прекрасен свят. И никой не го оспорваше. Камо ли да посмее да не е съгласен с твърдението…

А днес сме в демокрацията.

За която разни лекомислени и безотговорни хора твърдят, че не е строй, а просто система за управление. Но ние не им обръщаме внимание, нито се опитваме да ги оборим с факти. Първо – къде да ги намерим? И – второ… Няма да позволим на реалността да развали усещанията ни, нали?

Някога, в древния свят… Абе, не баш в целия свят… И не точно в по-голямата част… А и не толкова в напредничавата Античност… Даже не в културно-цивилизования Запад /по някаква неправилна случайност Западът на континента е бил място, обрасло в гори, където са се въдели облечени в кожи и трепещи се с боздугани други предхора диваци, пък Европа са наричали мястото, където започва мракът – Ереб, демек – Балканите, според погледа насам откъм цивилизования свят, а народите в региона, наричан днес Близък Изток, са поставяли основата на цивилизацията… Уф! / та не в истинското място на демокрацията и демократите /напомням – там, на Запад, дискусиите са се водели с тояги и колове/, абе – казано направо – в един град, наречен Атина, е имало демокрация. В един! За известно време! Имало…

Градът го управлявали с гласовете си всички правоимащи граждани. Демек – плащащите данъци, признати за граждани, отговарящи на собствените си закони.

Колкото там били – нейде около няколко хиляди…

Жените нямали никакви политически права. И феминистки не се въдели. Нямали и време да се завъдят, дезинфекцирали ги бързо.

Децата също си чакали реда – ако оцелеят до известна възраст и спечелят някоя пара… Тогава – да!

Робите пък хич нямали права. Ни граждански, ни човешки. Така било през демокрацията – инструментите се делели на три: мъртви /мотики, лопати/, живи /магарета, волове/ и говорящи /роби/…

Те това е истинската демокрация. Като днешната – едно десетина процента решават проблемите, останалите… Останалите по-късно, в наше време, получават право да гласуват. Не да решават!

А гласовете тогава били напълно равностойни. Гласът на рибаря или грънчаря бил равен на гласа на философа или поета. Демокрация, бе – нали ви казах, всички са равни…

Някакъв философ – Сократ се казвал, бил нарочен от демократите. Преподавал неправилни неща на младите. Поне така считали рибарят, грънчарят, колесничарят. Защото при демокрацията има равенство – не може един, под предлог, че е учил и знае, да бъде считан за авторитет. Като е толкова умен – къде са му парите?

Е, решили с вишегласие демократите, че Сократ не само не е прав, ами и вреден. И го принудили да изпие отровата. Което той направил с удоволствие, щом видял кои са му опонентите…

Така е – и днес ни обясняват: демокрацията изисква власт на мнозинството. Не е важно кои са в това мнозинство, важното е да са повече…

Така на власт са извикани Мусолини и Хитлер – напълно законни демократи, не като разни вредни революционери.

И сега на Запад грее Слънцето Бай Дън – макар в междуушието му отдавна да е тъмно. Ама демокрация – преброиха повече бюлетини за него, за опонента му останаха по-малко /изгорени, захвърлени, непреброени - не влизат в демократичните сметки/…

А демокрацията се и променя. Когато и комуто е нужно…

Има, да речем, хора с шест пръста /аномалия, но има!/. И те са – нейде под 1% от човечеството. Но…

Именно – НО!

Демокрацията, казват модерните демократи, изисква малцинството да поставя правилата. И да бъде почитано като мнозинство. Петопръстите трябва да се променят – сами. Един пръст ще цепят ли, какво ще правят – но да стават като правилното малцинство.

И никакви ограничения на шестопръстите!

Ако искат – ще пропагандират сред децата цепене на пръсти. Не е като цепене на задници, нали? И ще се кефят в компанията на малките шестопръстчета. И ще…

Ама нейде нормалните не искали да се повреждат сами, по чужд акъл. Примерно, в Унгария забранили пропагандата сред малолетните на правилните шестопръсти идеи. А в Полша цели региони – две трети от страната, решили да не допускат налагане на интересите на шестопръстите над интересите на мнозинството…

Вой! Върховите демократични оценители – които никой не е избирал, защото малцина имат понятие какви хора са нужни за поръчки там – та, оценителите от ЕК поставили за решаване въпросите за изключване на двете държави.

