4 sept 2013, 20:29

Мила лельо Есен 

  Prosa
1277 0 25
2 мин за четене

Мила  лельо Есен,

    пиша ти това писмо, защото не успях да се свържа с тебе по телефона. Изглежда пак мишките са ти изгризали кабела както миналата година.  Трябва да заредиш  капани навсякъде – по полетата, в избите, да поставиш мрежи и да запушиш всички отвори, дори  и на покривите,  но не слагай от нашето сирене, защото  не го харесват.  Трябва да е чуждо. Днешните плъхове предпочитат  вносните сирена, като най-хубавите  били от магарешко мляко или от лос. Но ти все пак си жена пенсионерка,  можеш да сложиш от синьото сирене или просто пармезан. Дано да се хванат проклетите този път.

     Лельо Есен,  като ми дойдеш на гости,  да не забравиш да вземеш със себе си любимото ми сладко от смокини с орехи.  Знаеш, че много го обичам. Червеният кашмирен шал със златните сърчица, който ми подари миналата година, го грабна Марта, за да се изфука на Деня на влюбените и повече не го видях. Тя, Марта, като забележи, че имам нещо хубаво, настръхва като мечка стръвница и все гледа да ми го вземе. Аз не ù се сърдя. Тя си е такава.  Все пак ми е сестра, а и не си падам по шалове, дори те да са на сърца. Харесвам  твоите гердани и обеци с формата на падащи листа. Ако знаеш само колко много ми завиждаха за кехлибарената чанта и обувки и все ме питаха откъде са. Обясних им, че са от леля ми Есен, а те - поръчай и за нас. Направих се, че не съм ги чула, защото искам да бъда различна.

     Мила лельо, набрала  съм ти цяла торба с цвят от липа, а също и лайка, за да си правите чай с баба ми Зима. Тя как е със зрението? Щеше да си оперира очите от снежинки, надявам се, че всичко е минало благополучно и вече  може отново да шие любимите си гоблени. Купила съм ù нови моделчета с  пролетни цветя – зюмбюлчета,  лаленца, както и една кошничка с теменужки.  Знам, че обичате да шиете и двете, когато е лошо времето навън. Аз все нямам време за такива неща.  Да ти се похваля! Завърших магистратура по Флорален  мениджмънт към  Пролетния университет. Даже успях да си намеря работа по специалността  в един цветарски магазин в центъра на града с връзки.

     Лельо Есен, да не забравиш и белия боб. Много искам като дойдеш да ми гледаш. Нещо не вървят нещата с онзи младеж  Лято. Пак се скарахме.  Каза ми, че учел в някакъв Летен университет с интензивно обучение, но така и не го видях с книга в ръка. Дипломната му работа била за Джулай морнинг. Убеждаваше ме, че лекциите се провеждали на морския плаж, пишели отсъствия, аз много му вярвах, лельо, но когато ми каза, че ще прави магистратура за Август морнинг, вече не издържах и го зарязах. Сега сме разделени и въпреки всичко ми е много мъчно.  Искам като ми хвърлиш боба, да ми кажеш подробно той какво мисли за мен,  обича ли ме още и дали нашата връзка е кармична.

     Мила лельо Есен, друго засега не се сещам. Пак ще ти пиша, а ти не забравяй капаните и сложи някакво свястно сирене за мишките и плъховете, защото не само кабела, но и телефона ще ти изгризят.

Чакам с нетърпение да ми дойдеш на гости.

Целувки,

твоята  любяща племеница Мая Априлова        

© Ивон Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Борко, Ради, Динко, благодаря ви!
  • бабите са много добра част от обществото. щастлив е който си ги има. искат само малко внимание и уважение. и после всичко е наред. хареса ми.
  • Много мило разказче, Валя. Вълнуващо.
  • !
  • Благодаря ви за хубавите думи!
  • Обожавам и лелята, и племенницата ѝ. Зареждаш с усмивки и настроение, Ивон!
  • Страхотна фантазия имаш , Ивон ! Умееш ги тия работи!
    Поздравче!
  • Благодаря ви, Роси, Бонка!
  • Ивон,развесели ме твоята есен..
  • Ачо, Сеси, благодаря ви!
  • Чакай отговор! Достави ми голямо удоволствие! Поздрави!
  • Какви са тия глезотии, ма, Майо - щях да възкликна, ако бях Дръвник Мутрев, ама сега ще кажа: "Благодаря ти за чудната приказка, госпожице Пролет! Здравей!"
    Много пъргавичка, свежа и обична рожбичка си ни родила!
    Поздрави!
  • Кали, Петя, Снежи, Септ, радвам се, че се отбихте при мен и харесахте!
  • Възхитително!Отдавна не бях чела нещо толкова мило, нежно, с изключително чувство за хумор.Аплодисменти!
  • Дани, радвам се, че ти е харесало!
  • Ивон, ти си вълшебница!
    Така сладко-уютно ми стана. С фантазия и усмивка написано. Как да не му се зарадваш?
    Браво!
  • Благодаря, Жани, ще чакам отговор от леля ми! Усмихна ме!
  • Уважаема Мая Априлова, куриерска фирма "Лястовичи щъркел" ви уведомява, че писмото ви беше доставено на точният адрес.
    Служител: Смехорана Нахиленкова
  • Силвия,благодаря ти. Тя винаги ми отговаря оптимистично. Виктор, Злате, благодаря ви за хубавите думи.
  • Какво хубаво чувство за хумор и автохумор! Възхищавам се на хора, които могат да се избъзикат със себе си.
  • Смешно! И добре написано. Браво!
  • Дано ти отговори оптимистично!
Propuestas
: ??:??