21 jul 2016, 21:42

Кроасанът Albert Badia 

  Prosa » Relatos
428 1 2
4 мин за четене

Веднъж кифла от знатен хлебен род, била споходена от муза и започнала да пише. Мацала, мацала с мармалад и течен шоколад по белия лист. Мацала желирани истории за ягодови, сладостни страсти, истории за розови пасти. Приятелките с наслада облизвали листовете и мечтаели, тайно от другите, да им се случи поне една история с шоколадов бонбон и пръстен в парче пудинг.

Кифлата била, както споменахме, от знатен хлебен род. Баща твърд, стар хляб, а майка изтънчена франзела.

 

Двамата много обичали кифлата и решили да издадат цялата мармаладена история, която бе сътворила, в няколко тома с твърди корици.

 

Много риба Фугу, диамантен хайвер, бял трюфел от района на град Алба, сирене от мляко от лос (Швеция), сирене със злато (Великобритания), сирене с трюфели (Италия и Франция) и шардоне Льо Манифик имало на премиерата, много знатни тестени изделия се изсипали да уважат младата кифла.

От страна на баща ѝ дошли козунаци, козуначени питки; житени питки; еврейски безквасен хляб маца и гевреци. Обикновени кифли, козуначени кифли, маслени кифли; пържени кифлички; мекици и понички; пържени филийки; катми и солени палачинки.

 

От страна на майка ѝ от Франция специално пристигнали багети, креп, пандеми и хляб с орехи.

От Германия – рогенмишброти, кюрбискенброти и щолени.

От Австрия – щрудели и един виенски хляб.

От Шотландия – „скотълз“.

От Италия – полента, пица, панетоне, лазаня и чабата.

От Испания – пан, пан де маиз, пан де папа без „пан де мама“. От Русия – олади, пелмени, блини, пирожки и лепьошки.

От Армения – семейство лаваш и матнакаш. От Турция – семейство баклава и кадаиф. От Румъния една мамалига.

От Сърбия – лепиня с каймак.

Минало, както се изразила майка ѝ няколко часа по-късно, “Magnifique”, а всички възлагали надежда, че тя ще се превърне и в алфата (А) и в омегата (Ω ) на литературата.

 

Алфата и Омегата, началото и краят” (Откр. 21: 6)

 

За зла участ кифлата, както винаги се получава, когато дълго време се стои на показ, започнала да изсъхва. Станала твърда, упорита, а пълнежът кисел. Историите захаросани и бадемови. Повече приличали на вкиснато, кисело мляко гарнирано с неузрели горски плодове.

 

Не след дълго в живота ѝ се появил кроасан. Хрупкав, вкусен и топъл, директно долетял от Барселона. Бил подходящ и за сутрешна и за следобедна наслада.

 

Характерът му бил променлив и той се появявал пред нея в толкова разновидности, че само при мисълта за него устата ѝ се пълнила със слюнки.

 

Когато сме гладни и не знаем какво точно ни се яде, кроасанът е най-доброто решение. Въпреки, че тази закуска е измислена във Франция, днес тя е претърпяла известно гастрономично развитие. Вече съществуват формули, които доста ни учудват, защото смесват вкуса на класическия кроасан с поничка, за да го превърнат в („cronut“) или вкусът на кроасан, комбиниран с мъфин ражда („croffins“).

 

Днес обаче Ви предлагаме КРОАСАНА Albert Badia. Направен от богато многолистно тесто НЕГОВИЯТ вкус е неповторим, защото въпреки че е мек, в същотото време е и много хрупкав. Истинко удоволствие! Кроасанът пълнен с шоколад и лешници е уникален. Уверете се сами!

 

- Петрова, какво е това бе! – гневно размахваше листа, главния маркетолог на фирма за кроасани „Яж и зарабрави. Гладен не стой, кроасан хапни!“

- Ми к‘во да е, бе шефе? Нали каза, че искаш супер, яка, мега, уникална история, дет да те накара да искаш да ядеш кроасан. Ами на, плюскай....

© Олеся Николова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Все още се чудя от глад ли го написах, от любопитство ли, колко хлебни могат да се поберат на едно място В чичко гугъл има всичко. Той дори е раждал.
  • "Супер яко, мега вкусно" Ле-ле откъде ги изкопа всичките тези хлебопроизводни? Аз заеквах дори като ги четох,(щото ми потекоха лигите) а някои сигурно са ги опитвали
Propuestas
: ??:??