10 ago 2023, 10:38

Как се прави историята - 6. 

  Prosa » Otros
614 3 2
5 мин за четене

ГОЛОДОМОР…

Звучно! Псевдоисторическо пропагандно название на ЧАСТ от голямата трагедия в Съветска Русия през 30-те на години.

Съчетанието на „псевдоисторическо“ и „трагедия“ е реално.

Да, трагедия е било. И по причина на природно бедствие – поредна суша, и по вина на некадърниците-болшевики, стремящи се към огромна цел, неинтересуващи се от реалните хора  в реалния свят.

Само уточнение – трагедията не е била целенасочена. Не е била сътворена с желание да се унищожат украинците, както днес твърдят пропагандаторите и вярват лаиците.

Първа база – глад в Русия през последния половин век преди ТАЗИ трагедия е имало неведнъж. Ще посоча само събитията през 1891 – 1892 година, а – понеже зрението не ми позволява – надникнете тук:  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4_%D0%B2_%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B8

 

Подобен жесток глад има през 20-те години в Поволжието, геният Смирненски пише стихотворението „В Поволжието“, завършващо с апокалиптичната картина:

А вред — ни шум, ни лай, ни вик човешки —

гробовно сънна пустота

и само сред нощта със стъпки тежки

спокойно броди там Смъртта.

Гладът пред 30-те години не е само в Украйна. Там са засегнати две области – Киевска и Харковска /а Харков чак през 1922 година е обявен за украински, иначе си е бил и е чисто руски град/. Гладът засяга Републиката на немците в Поволжието, Курска област, Казахстан, Кубан, чак и Сибир.

Едната причина е сушата. Другата – некадърността на ръководството. Самата Украйна доскоро е била ръководена от Каганович, в него момент от Станислав Косиор /поляк/ и Влас Чубар /украинец/. За тях Сталин отбелязва, че не са добри работници, а по-късно са осъдени и разстреляни.

Тук не бива да забравяме влиянието на неграмотния Хрушчов, незаконен син на полски шляхтич, раздаващ съвети отдалеч.

Обяснение - не извинение, а уточнение. На Парижката конференция Уудро Уилсън казва: „Следващата война ще е след 20 години“. Изрича го през 1919 година…

Болшевиките – или поне тия около Сталин – добре са разбирали това. И се втурват да прескочат историческите етапи. За целта уедряват земеделието /колхози и совхози/, развиват гигантска промишленост, наблягат върху енергетиката, създават нови оръжия, за развитието на населението откриват професионални и реални училища, висши учебни заведения…

Едно не ги вълнува – хората…

И ето го резултатът…

Жертвите от глада са над 7 милиона, от тях 3 милиона са в Украйна.

Източването на ресурсите именно от най-плодородните земи, продажбата на зърно в чужбина и пренасочването на полученитесредства към индустриализацията, неумелите действия на властта, пренебрежението към човека – съвкупност от фактори, носещи гибел.

Гладът, както посочих, не е само в Украйна – обхваща територии с население над 50 000 000 души, четвърт от съветските граждани. Измират 20% от населението в украинските две области, в Курската, Републиката на немците, Казахстан…

Има престъпление – факт! Но не ЦЕЛЕНАСОЧЕНО срещу един народ!

И, ако моншпелотжршти сш мират данните, то Казахстан е пръв в трагедията – губи над 33% от селското население…

Обаче, от години тази трагедия се поднася като целенасочен акт срещу украинците като народ. И – въпреки информациите и сериозните исторически изследвания – манипулативно се изкривява. За новата държава е нужен враг – а кой е по-добра кандидатура освен близкия? Пример – България като враг на македонците… Разделяй и владей!

Разбрали най-после трагедията, централните власти в Москва отварят държавните складове. На Поволжието са изпратени 300 000 пуда зърно, на Кавказ – 500 000, Централния черноземен окръг 80 000, за Украйна – 2 000 000… Повече, отколкото всички други гладуващи региони ОБЩО!

Като помощ през 1933 година на Украйна са изпратени повече трактори, отколкото в цялата останала част от страната…

Да, късно…

Да, след глада…

Но – липсва каквато и да е убийствена идея за унищожаване на украинците…

Което не пречи да се твърди – имало геноцид срещу украинците /поне половината от тях руснаци!/. В другите пострадали райони нямало, ама срещу украинците имало…

Наистина, бандеровците са майстори на пропагандата. А публиката лапа мухите и въздиша… Нормален резултат при монопол над историята и истината.

„Голодоморът“ е ясен пример на демагогия, лъжа и натиск върху емоциите. Смесването на реално-историческото /природно бедствие, властова некадърност, опит за скок през историята/ с политическата измама /руснаците искали да ликвидират братята си/…

Обобщение – „голодомор“ е измислен термин с цел идеологическо въздействие. Реалният исторически факт е друг. Но за да се разбере – нужно е четене, мислене и неприемане на внушаеми щампи…

П.П. В града, където живея, първа ораторка на митингите в края на 1989 година беше изселена от София жена. Твърдеше, че била преследвана от комунистите заради прогресивните си възгледи.

Мой ученик ми показа документите й. Сещате се – изселена за проституция.

Какво ли ще стане, ако сега се извадят реалните документи на „борците против комунизма“?

Ами архивите на БКП – с докладите на партийните активисти и доносите? Защо тези архиви все още са скрити?

И вярваме на измислици за филии с мас, ядени от децата на МВР-полковниците, разстреляни дядовци и чичовци, политически обвинения срещу крадци и проститутки…

Историята учи, че никой не се учи от историята, казва народът…

 

 

 

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Красимира!
  • Браво за това, че продължаваш да биеш камбаната. Размишленията всеки сам да си прави. Само така изглежда, че е хаос човешката история. А, ако се научиш, ще има ли история, ученето ли продължава или експериментът..
Propuestas
: ??:??