Дойдох на вилата с нашата кола.
Горката, пали веднага, катери баирите, гълта прахоляка, барабар със самите черни пътища. Доказва се. Като четиридесетгодишна жена с жартиери, в неравна борба с младото гадже на мъжа си. Сякаш не знае, че отдавна е в моето сърце. Не подозира детското чувство на благодарност, че пощади пръстите ми, когато в момент на разсеяност треснах вратата върху ръката си. Че е приютявала младежките ласки, с които ме даряваха първите ми момичета. И че беше моята крепост, когато ни връхлетя черна буря в Дяволското гърло.
Аз май съм домошар. Един доста отегчителен домошар. Как ме търпите?!! Тук се усмихвам. Даже се смея. Един двадесет и пет годишен дългуч, без никаква история в главата, с дъвкан молив и жълти листи, седнал на пън сред буренака. Небето е шарено и ту ме напича силно в тила, ту потръпвам от лек хлад. Картинка. Че аз нямам право на сантименталности. Нямам право на тъга. Можеш да си позволяваш тези неща, чак когато спре да ти става пишката. Питайте модернистите! Затова се смея. С пресипнал глас, заради вчерашния мач на Берое.
Китайците ли прегръщаха дърветата, за да попиват положителната им енергия?! Сетих се, че съм гледал подобно нещо по телевизията и одеве пробвах да прегърна смърчовия храст пред вилата. Щеше да ми избоде очите. Мъжкар е и хич не си пада по подобни гейски изпълнения. Интересното в съвместният ни живот е, че между десетата и двайстата ми година растяхме заедно на височина. Сега е по-висок от мен, ама аз съм по-строен, а той си е още доста дървен. Важното е, че си го знае и не се обижда като го наричам "голямо дърво". Още навремето майка искаше от татко да го маха, защото и засипваше верандата с иглички. Аз се застъпих за него и от тогава е много мой човек. Пази тайната за страха ми, когато нощем все още пикая направо от верандата. Прощавал ми е повръщанията върху него през тинейджърските ми запои. Криеше и фасовете ми. Дори веднъж ме хвана, когато пиян паднах от верандата. Абе силно мой човек ви казвам. Той е изтупаният гвардеец пред полуизоставената ни вила. Скоро може да заохранява и Жигулата, щото го усещам баща ми, че "хич не му се дава".
Като казах гвардеец, се сетих още нещо. Одеве намерих въздушната пушка, скрита под леглото. Още от едно време я крием там, защото баща ми я е внесъл незаконно, скрита под шофьорската седалка на ТИР-а, при едно от многобройните му завръщания от бивша Чехословакия. Пушката се казва "Славия", което навремето много ме терзаеше и се чудех защо няма и пушка "Берое". Което не ми пречеше да си играя на гвардеец и да патрулирам с червеното горнище от анцуг на майка и татковата плетената "селска" шапка. Заради това червено горнище обаче ме откриха в храстите, от които стрелях по минаващите коли и изядох няколко шамара. Чудя се дали сега да не потърся останали сачми и да пострелям отново по колите. Пипето ми вече е повечко и няма да ме открият. А щетите, които причинява са почти нулеви.
Много интересна възраст е двадесет и пет. Можеш да си сантиментален по изминалите безгрижни години, но можеш и да си позволиш и минутка детство. Стига да е скришно.
От няколкото остренета моливът така издребня, че е неудобен за писане. Трябва да приключвам. Тъкмо навреме, защото историята все повече се разпада. Което ме развеселява, тъй като тя и без това няма център. За разлика от мен. Може да звучи прекалено директно на хартия, но в момента съм точно в центъра си. А и важното е, че си знам какво голямо дърво съм. Нали?!
© Евгени Черепов Todos los derechos reservados