31 jul 2020, 22:50

Нашенецът 

  Prosa » De humor
927 0 9
2 мин за четене

       Случка,  излязла наяве покрай  колажа "Какво иска българинът" :) 

   Пейо лежеше на дивана и се наслаждаваше на безметежно спокойствие. Някой наивен  привърженик на ню- ейдж  би предположил че медитира, но щеше да е много далеч от истината за извършващата се усилена мозъчна дейност,  развиваща се под черепа на Пейо.  Там щъкаха  мисли всякакви. Как тъй  да им каже „Къш!“ Да не е някой безмозъчен тъпак, че да спре да мисли, заради някаква си медитация.  Позавъртя се наляво – надясно, понамести се по- удобно, но нещо взе да го човърка и да не го свърта. Мисълта за една студена биричка, със стичащи се по нея  капчици конденз се загнезди в главата му. Ех, да имаше кой да му я донесе  от хладилника!  Потъркаля се още  малко върху нещастния, вече поизтърбушен  диван,  и не виждайки материализация на мисълта си за бира се насили, и с пухтене се затътри към  хладилника. Отвори вратчката му  и посегна към  кенчетата, подредени като войници на най- горния рафт.  Едното стърчеше над другите и изглеждаше леко килнато. Абе изглеждаше странно. Пресегна се, взе го в ръка и го заразглежда. Имаше формата на рог. Позачуди се Пейо как така се е озовало там. "Може  да е нещо рекламно. Изпробват нови опаковки...Мамка им!  Конусовидната форма е с по- малък обем от  цилиндричната, пак искат да ни прецакат“- завъртя се из съзнаието му поредната изразяваща неодобрение към действителността мисъл.  Докато все още се възмущаше на производителите и се възхищаваше на ума си, за моментално разкритата уловка, носът му инстинктивно се заобръща  към отсрещната тераса и поведе  в същата посока изпълнената му с мисли главата.  От там се виеше пушек, наситен с аромата на печаща се мръвка. "Ех, какви късметлии има" - завистливо си помисли Пейо.  Докато го помисли и от странното кенче се изтърколи апетитно препечена пържолка. "Хм, сиромашка работа! Едничка!" – щукна поредната мисъл в главата на Пейо.  "Поне да бяха няколко... " Докато го помисли и от рогчето започнаха да падат пържоли двойници на първата. Оформи се внушителна купчинка.  Напомням, че нашият  герой не беше глупак, чел беше това- онова. Когато му изнасяше, вярваше в чудеса, когато не – беше скептик. Моментално схвана, че странното кенче всъщност е рогът на изобилието. Ехааа! – позарадва се за момент Пейо, но веднага радостта се смени с неодобрение и  възмущение – "Е, ама  ‘що пък само пържоли?" Мигом започнаха да се сипят всякакви благини. Изпаднаха и някакви хартийки. Добре, че беше свикнал всичко да проверява и премисля  преди да свърши нещо, та преди да посегне да  ги захвърли в кофата се зачете в едната, после в другата и с все по- трескаво темпо  стигна до последната. Хартийките не бяха какви да е, а регистрационни талони за коли, нотариални актове за хотели край морето, на известен ски  и в прехвален спа курорт. А последната- депутатска карта /въобще не се задълбочи да прочете от коя партия/ .И на всички тях, като че с гордо изпъчили се букви, /поради отговорната им в случая служба / беше изписано Пейовото име.  Докато благоговейно  пресмяташе притежанията си, току пред него се  заизкършва пищна,  оскъдно облечена силиконова хубавица.  Пейо  премигна отчасти  радостно, и при следващото мигване вече го глождеше самосъжаление и ревностна ненавист към имащите повече от него, и абсолютна апатия  към нещастниците, притежаващи  по- малко.

 

© Blue Todos los derechos reservados

  1289  10 
Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Във всеки от нас е заложено желанието да имаме повече и по - хубави неща. Най верният индикатор е - до колко сме се отдалечили от хората, а и дали сме ги превърнали в обслужващ персонал ... самозабравилите се първо ще ги накажат децата им
  • Здравейте, Бри, Катя, Иржи! Със сигурност има 240 такива екземпляра. /тях ги знаем поименно/. Мислителю, - подразбира се
  • "Гладна кокошка, просо сънува.." Но човешкото око е ненаситно и...завистливо! Иска още и още и все на комшията е по- хубаво, по- голямо...Вярно с оригинала/ животът/, Блу!
  • Пейо е съвременният образ на Бай Ганьо. Важното е келепир да има. Хубаво си го обрисувала, Блу!
  • А накрая каза:
    - Да ми го духат бедните - и... желанието му се сбъдна...
    Поздравявам те.
  • Ангелче, Валя, Стойчо, благодаря, че се спряхте на страничката ми. Ина, само за тази бройка имам инфо, че е била в хладилника. Останалите 239 не знам къде са били. Хубав ден на всички!
  • Манталитет:завист,чака някой друг да му свърши работата и останалите пороци, взети заедно, като хитруването:най му иде отръки...😎



  • – Ура, ура, свалихме мутрите, свалихме мафията...
    ►– Браво, браво, българи юнаци, яки сте, сега хайде да работим.
    – Ко речи?
    ►– Сега трябва да работим....
    – Оставка, оставка!!!!
  • Този състезателен принцип на съществуване...в края. И защо... От хладилника, викаш, излизат тези благинки моят явно е стар модел. Поздрави, Блу!
Propuestas
: ??:??