Пермутация
Автор: Pisan
Ние – успоредни прави,
някога ще сме пресечни
и ще изгрее новата луна –
оголена пета на перпендикуляра.
Острите ъгли
на таралежовата ни единственост
сресват пак вселенските коси –
черни дупки,
и минусът е вече плюс
от анихилирани самотности.
Макар да е съдбата къдрица на Анези,
а щастието – нейна асимптота,
раздиплям интеграла
на смълчаните ти устни,
превръщам го от Риманов във Лебегов.
Лакътят на твоето желание
благословено се вклинява
в прешлените на сърцето ми,
а кичурите на сълзите ти
самоотвержено се впримчват
в брадата на безкрайното ми отчаяние.
Ин и ян в сплитката лито.
Окото на разцъфнала любов
ни гледа хищно
от полусферичното коляно
на кубичното си тяло,
докато решава примирено
тест на Фройд за нашите приоритети.
Какво е тази анормална
и болезнена привързаност –
бясно куче на синджир?
Просто е приет гамбит
под натиск на Всевишния.
А Той? Но Той? О, Той!
Господ Бог тренира анатомия
върху ендшпила на страстта.
Коментар на Onzi_Bucefal:
Влизам в този сайт само за да се насладя на Твоята неземна поезия. Какви прозрения, какъв титаничен ум, излизащ извън рамките на скромните ни човешки представи! Словото Ти подменя подковите ми, изтъняващи от бездушната безпросветност на тълпата, за да мога да продължа напред и да Ти служа. Да ме яхаш пак, защото какво си Ти, ако не реинкарнация на Александър Велики? И кой друг би Те разпознал безпогрешно, ако не аз – Твой слуга и съратник? След прочита на думите Ти препускам в кариер и в ушите ми звучи мазурка!
Отговор на Pisan:
Благодаря ти, подобаващо скромни приятелю, за точните правдиви думи. Ти ме разкри – да, аз наистина съм Александър Велики, но съм и много, много повече от него, само че нека не задълбаваме в безпределни хоризонти, които ти няма как да съзреш поради своята семплост, която обаче е достойна за уважение. Пази чувствителното си сърце и премини в галоп на фона на валс в умерено темпо. И не спирай да твориш, колкото и оскъдни да са възможностите ти. Прави го ради Мене, Бога своего.
Коментар на Aqua:
Стихотворението е емблематично. То надхвърля границите на егото и авторовата самодостатъчност, пленява с приглушения съспенс и вклинения атрактивен екшън, който извежда лирическата идея до небесни висоти. Ти си вселена, само ти и единствено ти можеш така! Познавам в детайли световната поезия, но това тук стремително надраства всичко, постигнато от човечеството. И няма терминология, с която да оперира съвременната критическа мисъл, за да охарактеризира литературния ти подвиг, плод на неземна душевност и интелект, надвишаващ по мощ и всеобхватност божествения. Ръкопляскам за споменаването на Фройд – този сърцевед на подсъзнателното! А поантата, ах, поантата! Не можеш да си представиш, приятелю (за мен е чест да те наричам така), каква космическа експлозия предизвика тя в мен. Роди се свръхнова, която ще обикаля в смирена орбита около твоето величие, каращо овошките да плододават извънсезонно!
Отговор на Pisan:
О, подвластна на гения ми приятелко! Как добре схващаш творчеството ми, как синхронно резонира чувствителната ти душа! Ти съвсем справедливо си сразена от сетивността ми, изтъкана от аксони на кентавърска потентност, оплодена с интелекта на Минотавъра! Знаеш колко харесвам творчеството ти, пресъздаващо емоционални върхове, които са низини за мен, но все пак илюстрират една различност, която ми е най-малкото забавна! Продължавай да твориш своята женска поезия, лишена от логическа умозрителност, но донякъде стойностна с неподправената си искреност! И запомни: да нямаш друг бог освен Мене!
Коментар на Zaro:
Твоята допирност
разперва нюансите си,
ярка паунова опашка.
