16 abr 2017, 18:33

Дийн 

  Prosa » Otros
990 1 2
4 мин за четене

Дийн

 

Малко са останали истинските американски фермери. Изчезваща порода са те. Повечето съвременни фермери в Америка не преживяват от фермите си. За тях фермата е хоби, което освен за удоволствие служи и за намаляване на таксите и получаване на държавни субсидии. 

Дийн е истински американски фермер от старото време. Малката му фермичка от шест акра се намира на южният склон на един от многобройните каменисти хълмове в северната част на щата Индиана. 

Той ми обясни, че преди милиони години, когато е започнало топенето на ледовете, великите американски ледници отстъпили земята на Северна Индиана на слънцето и растенията. Отстъпвайки обаче те оставили след себе си множество купчини от камъни, които били донесли по време на ледниковият период от далечните планини на Северна Канада. Стотици години се предвижвали ледниците на юг носейки в ледените си шепи тези огромни камъни от севера. Когато ледовете се разтопили, шепите се разтворили безсилни и земята на Индиана останала осеяна с множество каменни хълмове, между които потекли безброй реки и се ширнали езера от прозрачна ледникова вода. Там в низкото, където е текла едно време водата почвата днес е плодородна и благодатна, а по каменистите хълмове, бедна и песъчлива. 

Богатите на чернозем полета в наше време са в удушаващите прегръдки на други безмилостни и бездушни ледници - огромните американски корпорации. "Елай Лили"-известният производител на лекарства и всевъжможни други химикали, трови полето в подножиета на хълма, на който Дийн си исзкарва прехраната с пот на челото, както е правил още Адам след изгонването му от Рая. 

Истинският американски фермер и от пясъка ще изкара прехраната си. Той не се оплаква, той просто работи. Дийн има филтри на кладенците си, за да не попада отровата на "Лили" в насажденията му. Всичко на фермата му се полива непрекъснато с капкова иригационните система, има три обширни парника, в които отглежда чудесен разсад. Там той наскоро започна да отглежда и български люти чушки. 

Това стана след, като голямата ми дъщеря се нае да помага на фермата му. 

Дийн е шейсет годиншен, едър мъж, с увиснали побелели мустаци. Той страда от множество заболявания, и затова му се налага да наема студенти от близкият университет - "Пърдю", които да му помагат в най-натовареното му време. 

Дийн е много любознателен и веднага разучил за България, а после си засадил и разсад на български люти чушлета, които бог знае защо се наричат тук български моркови. 

Дийн живее на фермата сам със втората си жена Лиса. Те двамата нямат деца. Децата му, от първият брак са се пръснали по обширната американска земя, да си търсят късмета, и Дийн намира утешение в общуването със младежи - студенти от целият свят. Те му помагат с разсадите и при продажбите на пазара, той им плаща честно изработеното, а Лиса им пече възхитителни американски пайове. 

Дийн може да изглежда стар и болен, но е младеж по душа. Проекта му за тази година е инсталирането на шейсет киловата система за слънчева електроенергия на фермата си. Дийн иска да е независим от електрическите компании. Та кой по добре от него разбира, че корпорациите са безмилостните убийците на истинската Америка - тази създадена с пот и кръв от такива, като него - обикновенни трудови хора. 

Над фермата на Дийн се намира пералня за пари на мутри от Европа. Два огромни празни хангара обслужвани от шепа мексиканци,  и няколко десетки посадени за парлама орехови дръвчета, служат на испанските собственици на земята да оправдават бог знае от какво получени пари. 

Испанците нямат американски визи и никога не са стъпвали в Америка, но тук винаги ще се намерят мераклии да харчат чужди пари без да се интересуват от произхода им. Дийн познава местният мошенник, който се явява нещо, като менаджер на целият проект. За Дийн той не е нито фермер, нито свестен човек. Просто поредният безгръбначен плужък, слугуваш на който му плати повече. 

Така живее Дийн - един от последните истински американски фермери, правейки невъзможното за да оцелее фермата му, притисната между Сицила и Харибда. От една страна - "Елай Лили" - пуснала отровни пипала в най-плодородните земи на Индиана, а от друга безсмъртният Охтопод на мафията маскирал се на честен предприемач, за да легализира кървавите си сребърници. 

Разпънат е американския фермер. Разпънат от слугите на дявола на кръста на каменистият си хълм като Христос на своята Голгота. Той все още диша и се бори, но това няма да е за дълго. 

Аз обаче вярвам, че ще дойде ден и духът на американският фермер ще възкръсне. 

Всяко младо студентче, минало през фермата на Дийн отнася в сърцето си благодатният огън на семената на трудолюбието, честността,  прагматичността и любовта към живота. 

Те-младите са предтеча на бъдещият живот и един ден ще обърнат гръб и на корпорациите и на мафиотите. Те ще ги изгонят от живота и ще ги направят експонати в музеите - в отдела за уродливи отклонения в човешкото развитие и препъни камъните на прогреса.

Там корпорациите и мафията ще бъдат разглеждани с погнуса от посетителите, като пример за това през какво трябва да мине човечеството във вечният си стремеж към Светлината и като предупреждение за това каква опасност за живота носи низменото себелюбие и отвратителната горделивост. 

Нека да гоним тези демони от душите си, просветени от примерът на истинските хора, като Дийн. 

Нека се стремим към светлината, и макар и фермите ни на всичките днес да са на песъчливи хълмове, да гледаме да са поне на южната - слънчевата страна, защото грее ли слънцето над нас, всичко останало е въпрос на труд и постоянство. 

© Немо Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Като притча, в която мога да приютя... своята реалност. Поздрави, В!* пп. И на Дийн!
  • Най-сигурният начин да се прецакаш в този съвременен свят, е да се родиш честен и работлив. Поздравления за разказа!
Propuestas
: ??:??