14 sept 2022, 13:17  

Дъската...за гладене 

  Prosa » Ficción y fantasy, De humor
234 2 8
1 мин за четене

  В една детска стая на едно обикновено жилище в една средностатистическа жилищна кооперация, живееше една дъска...за гладене. Когато я купиха всичко около нея беше ново – кооперацията и жилището, мебелите, младото семейство, което се нанесе там, току-що се бяха оженили. Скоро започнаха да гладят на нея бебешки дрешки. Цялата стая ухаеше на бебе!...След няколко години, когато се роди и второто, се гладеха едновременно и бебешки и детски. Дъската си мислеше: „ Аз съм част от семейството! Когато няма никой в стаята, наглеждам малките.“ Домът се огласяше от бебешки плач и гугукане, от детско бърборене и смях...

  Големината на дрехите се увеличаваше от месец на месец. След години, когато започнаха да се гладят тийнейджърски, вече размерите не се променяха толкова интензивно. В стаята зопочнаха да звънят китари, да се слуша силно музика, да се тананикат шлагери. Понякога се празнуваха рожденни и именни дни. Тогава сгъваха дъската и я изправяха до стената, за да не пречи да се танцува. Но тя не се чувстваше като наказана от това. Беше й много приятно да наблюдава отстрани празника. „ Ето, че станах и купонджийка!“ си мислеше със задоволство тя.

  ...След време, в разстояние от няколко години на дъската изгладиха абитуриенския костюм на сина и роклята на дъщерята за нейния бал...

  Момчето отиде да учи в Чужбина, ожени се и заработи там. Но дъщерята остана да живее в жилището. На дъската изгладиха сватбената й рокля...

  След време пак се започна – бебешки дрешки, после детски и т.н. и т.н. Дъската беше вече доста остаряла, краката я боляха от толкова години да стои все права, чувстваше се изморена. „ Кръговратът на живота! - мислеше си философски тя – Ден след ден, година след година, век след век. Едно и също до безкрай!...“

  Един ден тя просто се разцепи по средата. Но не я изхвърлиха, а я качиха в таванската стаичка към жилището.

„ И сега какво?! Ще гния тука с останалите натурии докато Свят светува?! Все едно съм в старчески дом за вещи!“ - мислеше си с горчивина дъската. Ех да можех да полетя! Да се рея над Света, да видя нещо повече от детската стая и този пайжанясъл, прашлясъл таван!...

 

...И един ден наистина полетя – през отворената капандура; над покривите, над комините, над квартала, над града, сред облаците, заедно с птиците...

© Радослава Антонова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Джаки!
  • Интересен сюжет, Ради!
  • Не разполагам с такъв богат речник, за да коментирам подобен бисер!...Талантът ти не знае граници!...
  • Ах, колко искам да съм ученик,
    да пиша в бялата тетрадка,
    да бъда сред другарчета велик
    и да се хиля, кат мома с забрадка.
    Но виж ме в сайта, станах мъченик
    Изгладиха ме на дъска, като тетрадка.
    Не съм ни умен, ни велик,
    а просто глупавата патка.
  • И друг път съм го казвала, Смел воин, чувството ти за хумор е оникално - бисер от ученическа тетрадка! Благодаря ви, приятели! Радвам се, че ви харесва!
  • Слънчогледче, днес видях едно ято дъски за гладене да отлитат на юг.
  • Ретроспекция на цял един живот. Харесах, Поздравявам!
  • Имам слабост към този поглед. Хареса ми.
    Поздрави!
    Успех!
Propuestas
: ??:??