26 nov 2023, 18:09

Мастило за сезони 

  Prosa » Relatos, Cartas
363 1 4
1 мин за четене

ЗИМА

 

Беше края на ноември,

когато всеки се сгушваше в топлината на своя уютен дом, забравяйки за света навън. Хората се бояха от студените му ръце и бягаха колкото се може по-надалеч. Мислеха си, че огънят ще ги оттърве от ветровете на зимата и предпочитаха да останат слепи за студът вътре в тях.

Бих казала, че е нужна на всекиго заблуда, която помага на душите ни да си починат от шума на света.

Тя често приема различни форми. Понякога идва под формата на отлежало вино и хубава книга, понякога в тишината и спокойствието на дома, в звукът от припукващи дърва в камината, в невинния смях на дете, под фона на любима музика или просто разговор с любим човек.

Прекрасна е, нали? Би била още по-прекрасна ако можехме да прегърнем зимата, която всеки един от нас носи в себе си.

 

Ноември криеше своите цветове зад завесите на сиви облаци, мъгли, голи дървета и вятър, който търсеше ниша където да се скрие.

Не беше искан от никой, но биваше приет като нужен вестител за празниците, които със всеки изминал ден наближаваха и запалваха искра в очите на хората. И това му бе напълно достатъчно.

 

Той беше мълчалив месец, бих казала, самотен дори, непознал топлината на слънчевите лъчи. Може би за това бе толкова намръщен и отчужден.

© Нина Чалъкова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Още във втората дума и грешка. Какво да коментирам повече. Научете го това членуване. И още - как след предлог (следва допълнение естествено) ще се употребява пълен член. Абсурд. Какво ви учат в училище?
  • Справи се с правописа, после пиши.Иначе можеш да пишеш.
  • Всеки месец носи своята красота и я интерпретира по различен начин.
    Благодаря, че се отби при мен.
  • В една ноемврийска вечер, зимна и снежна, срещнах отново първата си любов.! И този 30 ноември бе най-щастливият ми ден от десетилетия. Ноември е прекрасен месец.
Propuestas
: ??:??