Кривия, искам да избегна прафейкове. Библията е съставена по правила: да е от близки на апостоли и да няма противоречие. Нека извадим гредата от свое преди сламката от чуждо око. Одобрявам трите дипломатки. Някои библиоведи смятат случката с жената в начало на глава от Йоан за добавена както опис на личбите у край на евангелие от Марк. Богомилите са я зовели Христородица. Не съм мистик и допущам тълкуването като обожествени от земляните извънземни посетители. Кханас, „жено“ било обичайно прилично еврейско обръщение (в ранното съветско присъствие млади граждани се обръщаха с „татко“ и „мамо“ към стари селяни). Не целях произлязлата хубава дискусия. Подобаваше на инсайтика, (моите текстове са къси), вижте този. Тангерине, посланията на Павел и Петър съдържат истинското женопочитане: "Мъже, обичайте, не огорчавайте, ..., жените'; провери го, намира се в края на Новия завет. (Според мене: третото човешко име да се образува от първото майчино; феминизъм е по мъжки финт женски автогол.)
Не знаех, че и мъжете нямат право да влизат в олтара. Но пък и не знам да има забрана жени/мъже да ходят в български мъжки/женски манастири. Който има силна вяра устоява на всяко изкушение. Иначе дай жените да почнат и да се забулват по улиците ли?
Да, Криви, много трудно ще бъде за монасите ако започнат да ги посещават кокошки и овци, за които Света Гора също е забранена. Представи си колко трудно ще бъде на монасите, ако видят кокошка. Това е трудна борба....
Има си правила, Хел. Смири се с това. Олтара е Светая Светих! Не само жени не могат да влизат там, а и мъже - миряни нямат право да влизат. Но мъжете не го правят на проблем. А монасите на Света Гора са избягали от света с неговите изкушения. Това е трудна борба. Представи си колко трудно ще им бъде, ако започнат да ги посещават жени. Не опира въпроса до недостойнство и пренебрежение към жените.
Аз уважавам жените наравно с мъжете. И моите познати християни също се отнасят с уважение към жените. Дори се учудвам от твоите умозаключения относно християнството.
Да, Исус спасява блудницата от убийство с камъни. Това му го признавам. Но дотам. Жените и до днес нямат право да влизат в олтара на църквата, нито в манастирите на света гора. Недостойни са за тази "святост" ли? И още - уважението към Богородица е просто изключение. Значи всички жени трябва да започнат да зачеват от светия дух, вместо от обикновени мъже, за да заслужат добро отношение ли ?
Това ти изнася, Анани. Защо не кажеш нещо за отношението на Господа към обвинителите на блудницата и как Иисус я спасява и я помилва? Не ти харесва може би...?!
Христос ли те дразни?
Католиците наричат божията майка - Дева Мария.
Протестантите - просто Мария.
Православните Я наричат Света Богородица.
Кои според теб се отнасят с най-голямо уважение и почит към Нея? Все пак Тя нали е жена.
Ако прочетеш по-долу коментарите ми, където говоря как Иисус Христос е оправдал и спасил от убиване с камъни блудницата... и ако успееш да озаптиш феминизма си за малко и изгледаш клипа който съм дал, ще видиш че говориш без да си наясно с много неща.
Ислямът е доста млада религия - съществува от 7-ми век. В основата му е това, че Мохамед, който е нещо като съвременно жиголо, среща един ангел, който му дал да изяде /буквално, не преносно/ една книга, която много му се усладила....
Не познавам исляма, но от това, което виждам и той има подобни ценности като от преди 2000 години. Но говорех основно за християнството. И там разбиранията са от същата епоха. Те са се загнездили в съзнанието на повечето хора и затова е толкова трудно да им избиеш от главата тези стереотипи. Защото просто нямат нови. Но в момента в света се създават новите стереотипи, които не лежат на религията, а на ценностите на правата на човека. На свободата, равенството, братството. За всички полове. Е, прозвуча прекалено прогресистко, защото съм привърженичка само на двата пола.
Кривак, именно защото тази вяра поставя мъжът над жената не я уважавам. Жената не е второ качество човек, а е тази, която дава живота. А традиционно мъжът този, който го отнема. И това е отговорът на въпроса защо традициите не са вече това, което бяха. Защото са отживелица.
Абе със сигурност са по-добре от Хитлер, Сталин, Байдън, Путин, Тръмп, Ким и прочие проклетници. Заради такива като тях сега сме на ръба на Апокалипсиса. Много забавно, а?
https://www.youtube.com/watch?v=kj4VwXi9BrA След 28 минута, ще чуеш не само тайните грехове на обвинителите, но и техните лични имена. Това в Светото Писание отсъства. Но апостолите, бидейки лични свидетели на събитието са разказвали на своите последователи в подробности за случилото се. В Писанията много от чудесата и словата на Спасителя не са описани. Описано е най-същественото и най-основното, което е нужно за спасението. Останалото присъства в Преданието. Нима някой допуска, че учениците Христови през остатъка от живота си не са разказвали с подробности много от делата които Христос е извършил пред тях, но не са включени в Книгите на Новия Завет!? Така че Писанието е достатъчно за спасението, но Преданието не е нещо което противоречи на Писанието. То също е полезно. Това е причината православната Църква да не го отхвърля като недостоверно..
