4 dic 2022, 0:44  

Един неочакван отговор на "Уникалното число" 

  Prosa
211 4 3
2 мин за четене

В материала си, озаглавен "Уникалното число", качен в сайт Откровения на линк:

 

https://otkrovenia.com/bg/proza/unikalnoto-chislo

 

поставих следния въпрос:

 

Съществува ли число, сборът от цифрите на което е равно на тяхното произведение?

 

В коментарното поле постъпиха три предложения за решение:

 

1)  Tangerine (Хел)

 

Мисля, че беше 2

 

2)  toti555 (toti)

 

22

Поздрави! Успех!

 

3) генек (Георги Коновски)

 

Всемогъщата двойна нула - 00...

 

Искам да благодаря и на тримата за оригиналните отговори и да споделя, че останах много приятно изненадан, че все още има личности, които се вълнуват от подобни въпроси. Ползвам случая да благодаря и на toti555 (toti), както и на NeliKaneva (Neli Kaneva) за коментарите им към материала ми озаглавен "Минипредизвикателство", качен в този сайт на линк:

 

https://otkrovenia.com/bg/proza/minipredizvikatelstvo

 

Нели Канева намери едно решение и то е числото 81. Поздравявам я!

 

   А сега ще осветля въпроса с "Уникалното число" . Ще останете леко изненадани от факта, че има безброй такива числа.

 

    И наистина да си вземем някакво число, произведението от цифрите на което е по-голямо от сбора на тези цифри. Например 24. Да го допълним с две единици. Ще получим четирицифреното число 1241. Очевидно произведението на цифрите на последното число е 8, но и сборът от цифрите на това число 8. Следователно то е решение на задачата ни. Ако бяхме взели 36 вместо 24, то тъй като 3 + 6 = 9, се налага да допълним с 9 на брой единици, защото 3x6 = 18. Така получаваме например числото 11111136111, сборът от цифрите на което е 18, както и произведението от цифрите му е 18. Няма никакво значение къде точно ще разполагате числото 1. Например числото 36111111111 ви върши същата работа.

 

      Надявам се, че вече сте схванали, защо поставената задача има безбройно много решения. Заглавието се оказва подвеждащо, защото тези числа не са уникални, предвид това, че нямаме единствено решение.

 

 

© Младен Мисана Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Тъкмо днес се чудих. Хубаво, че качи отговора.
  • Ама 00 е такова разтоварващо...
  • Благодаря ти!
    Предполагах, че решението не е единствено.
    Наистина съм изненадан от хитростта и простотата на решението.
    Всъщност, това е правило за науката като цяло.
    Поздрави! Успех!
Propuestas
: ??:??