Дистанционното обучение е като спиритически сеанс:
– Петре, тук ли си? Иване, обади се, ако ни чуваш!...
***
Има родители, на които им е забавно да са " слушатели" в часовете на децата си. Някои от учителите така увлекателно разказват, все едно си на сеансите на Кашпировски, навремето. А други са толкова строги, че чак родителите изтръпват като ги чуят, все едно на тях се карат, не на децата.
***
В час по биология. Учителка:
– Днес ще учим за белоглавия лешояд.
Ученик:
– Ох, знам го тоя човек!
***
В час по български език. Ученичка:
– Госпожо, не съм си написала домашното, понеже ме домързя.
Учителка:
– К-к-какво?!?!?! Ти сериозно ли ми говориш?! Не мога да повярвам!
Ученичка:
– Не, госпожо. Това е изречението, което трябваше да напишем за домашна работа.
Учителка:
– Ох, успокоих се!...
***
Учителка към внучката си, която гледа, докато преподава онлайн:
– Шшт, остави ме на мира, че имам работа!
След известно време:
– Деца, чакайте малко, че звъни комшийката на вратата да събира таксите за входа за месеца!
***
Учителка:
– Кате, Кате, тука ли си?
Ученичка:
– Тук съм, госпожо.
Учитела:
– Защо не се обаждаш като те викам?
Ученичка:
– Извинете, правих си чай и сандвичи в междучасието и съм закъсняла.
***
Учителка:
– Митко, тука ли си? Митко, обади се, ако ме чуваш! МИТКО!
Ученик, прозявайки се:
– Даа, госпожооо.
Учителка:
– Защо не отговаряш като те викам?!
Ученик:
– Защото сутрин първите няколко часа ги карам със слушалките от леглото и съм заспал наново...
***
Баба към внучето си:
– За какво учихте днеска, баби?
Внучето:
– За пернáтите.
Бабата:
– За пéрнатите ли? Че какво има да им учите на пéрнатите?! Разкажи на учителката за съседите от блока и ще ти пише шестица!...
***
3-годишната дъщеря на учителя по физическо възпитание показва нагледно упражненията, които учениците трябва да изпълняват. ( В стил: " Пукъжи на тия ора как съ мятъш!"...)
***
Учителка към кучето си, което не спира да лае по време на часа:
– Шшт, тихо, тихо, че ще те удуша!
Ученик:
– Ама госпожо, защо така му говорите?! Ще го стресирате?!
Учителка:
– Нищо ѝ няма, тя е свикнала, аз така си ѝ говоря.
Ученик:
– Ах, колко милооо!...
***
Учителка по математика (рускиня) на родителска среща:
- Всех мои соседки, бабички-пансионерки, научили математические задачи, пока я их объясняла ученики, только ученикини их не научили!...
Не съм против дистанционното обучение. Има много положителни страни. А по време на пандемия е незаменимо. И спомага, разбира се, наред с останалите мерки за опазване на живота и здравето на хората. Но си е " нож с две остриета", като цяло. Само след време да не се окаже, че основното образование се е превърнало в " условно образование", средното - в " средна работа", а висшето - във " вишу"!...
© Радослава Антонова Todos los derechos reservados