9.07.2024 г., 9:56 ч.

Мутроморфоза 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
245 0 34

 Бай Ганьо феодалистически;

 бай Ганьо капиталистически;

 бай Ганьо социалистически;

 бай Ганьо уждемократически.

© Стефан Василкин Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Паленка, браво на него, оригинал бил, дано за добро. В Граовско отдавна било нерядкости по-възрастна съпруга и именуван съпруг по жената.
  • А баба беше с една година по-голяма от дядо и той се обръщаше към нея с како😄
  • Кривия, искам да избегна прафейкове. Библията е съставена по правила: да е от близки на апостоли и да няма противоречие. Нека извадим гредата от свое преди сламката от чуждо око. Одобрявам трите дипломатки. Някои библиоведи смятат случката с жената в начало на глава от Йоан за добавена както опис на личбите у край на евангелие от Марк. Богомилите са я зовели Христородица. Не съм мистик и допущам тълкуването като обожествени от земляните извънземни посетители.
    Кханас, „жено“ било обичайно прилично еврейско обръщение (в ранното съветско присъствие млади граждани се обръщаха с „татко“ и „мамо“ към стари селяни). Не целях произлязлата хубава дискусия. Подобаваше на инсайтика, (моите текстове са къси), вижте този.
    Тангерине, посланията на Павел и Петър съдържат истинското женопочитане: "Мъже, обичайте, не огорчавайте, ..., жените'; провери го, намира се в края на Новия завет. (Според мене: третото човешко име да се образува от първото майчино; феминизъм е по мъжки финт женски автогол.)
  • Това със забулването е в една друга религия.
  • Не знаех, че и мъжете нямат право да влизат в олтара. Но пък и не знам да има забрана жени/мъже да ходят в български мъжки/женски манастири. Който има силна вяра устоява на всяко изкушение. Иначе дай жените да почнат и да се забулват по улиците ли?
  • Да, Криви, много трудно ще бъде за монасите ако започнат да ги посещават кокошки и овци, за които Света Гора също е забранена. Представи си колко трудно ще бъде на монасите, ако видят кокошка. Това е трудна борба....
  • Има си правила, Хел. Смири се с това.
    Олтара е Светая Светих! Не само жени не могат да влизат там, а и мъже - миряни нямат право да влизат. Но мъжете не го правят на проблем.
    А монасите на Света Гора са избягали от света с неговите изкушения. Това е трудна борба. Представи си колко трудно ще им бъде, ако започнат да ги посещават жени. Не опира въпроса до недостойнство и пренебрежение към жените.

