8 ene 2020, 9:53

 Гълъбин и двата гълъба 

  Prosa
539 0 1
Произведение от няколко части
1 мин за четене

В едно село живял селянин на име Гълъбин. Гълъбин имал два гълъба. Той ги хранел поил и много ги обичал, но забелязал, че дори и такива създания, колкото и невинни и чисти да били, серат и цапат.

Колкото и прост селянин да бил, Гълъбин се вглъбявал в себе си и мислел постоянно за битието и за заобикалящият го свят, и запитал себе си: Възможно ли е тогава да има някакво абсолютно чисто същество?

Мислил доста задълбочено, тъй като въпросът бил сложен и изисквал изтънчено разглеждане.

В главата на Гълъбин се образува следната картина: Всичко съществуващо винаги се цапа, когато и където и да се намира, каквато и форма да образува. Само това огромното, което съдържа всички форми в себе си, тоест най-голямата форма не може да бъде изцапана, защото не може да бъде докосната.

Тази диагноза накара иначе дрипавият, сух, клет и прост селянин да си зададе и друг въпрос, а именно:

Туй най-голямото, огромното нещо никога ли не се цапа и ако не се цапа това означава ли, че не взаимодейства с всички останали, които се цапат, защото е ясно,че ако има контакт с тях ще се оцапа!?

Но тъй като Гълъбин по природа бе изключително прост реши, че сега не желае да мисли по този въпрос и продължи със старите си занимания.

» следваща част...

© Куни Тодоров Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Интересна тема. Гълъбът на мира на Пикасо. Символът на мира се оказва не най-миролюбивото създание на света. Моята приятелка Джани също ми разказа такава история. Хранела гълъби на балкона и те всичко...ос.... Един гарван след това е хранила и той всеки оът й носел дар за благодарност. Я някой орех, я лешник. А ние ги имаме за лош вестител. А селяните понякога са много по-мъдри от забързаните хора в града. БЛАГОДАРЯ ТИ, че ме размисли, Куни!
Propuestas
: ??:??