Не го казвам лично към теб. А Преданието не противоречи на Писанието, само допълва и внася разяснение.
В Писанието не се споменава например, какво Иисус е писал с пръст върху пясъка, когато са искали да убият блудницата с камъни. А Преданието внася конкретика. Самите ученици са били свидетели на това събитие. Иисус не е искал гласно да обяви тайните грехове на тези които са го изкушавали. Затова е написал с по една дума греховете им - содомит, крадец, прелюбодеец и т.н. След което е изрекъл ''Който от вас е без грях, нека пръв хвърли камък''.. И понеже те са видели тайните си грехове известни само на тях и на Господа, написани на пясъка, не са посмели да сторят нищо.
Не съм и не възнамерявам да стана дъновист. Баща му е православен свещеник, синът е дипломиран протестантски, разпространен е и на Запад. Ванга е спорна, д-р Лозанов я бе изследвал, атеистите от висшия ешелон в бившия СИВ двулично я отричаха, но ползваха. Приемам словото на Лутер САМО БИБЛИЯТА, вярвам в Писанието, не в Преданието, вярвам на Ранното християнство, не на професионализираното след онова.
Абе, той Дънов не е наясно със себе си, щом се смята за преродения Христос, камо ли да е наясно с нещо друго. Но пък тези които не вярват в Божия Син, вярват на Дънов. Има логика. Туй че е бил българин не го прави умен.
Паленка, отдавна Дънов казал - ако се даде власт на жените, след 20 години светът ще се поправи. Аз не съм против да настъпи веднага. Готов съм да станеш водачка. Ако не е по-добре, поне не ще е по-зле.
Кханас плюс Акеми, ЕС подгони розовото масло, но премеждието се отложи заради прясната росийска авантюра. Днес щеше да плува в стил дизел, че няма електрокораби. Константинов нямал време, за да го проверим. И неговите фейлетони все ще се четат. Той си плати, също като френските карикатуристи от редакцията на списание за карикатурата ѝ. В ОТКРОВЕНИЯ забелязах авторка на вицове; сполучливи са, но на старост вече мога само да тъжа вместо като у младост да се смея. Узнах, че и съветските раздавачи на пари не са любили нелегалните им получатели, изненадано, понеже не чета шпионски романи. Лавоазие гилотиниран от Терора, Филов застрелян у България, нищо ново под слънцето. Учуден съм, че е създал БАНИ, правилно не е ли вместо мастодонт от институти те да се предадат на университетите.
Не знам как може да "липсва европейското" на хора, които са издигнали един български продукт като най-качествен и най-добър не в Европа, а в целия свят. Аз бих казал - де повече такива "Бай Ганьовци" да имаше, пък нищо дето плуват в банята в стил "вапор"... Иначе сте прав - не вие сте гонаправил нарицателно, но нека да си помисим - кое допринесъл повече за България - адвокатът Алеко или предприемачът Ганьо. Най-малкото аз знам повече вицове за адвокати, отколкото за търговци на гюлово масло... Що се отнася до хабилитираните - аз няма да забравя една реплика на Богдан Филов - българските професори толкова се подмазвали на германските, че чак направили лошо впечатление...
Само матриархатът ще оправи света! Мъжете достатъчно дълго само поразии насътвориха на тая земя независимо от обществено-икономическия строй, да си гледат мача и да не се занимават с дейности, непривични за елементарната им природа 🤬
Кривия, иска на другия да му е зле.
Мислител, мързи го да се преражда.
Паленка, направо първобитно-общинния.
Кханас, не аз го сторих нарицателно (социал-либерал съм); липсва му европейското (може би подранявал). Знаеш ли що е хабилитиран недоказуемо да открадне доказана теорема на нехабилитиран (едно от единствените ми чеда)?
Няма друг народ, чиито най-омразен враг е предприемачът, който печели парите на същия този народ. Струва ми се, че тази наша повреда води началото си от богомилите и исихастите. Ето нещо, което е сътворил "бай Ганьо" на Световното изложение:
https://prikachi.net/image/20240705142849-000113.W3nJW
Припомням, че той е търговец на розово масло. И припомням, че българското розово масло е най-качественото в целия свят. Ако някой е направил нещо подобно, бил той "мутроморфоза" или "светецоморфоза", искрено го окуражавам да го сподели...
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.