4 dic 2018, 14:10  

 Крушение- Трета част 

  Prosa » Novelas y novelas cortas
776 11 14
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

   Руската Империя, след величието на Цар Петър Първи (Велики) бе водила няколко големи войни с турските султани. В продължение на триста години династията на Романови разшири Русия териториално на юг, създаде фортпостове и крепости край Черно и Азовско море, пристанища като Одеса, Севастопол и Симферопол; завладя Туркестан, Азербайджан, Грузия, част от Армения и Кавказ, като построи мощен флот във водите на Черно море! Но като че ли това не бе достатъчно или по-скоро една малка част от Голямата игра на световните империи... Защото всяка от тях играеше "ва банк" в жаждата за нови завоевания! Те явно или подмолно воюваха помежду си със средствата на собствените си възможности.

   Новите географски открития през 15 век дадоха възможност на Испания, Португалия, Англия и Франция, наред с по-късно създадените Холандия и Дания да поделят трапезата от "тайната вечеря" с мощното развитие на търговското корабоплаване.

   Борбата за злато, диаманти, сребро и подправки,наред с роби, ги тласкаше в името на религията, предвождана от мисионерите на католицизма да основат държави, по-големи по територия от Метрополията. В тези Империи слънцето никога не залязваше!

   Англия след Хенри Осми, който бе отлъчен от Ватикана заради  безбройните му бракове и гонения на католиците в кралството му, наложи протестантството като основна религия и ограби и разруши католическите манастири. Разгони Ордените на Светия Римски престол, което породи безкрайни братоубийствени войни между християни...

   Германските кралства и херцогства бяха разбунени от идеите на Мартин Лутер!

   Крале и принцове воюваха в името на Светията, но и в името на Реформацията, за една неподкупна от корупцията с индулгенции Вяра!

   Но нека прескочим тези няколко века и се пренесем в едно колкото древно, толкова и излетяло като Феникс от огъня на битките царство... Това  Царство, орязано и разпокъсано, възкръсна след Освобождението си през 1878г. Царството е от всички, които сме родени,живели и още живеем тук и по света: българи,турци, арменци, евреи, цигани, гагаузи и за да не обидя някого, родените и закърмени с българската действителност!

    Беше 1912 г.!

 

 

 

Следва продължение...

» следваща част...

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Гавраил!
  • С интерес препрочитам историята поднесена от теб по този специфичен начин.Следя поредицата с интерес!
  • Привет Стойчо с нетърпение чакам развитието за съдбата на Кольо(снощи му прилях),много интересни исторически данни си отбелязал.Поздрав.
  • Благодаря, Мариана!Ретроспекцията събира събития, които живеят като далечно ехо...
    Иде време да разберем каква съдба има Кольо...
    Днес е Никулден!Бог да го прости! Защото той е отминала героична реалност.
  • Къде те бутнат,Стойчо,и ти всичко знаеш!Възхищавам ти се!Не зная какви са ти професионалните интереси,но общата ти култура много ме впечатлява...
  • Благодаря, Елиза-Мария!
    Трябва любознание към родната история на фона на световните събития от древни времена, за да разберем процесите на човешкото развитие.От древни времена до днес в света са се водили над 14000 войни. И всички те са общовалидни в едно: придобиване на територии, ресурси, подчинение на другите (победените) врагове в името на религиозни, идеологически и префинени цивилизационни доктрини.
    Приеми моите приятелски поздрави!
  • Достойна за уважение прозорливост притежаваш , Стойчо! Респект за творбата!
  • Благодаря, Мария!Дал Бог живот,за да научим нещо съществено от миналото,за да разберем в какво време е, живяла България... И все е оцеляла!
  • Читателската изневяра понякога лимитира крушенията. Като се замислим колко "непрочетени" съкровища има по нашите земи. Любопитно ми е как ще продължи историята. Поздрави!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
    България също е била империя при Цар Симеон Велики,Цар Петър,Цар Калоян и Цар Йоан Асен Втори, но това са били епизоди на надмощие над Византия!Да не забравяме, че при Кан(Хан) Крум Страшни България е граничила при река Тиса с империята на Франките! Връщам се и по-назад, когато Кан (Хан) Тервел възстановява на престола в Константинопол Император Юстиниан Втори (Безносия) и получава с императорски едикт титлата Кесар, както и областта Загоре;на всичко отгоре той разбива арабите и спасява Европа от нашествието им!
  • Какво пухче е сред тези държави-великани и империи, България. Все по-странно ми е, че е съумяла да оцелее до днес, без да е повторно асимилирана. Замисли ме над толкова много неща, Стойчо. Чест ти прави!

    П.П. Коментарната забрана ми попречи да коментирам този великолепен текст по-рано.
  • Благодаря ви предварително за вниманието и интереса, Георги и Елка!
  • Точно така - ограбена, изтерзана, орязана и въпреки всичко възкръснала България!
  • Широк и интересен поглед...
Propuestas
: ??:??