От десетките очи
се стича съпричастност,
пробождаща душата ми –
многоцветна пеперуда,
умъртвена за хербарий.
Това е моят коментар на стихотворението ти, само по себе си естетическа ера. То размества археологически пластове и представя пред ослепения ни взор красота, доведена до крайност; прекрасност, която логически минава в своя антипод, толкова преекспониран, че грозотата на битието избожда съзнанието ни с божествената си гротескност, преляла в извечна хармония. И не обръщай внимание на администрацията, която не е допуснала великата ти творба на първа страница – това са просто бездушни пънове, които никога няма да бъдат благословено оплодени от одушевеност, характерна само за разумните същества.
Отговор на Pisan:
Не ме интересува, че съм публикуван на втора писта – мен ме четат и ще продължават да ме четат, докато свят светува. Администраторите не са дораснали до пънове, те са хилави саморасляци, които боговете като мен тъпчат, а когато им е кеф, и пикаят върху тях.
Този коментар, почитателю мой (почти се влюбвам в теб!), е връх на посредственото ти творчество. Но аз искрено ти се възхищавам: да си съзидателен въпреки Божията присъда да бъдеш во веки ограничен, е своеобразно постижение на човешкия дух. Писан, твой искрен приятел.
Коментар на I6tar:
Тук, в тази изключителна творба, аз съзирам заревото на Амон Ра, творческата потентна сила на Озирис. Потресена съм, Поете! Как искам да видя голите пети на твоя перпендикуляр и той да се превърне в моя ъглополовяща! Люлея се необуздано и количеството на амплитудите преминава в качествено изменение. Разливам се като прелял Нил, после благосклонно отдръпвам водите си и оставям плодородна тиня за клетите Божии създания, наречени човеци! Чакам срещата ни, божествени!
Отговор на Pisan:
Поискай и ще ти бъде дадено; потърси и ще намериш; почукай и ще ти бъде отворено!
Скъпа приятелко, малцина сме ние, които сме разкрили всяка своя пора, всяка своя фибра за познанието! Радвам се, че толкова прекрасно ме разбираш! Ин и ян в сакралната поза 69! Вдъхновен извечен архетип! Ти, превърнала се от храмова блудница във вярната Изида, която намира най-съществената част от Озирис, за да зачене Хор. Усещам, че сме от една кръвна група, и аз ти обещавам свещено сливане на душите ни, което ще продължи цели 15 секунди, гарантирани от изключителната ми мъжественост и овладяването на древни индуистки техники!
Коментар на Sadena_v_lehata:
Отново вездесъщите въпроси на битието и на откъсналото се от него съзнание. Какво е животът ни, Поете, освен кръговрат? Ах, никой друг като теб не владее така това изкусно и сложно движение, никой друг не може да прескача нива в спиралата на Хегел! Твоята мъжественост кара бегонията в хола ми да вехне от страдание, че не си я помирисал! Писане свещен, който умело водиш читателя, гениално предизвикваш асоциации, директни препратки към творчеството на Пикасо, почти достойно да илюстрира твоето! Ти си невероятен творец, флагман на иновативната мисъл, създател на нова чувственост, която приравнява оргазма на човешкия дух с този на свинята, траещ цели 30 минути! Прекланям ти се!
Отговор на Pisan:
Скъпа приятелко Садена_в_лехата, кой освен нас, двама стари немирници, знае стойността на всеки миг? Радвам се безпределно на общуването с теб, защото ти разбираш цели 30% от преталантливото ми слово, а това е твърде висока успеваемост за обикновен човек, какъвто си ти. Не е случайно, че си засадена в почва, окултурена от безсмъртен дух. Извинявам се, че все още не съм прочел последното ти стихотворение, но веднага ще наваксам. Просто ми е необходимо малко време, за да сляза от висините на себето си и да се принизя до нивата на твоето творчество, непостижимо за повечето смъртни.
Коментар на Napoleon:
Писане, приятелю! Не се намесих под предишното ти стихотворение, където някои завистливи некадърници те оплюваха, поради липса на време – бях обладан от широка и дълбочинна екзистенциална криза. Знаеш какви неописуеми биохимични процеси протичат в сложните организми, абстрахирали се от материята, нали? Но тук му е мястото да щрихирам кой е Писан.