Тъй като… УжасТ! Тъй като не приели мераците на изкелефеченото малцинство за норма. И под предлог, че са именно те мнозинството, не желаят да изпълняват капризите им…

Ами – демокрация…

Която винаги зависи от думата на Главния демократ…

И от тоягите зад него…

 

Моля за иввинение, че няма да мога да отговоря на коментарите до два-три дни. На село ще съм.

Много интересен коментар - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Роси!
    Но безразличието е полезно за демократите - не им пречат разни ненужни граждани...
  • Най- големият враг на демокрацията е безразличието и апатията. За съжаление в днешно време много хора са завладени от тях.
  • Благодаря, Надя, Самовила, Младене!
    Имам идея защо се създава това демократично напрежение, оставих я за другата седмица.
    Препоръчвам коментара от блога ми - има линк под материала тук.
  • Интересно. Все се чудя защо налагат тези норми в защита на "обратно" мислещите. Ясно е, че трябва да имат и те права и защита от дискриминация, но това да се пропагандира и в училищата е нож с две остриета.
  • 1871 година е било. Писал Добри Войников, писал... Та не от вчера е така. Я цивилизация, я демокрация - все криворазбрани.
  • Е х, Георги. За завиждане си ти! На село си е най-добре. Хапнеш компотче и пресни плодове и удариш една дрямка под асмата. Неслучайно ББ обикаля селата барабар с министрите. Не е никак прост той!

    Замислих се над написаното от теб - кое заради кое е. Много сложен въпрос. Навремето проф.Тагамлицки ми сподели в частен разговор, че един сериозен учен е в състояние да докаже, че бълхата чува с краката си. Как може да се проведе подобно убедително доказателство. Отрязва ученият краката на бълхата и й изкрещява - скачай! Ама тя вече не може горката /нали е с отрязани крака/. И ученият си прави заключението, че слуховият орган на бълхата са краката й. То горе долу такива са и най-сериозните научни доказателства. Да не говорим за заключенията на разните там философчета от древността, та до наши дни. Плямпали са горките и туй то!

    Поздравление и весело прекарване на село! И не се пресилвай под слънцето. Жежко е!
  • Благодаря, Миночка!
    По-лошо - ама за някои е по-добро...
  • Хареса ми, защото си направил хубав и изчерпателен анализ, който, както и да го обръщаме, все води, до криво разбрани неща, съпътстващи демокрацията.Но ми се струва, че " новите" май са се насладили на нея, та вече се стараят към нещо по-лошо, да ни поведат!
  • Естествено, че се самообявяват за такива, щото всички /дори и самообявилите се/ сме по "образ и подобие божие".
  • Благодаря, Емиле!
    Блу, а патрициите отде са се взели? В момента наблюдаваме подобен процес - самообявяват се за такива разни.
    Емиле, лошото е, че и малцинството иска да потиска - сега са обратните, черните, циганите... Защо искаха министърка по циганските въпроси? А арменци, турци, каракачани, сърби, руснаци, власи... Те по-долу ли са? Нали уж всички са равни? Впрочем, министър по българските въпроси никой не предлага...
  • Много точен анализ! Хареса ми и твърдението за мнозинството. Един от основните недостатъци на демокрацията е именно това, че създава условия за тирания на мнозинството над останалата част от народа.
  • Същото и като едно време - масата без патрициите, които определят що е демокрация.
  • 😅 Мъже, пазете си правата, докато все още ви има!
    Че в последно време една тенденция такава има:
    колкото повече нарастват правата на жените,
    толкова повече нарастват и женските полове! 😅
  • Благодаря, Блу!
    А какво е днес плебсът?
  • Демокрацията винаги е била като прах в очите на определено невиждащия и немислещ плебс.
  • Благодаря, Дулсинея!
    Да спазваш чуждите права - когато спазват твоите. Иначе си е мазохизъм и кротък идиотизъм.
  • - А.Линкъл е казал. че демокрация е да се съобразяваш с правата на другите.
    - Да, обаче аз не им виждам правата?
    - Това е най-важното право - да нямаш права!
Propuestas
: ??:??