16 oct 2019, 16:08

Предизборни хроники - Пловдив, 2019 

  Prosa » De humor, Otros
443 0 3
2 мин за четене

Хубаво нещо са това изборите. Висша форма на демокрация. Един път имаш право на четири - пет години да избереш, кой да те управлява, кой да те води към светли бъднини. Та затова реших да се поразходя из Пловдив, да видя, кой какво предлага. Да разбера, какви са посланията на кандидат - кметовете или, както едно време казваше Тато*, какви са лозУнгите** им. На Главната улица, като разпънали ония ти ми шатри. Кандидат до кандидата. Ще рече човек, че е попаднал в стана на някакви номади. " Абе има нещо прабългарско в тази подредѝя, но не мога да уловят точно какво!" Така си говоря, със себе си. Само не знам, къде са вързали конете. Понамирисва нещо, но няма да е от конете. В едно от кошчетата за боклук виждам употребен памперс. Някоя млада майка е изхвърлила този атрибут на рожбата си, бъдещ горд гласоподавател. Тези нови прабългари, завоеватели на кметския пост, са различни. Облечени с костюми, вежливи, усмихнати. Я да видим, какво предлагат!

   Съюз за Пловдив:"Близо до хората". Хм! Седмица преди изборите - да. След това никакви ги няма. Недейте чак толкова близо, де! Болести, вируси всякакви. Опасно е! 

  Кауза за Пловдив:"Работим за вас". Хм! Да, ама ние не усещаме. Някаква печатна грешка? Да не е"...За Нас"? 

  ГЕРБ:" Работа, работа, работа за Пловдив". Брей! Много работари имало в този град! То, че ще се работи, ще се работи, но май и този път, ще бъхтим ние! За безпари! 

  НФСБ, ВМРО. Славчо Атанасов:"Вече съм го правил..." Вярно е, Славчо, че един път го направи, но ние така и не разбрахме. Завтаряне му е майката! 

  БСП:"С 56 за Пловдив на хората". Не съм чувал за такава автобусна линия в Пловдив. Малко ми звучи, като онази измишльотина от филма "Магистрала 66".

  Общо взето това е положението, но вие не ме слушайте! На мен угодия няма! Възползвайте се от конституционното си право. Направо ми се завърза езика от тези сложни думи. Викам, да взема да отида до Капана***. Да му цапна една биричка, та хем да ми се развърже езика, хем да ми стане по - леко на душата. То се е видяло, че няма излизане от този наш капан!

  Хайде със здраве! И умната!

 

_________________________________________

-*Тато - Тодор Христов Живков е политик от Българската комунистическа партия, който в Народна република България между 1954 и 1989 година заема най-високи ръководни постове.

 

-** Лóзунг- Кратък призив. Издигам лозунг. Изричам лозунг.
2. Плакат с написан върху него призив. Окачвам лозунги.

-***Капана- Капана е квартал в град Пловдив, в същинския център на града. Създаден като средище на занаятчии около Куршум хан, кварталът е особена плетеница от малки улички.

© Хари Спасов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Красимира и Георги!
  • Радвам се на младежкото - да не кажа детско мислене, изразяващо се във вярата, че избираш...
    А иначе е реалистично, саркастично - критичният поглед показва обръгнал човек, умеещ да формулира вижданията си.
  • Хари, така сме ние - "по шапката посрещаме, по главата изпращаме". Обаче и шапката като е зашита на една страна, а и човек като го е стегнала шапката, хич не му е до реклами. Как да те убедят, че всички ще направят най-доброто, на което са способни! Няколко поколения платиха за това "да се прави най-доброто", а не за това "работата да бъде свършена". Ако всеки кара кораба към неговото пристанище... Усмихна ме и ме размисли. Поздрави!
Propuestas
: ??:??