15 may 2021, 20:01

Какво му трябва на чавек!? 

  Prosa » Relatos
436 5 17
2 мин за четене

 

Гочо караше с мръсна газ малкия,  очукан Форд. До него Трифон поклащаше глава в ритъм с музиката,  долитаща от  касетофона.
" Едно Ферара с цвят червен, едно за теб, едно за мен. Какво му трябва на човека..." 
   - Ааа,  хич не ми трябва туй Ферари. То ще да е като ламя. Как ще го изхранвам!? Бензинът ще го гълта както тати, кога пие и гледа мач. Много шум и викане, а накрая сълзи и празни бутилки. Виж, ако питат мен да ми дадат един Голф, ама от новите. То всичко там, брате, компютър. Технологии...Ако харчи и пет на сто, ще е уникална работа. Като му турна една газова уредба ще хвърка. Ти Ферари с газова уредба виждал ли си!?  Не! Няма и да видиш! Те много префърцунени и напудрени тия коли. Аз искам мъжкарска кола. Кога ма види Гошо Тулупа да рече: " Ей, голям си пич!"  А на Цецка Къдравата да ѝ се накъдрят и космите на краката от кеф, като я кача в колата. Да си джиткам аз из града, джантите да лъскат, а музиката да гърми. Всички познати да ми завиждат. Ти що мълчиш Трифоне? Или на тебе ти стига едно Ферари?
   - Мен ако питат... искам два дена в седмицата да работя, а пет да почивам. Оти, все не ми стига времето тия два дни да се напия и да отрезнея, като хората. То току си надигнал шишето и вече е понеделник, наполовина напит и наполовина трезвен. Хич не ми харесва такъв половинчат живот. А и тия два работни дни да ми ги плащат като пет, тогаз ще е перфектно. То плащането да беше добро поне...  Ама  те ме лъжат, че ми дават заплата, а аз ги баламосвам, че работя. Щото равновесие трябва да има в тоя свят. Не може пешка метър да се дава. Пък, ако може и някое европейско фондче да получа, ще е супер. То гледай, как живеят хората! Тенчовият зет усвоил от европейските фондове пари за селски туризъм. Виж каква къща си построи, за чудо и приказ. То май, на кражбата вече усвояване и викат. Ама, на кой му пука. Важно е да го живеем тоз живот, нищо , че е трагикомедия.  Ех, как пък не разбра тоя отгоре, колко малко и трябва на българската душата!? 
Форда хвърчеше по шосето, оставяйки черна диря от дим след себе си. Отнасяйки един славен народ с гордо минало, по пътя на мрачното и безславно бъдеще. Една песен продължаваше да се носи във въздуха.
   " Да ме питаш, Господи, за какво мечтая аз, какво желая...... Няма такъв номер, моля проверете и опитайте отново. This number is not in use, please check the number and try again. "
 

© Росица Димова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Иржи, прекрасен коментар! Благодаря ти!🌹
  • Има хора, щастливи и от най- дребни неща! Те са оптимисти, винаги усмихнати, добри, готови да помогнат, където има нужда! Има хора, лакоми за още и още, все не са доволни от нещо, и все се изтъкват...А нищо не се носи в отвъдното! Виж, мечтите нямат граници, те имат и положително въздействие- да си от първата категория, която описах! А монологът ти, Роси, е много забавен!
  • Благодаря, Младен! Няма лошо човек да мечтае, те някои отдавна са постигнали описаните мечти. 🙂
    Добре дошъл, Стойчо! Колкото е по-беден и прост един народ, по-щастливи и богати управляващи има!
    Ирка, радвам се, че те усмихнах! То мечтите идват с глада!🙂
  • А на някои им стига само кора хляб и малка яхта 😊
    Никакъв финес у младите! Но ти си забавна 😀
  • Толкова е актуално, че чак ми хареса!
    Естествено, иде реч за написаното, а за манталитета на героите-всеки с мечтите си!
    Опростачването е видимо удоволствие за класата на избраните от нас!
    Поздравления, Роси!
  • Няма нищо по-тъпо от бачкането. Цаката му е мързел, мързел и пак мързел! Защото лентяйството е здраве, работата е болест. И не 5-дневна работна седмица, а 7-дневна почивна седмица. И да се усвоява каквото може, откъдето може. Наистина усвояването е път към личен просперитет. Хвърляш форда на боклука и си гепваш едно червено и едно синьо ферари, чистак нови, че не се знае към какви времена отиваме. Да имаш резервен вариант за смяна на плочата. Ако се наложи.

    Поздравление, Роси! Провокира ме да си помечтая.
  • Slavi2002 ( Слави Тодоров) 🙂
    Петър, може би от силната музика не чуват мислите си! Може би! 🙂
  • Хумористично правдиви са героите ти,... то и без това Фераритата са малко по пътя, сигурно нещо не ги бива щом хората не ги купуват,... виж ГОЛФа е друго нещо, и бронята му с тел да завържеш пак си е голф,...а, тези със силната музика, дали мислят,.. имат ли време за това
  • Благодаря, Силве! Вчера питам племеника, защо си викат "брат" с хора които са само познати, а той ми отговори " Защото не помним имената си и така е по-лесн, не се напрягаш." Наистина ще жънем това което сме посели!
    Благодаря, Миночка! Всеки има мечти, а те са съразмерни с душите!
  • Роси, хубаво е, истинско и превликателно!
  • Жени, за някои хора времето все не стига за такива " съществени неща" от живота.🙂Благодаря за коментара!🌹
    Радвам се, че си тук Зиги! 🙂
  • Каквото е посадило времето и предишните сеячи, това жъне. Има и изключения, но са малко. Поздравления за умението!
  • Хареса ми! Браво, Роси! Истинско и страхотно написано, както винаги! Поздравления! 😊
  • "Току си надигнал шишето и вече е понеделник" ) значи... try again
    Роси, майстор си!
  • Благодаря, Пепи! Гледам как се носят тия Голфове из улиците на малкия ми роден град, как музиката струи от тях като в дискотека и се чудя какви ли са им мечтите!? 🙂
  • 😅😅Поздравления, Роси! Много са готини, много жив диалог! 😅
Propuestas
: ??:??