13 feb 2013, 21:13

Жребче 

  Prosa » Otros
2353 0 15

   Като студент пътувах много. Една вечер се озовах  в хижа в троянския Балкан. Бях измокрен до кости. Почуках и без да чакам да ме поканят, влязох. Печката бумтеше. Нямаше никой. Преоблякох се и тръгнах да търся стопаните. Намерих конюшнята.
    Млада жена нежно галеше кобилка. В първия момент не разбрах какво ставаше. Кобилката раждаше.
    - Не стой като истукан! Вземи ръкавицата. Помагай. Жребчето се е заклещило. Я го виж какви дълги ръце има... ще се справиш!
   Изпълнявах машинално напътствията. Бърках в утробата, успях да го освободя.
   Скоро се роди жребче. Колебливо се изправи на крака. Майката го почисти. Нарекоха го Вик.
    В мен нещо се скъса. Разтресох се. Зарових глава в сеното и завих без глас. Осъмнах. Гледах чудото, наречено живот.
Седмица не сложих нищо в стомаха си. Там топка... тежи.
Оправих се.
...
Прибрах се в София друг човек.

© Виктор Добрин Димитров Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Настръхнах! Чудото на новият живот в ръцете ти...
  • Благодаря за този разказ, предизвикващ раждане в нас самите, Виктор!
  • Смислена промяна .Съвършено е усещането ти.Щастие велико,златно,светло.
  • Много пъти ще се възраждаш чрез своя и чрез чуждия живот, приятелю!
    Много пъти!
  • Кратко написано, но много показателно, че новият живот носи невероятно удовлетворение.
  • Хей, млади Човече, ама ти наистина си друг - в този век, сред какви ли не хора. Другите ходят по дискотеки, барове, казина - а Той? - Участвал в появата на нов живот! Възхитително!
  • Кратко и разтърсващо, като самия живот!
  • Мдааа... нeщата от ЖИВОТА! Как самата ПРИРОДА ни учи да цeнимe ЖИВОТА! Поздрави Викторe, 6-так!
  • Запомнящо се!
    Хубаво име са сложили на жребчето!

    Поздрави,zelenvik (Виктор Кръстев)!
  • Кратко и красиво! За някои неща не са нужни много думи..
  • Прекрасно си описал това чудесно преживяване! Поздравления! Аз имах в продължение на 7 години кози и съм преживявал това многократно и винаги съм бил поразен от "чудото наречено живот"! И винаги след това съм се чувствал пречистен и добър! Благодаря ти, приятелю Виктор!
  • Да, незабравимо преживяване!
  • чудото живот!
  • Незабравимо преживяване! Поздрав Виктор!
  • Това е нещо, което няма да се забрави никога!...
Propuestas
: ??:??