    Аз уважавам жените наравно с мъжете. И моите познати християни също се отнасят с уважение към жените. Дори се учудвам от твоите умозаключения относно християнството.
  • Да, Исус спасява блудницата от убийство с камъни. Това му го признавам. Но дотам. Жените и до днес нямат право да влизат в олтара на църквата, нито в манастирите на света гора. Недостойни са за тази "святост" ли? И още - уважението към Богородица е просто изключение. Значи всички жени трябва да започнат да зачеват от светия дух, вместо от обикновени мъже, за да заслужат добро отношение ли ?
  • Да, съгласен съм, че Исус е много по-мил с блудницата, отколкото с майка си, тук сте напълно прав, Криви....
  • Това ти изнася, Анани. Защо не кажеш нещо за отношението на Господа към обвинителите на блудницата и как Иисус я спасява и я помилва? Не ти харесва може би...?!
  • Криви, а Исус я нарича просто: "Жено, какво общо имаш с мене?"...
  • Христос ли те дразни?
    Католиците наричат божията майка - Дева Мария.
    Протестантите - просто Мария.
    Православните Я наричат Света Богородица.
    Кои според теб се отнасят с най-голямо уважение и почит към Нея? Все пак Тя нали е жена.
    Ако прочетеш по-долу коментарите ми, където говоря как Иисус Христос е оправдал и спасил от убиване с камъни блудницата... и ако успееш да озаптиш феминизма си за малко и изгледаш клипа който съм дал, ще видиш че говориш без да си наясно с много неща.
  • Ислямът е доста млада религия - съществува от 7-ми век. В основата му е това, че Мохамед, който е нещо като съвременно жиголо, среща един ангел, който му дал да изяде /буквално, не преносно/ една книга, която много му се усладила....
  • Не познавам исляма, но от това, което виждам и той има подобни ценности като от преди 2000 години. Но говорех основно за християнството. И там разбиранията са от същата епоха. Те са се загнездили в съзнанието на повечето хора и затова е толкова трудно да им избиеш от главата тези стереотипи. Защото просто нямат нови. Но в момента в света се създават новите стереотипи, които не лежат на религията, а на ценностите на правата на човека. На свободата, равенството, братството. За всички полове. Е, прозвуча прекалено прогресистко, защото съм привърженичка само на двата пола.
  • За исляма ли говориш? Да, в исляма е така.
  • Кривак, именно защото тази вяра поставя мъжът над жената не я уважавам. Жената не е второ качество човек, а е тази, която дава живота. А традиционно мъжът този, който го отнема. И това е отговорът на въпроса защо традициите не са вече това, което бяха. Защото са отживелица.
  • Не е заради тях, Хел. Заради нашето отстъпление от Вярата и божите заповеди е.
    Няма да го разбереш.
  • Абе със сигурност са по-добре от Хитлер, Сталин, Байдън, Путин, Тръмп, Ким и прочие проклетници. Заради такива като тях сега сме на ръба на Апокалипсиса. Много забавно, а?
  • Кондолиза Райс, Урсула ФонЛайнен и Килъри Хлинтън ша оправят света. Вервай ми.
  • С Пепи 🎉👏👍
  • https://www.youtube.com/watch?v=kj4VwXi9BrA
    След 28 минута, ще чуеш не само тайните грехове на обвинителите, но и техните лични имена. Това в Светото Писание отсъства. Но апостолите, бидейки лични свидетели на събитието са разказвали на своите последователи в подробности за случилото се. В Писанията много от чудесата и словата на Спасителя не са описани. Описано е най-същественото и най-основното, което е нужно за спасението. Останалото присъства в Преданието. Нима някой допуска, че учениците Христови през остатъка от живота си не са разказвали с подробности много от делата които Христос е извършил пред тях, но не са включени в Книгите на Новия Завет!?
    Така че Писанието е достатъчно за спасението, но Преданието не е нещо което противоречи на Писанието. То също е полезно. Това е причината православната Църква да не го отхвърля като недостоверно..
  • Не го казвам лично към теб. А Преданието не противоречи на Писанието, само допълва и внася разяснение.
    В Писанието не се споменава например, какво Иисус е писал с пръст върху пясъка, когато са искали да убият блудницата с камъни. А Преданието внася конкретика. Самите ученици са били свидетели на това събитие. Иисус не е искал гласно да обяви тайните грехове на тези които са го изкушавали. Затова е написал с по една дума греховете им - содомит, крадец, прелюбодеец и т.н. След което е изрекъл ''Който от вас е без грях, нека пръв хвърли камък''.. И понеже те са видели тайните си грехове известни само на тях и на Господа, написани на пясъка, не са посмели да сторят нищо.
  • Не съм и не възнамерявам да стана дъновист. Баща му е православен свещеник, синът е дипломиран протестантски, разпространен е и на Запад. Ванга е спорна, д-р Лозанов я бе изследвал, атеистите от висшия ешелон в бившия СИВ двулично я отричаха, но ползваха. Приемам словото на Лутер САМО БИБЛИЯТА, вярвам в Писанието, не в Преданието, вярвам на Ранното християнство, не на професионализираното след онова.
  • Недоученият николаевски поп (с. Николаевка, Варненско) Дънов е мошеник, каквато е и Вангелия. Аман от пророци, при това съвсем недоучени.
  • Абе, той Дънов не е наясно със себе си, щом се смята за преродения Христос, камо ли да е наясно с нещо друго.
    Но пък тези които не вярват в Божия Син, вярват на Дънов. Има логика.
    Туй че е бил българин не го прави умен.
  • Паленка, отдавна Дънов казал - ако се даде власт на жените, след 20 години светът ще се поправи. Аз не съм против да настъпи веднага. Готов съм да станеш водачка. Ако не е по-добре, поне не ще е по-зле.
    Кханас плюс Акеми, ЕС подгони розовото масло, но премеждието се отложи заради прясната росийска авантюра. Днес щеше да плува в стил дизел, че няма електрокораби. Константинов нямал време, за да го проверим. И неговите фейлетони все ще се четат. Той си плати, също като френските карикатуристи от редакцията на списание за карикатурата ѝ. В ОТКРОВЕНИЯ забелязах авторка на вицове; сполучливи са, но на старост вече мога само да тъжа вместо като у младост да се смея. Узнах, че и съветските раздавачи на пари не са любили нелегалните им получатели, изненадано, понеже не чета шпионски романи. Лавоазие гилотиниран от Терора, Филов застрелян у България, нищо ново под слънцето. Учуден съм, че е създал БАНИ, правилно не е ли вместо мастодонт от институти те да се предадат на университетите.
  • Немой, Пепс, баш така ще се затрие света. 🤣
  • Не знам как може да "липсва европейското" на хора, които са издигнали един български продукт като най-качествен и най-добър не в Европа, а в целия свят. Аз бих казал - де повече такива "Бай Ганьовци" да имаше, пък нищо дето плуват в банята в стил "вапор"... Иначе сте прав - не вие сте гонаправил нарицателно, но нека да си помисим - кое допринесъл повече за България - адвокатът Алеко или предприемачът Ганьо. Най-малкото аз знам повече вицове за адвокати, отколкото за търговци на гюлово масло... Що се отнася до хабилитираните - аз няма да забравя една реплика на Богдан Филов - българските професори толкова се подмазвали на германските, че чак направили лошо впечатление...
  • Само матриархатът ще оправи света! Мъжете достатъчно дълго само поразии насътвориха на тая земя независимо от обществено-икономическия строй, да си гледат мача и да не се занимават с дейности, непривични за елементарната им природа 🤬
  • Кривия, иска на другия да му е зле.
    Мислител, мързи го да се преражда.
    Паленка, направо първобитно-общинния.
    Кханас, не аз го сторих нарицателно (социал-либерал съм); липсва му европейското (може би подранявал). Знаеш ли що е хабилитиран недоказуемо да открадне доказана теорема на нехабилитиран (едно от единствените ми чеда)?
  • Понеже сме пропуснали робовладелческия, време е и ние да си минем по реда 😎😎
  • Няма друг народ, чиито най-омразен враг е предприемачът, който печели парите на същия този народ. Струва ми се, че тази наша повреда води началото си от богомилите и исихастите. Ето нещо, което е сътворил "бай Ганьо" на Световното изложение:
    https://prikachi.net/image/20240705142849-000113.W3nJW
    Припомням, че той е търговец на розово масло. И припомням, че българското розово масло е най-качественото в целия свят. Ако някой е направил нещо подобно, бил той "мутроморфоза" или "светецоморфоза", искрено го окуражавам да го сподели...
  • С една дума, безсмъртен.
    Поздравявам те.
  • Бай Ганьо егоцентрически.
Предложения
: ??:??