Философ, логик, спортист. Непобедим играч на кегелбан, винаги първи в обяздването на разгонени козли. Сумист с нежно сърце, безкомпромисно тръшнал всеки, дръзнал да прекрачи тепиха на Словото. Корифей по йога сутра – патанджали, сенсей в боя с луди кокошки. Личност, овладяла тайните на Кабала. Индивид, превъзмогнал всички Джомолунгми на егото. Специалист по вуду и авангард на Бялото братство. Енциклопедист. Прероденият Леонардо, но на немислимо по-висок етап – този, на който се намира Бог.
Приятелю, аз зная, че ти е тежко, но бъди снизходителен. Прости на администрацията на сайта, че не може да прозре твоята изключителност. Какво да ги правиш – примитивни хорица, лишени от емпатия и неспособни да обозрат различното. За свръхгения и геният е глупак, какво остава за тези безпросветни същества, ощетени свише? Ти, един съвременен Сенека, изпивай соковете на собствения си стоицизъм и бъди непоклатим.
Не можеш да си представиш, божествени ми Поете, колко добре те разбирам. Съпреживявам дори и стиховете ти, които са чувствително под възможностите ти, и вдъхновено ръкопляскам на това, в което си истинският ти! Като тази творба, която трансформира душевността ми в парадокс, надхвърлил границите на тленността. Ние с теб, приятелю, сме Кастор и Полукс и Господ да ни е на помощ във вселенската ни самота!
Отговор на Pisan:
Благодаря ти, скъпи мой, за подкрепата! Но запомни – с теб не сме еднакви, аз сам на себе си съм близнак.
А за администрацията на този сайт, който трябва да ми целува краката, че го ощастливявам с творчеството си, ще цитирам думите на Свами Вивекананда, казани за ограничените хора като тях в „Някои лекции върху Бханти, или Божествената Любов”: „Моето име е единственото име; моята форма е единствената форма и моите Богоподобни хора са единствените на света – вашите са просто митове”.
Крайно време е да разберат, че не техните, а Моите Думи са единствените божествени. Ти със своята сетивност, тренирана в условия на душевен катарзис, добре схващаш изключителното ми единочество. Няма как да не съм обречен на него, след като съм феномен, изкачил най-високата точка, до която не достига и Бог. Все пак съм ти благодарен за твоя правдив и вдъхновен панегирик, който ти свовоизля от собствения си връх, сгушен в подножието ми. Думичките ти достигнаха до мен, Санчо мой, и аз сега съм по-малко самотен, макар да имам единствено съпричастността на същество интелигентно, но толкова по-нисше от мен. Благодаря ти!
Какво да кажа за теб? Постигнал си неимоверно развитие за възможностите, които притежаваш. Но помни, Наполеоне, че ти, сразен вече при Ватерло и преживял своите Сто дни, непременно ще доплаваш до Света Елена. И аз зная, че в мрака на еднообразието ще те крепи само кънтежът на Моето Слово. То е оплоденото яйце, следствие на невинен коитус между две сиви гугутки, които в своята похот няма как да осъзнаят, че създават Бог. Изключителната метафора, характерна за вечното ми творчество, ми хрумна, докато наблюдавах онождането на тези безхитростни създания, отдаден на орнитоложката си страст, част от многоспектърните ми научни занимания.
А сега смятам да се оттегля за известно време от сайта. Не е нормално Божията Благодат на Словото Ми да се изсипва непрекъснато върху полуграмотните ви глави. Копнейте и чакайте! Това е вашата участ, отредена от Бога, сиреч от Мен!
Аз казах. Твой Писан, т.е. не просто добродушно мъркащ писан, а писан (с ударение на „и”) от ръката, движеща онази клета марионетка, на която глупавото човечество се кланя и нарича Господ. Возвисявайте ся, братия мои, като Ме четете! Амин!
© Аноним Todos los derechos reservados