Не си ли чела любовни романи бе, Миче?
Ей, до гуша ни дойде от колежката ни! Кой какво прави, тя все е намръщена, все на нея не й върви, все някой друг й е виновен. Мислите, че нама такива хора! Така е, защото не познавате Мичето. Като я попиташ: „Какво става?" - почва да плаче, че свекърва й се бърка много в семейния й живот или, че мъжът й се държи грубо с нея.
Че като я хванахме един ден всички колежки: „Как няма да е груб мъжът ти?! Я се погледни! На нищо не приличаш! Иди на фризьор! Махни тая пола, дето ти стои като торба! Сложи къса пола, младо момиче си. Лакирай си ноктите, сложи червило."
- Как да се лакирам, като всички чакат на мен - да изпера, да почистя...
- Я не ни прави на луди! Нали те виждаме колко си работна! Пък и си ни казвала, че свекърва ти много ти помага в домакинството и за детето.
- Е, то оттам са ни скандалите. Тя вика, че без нея няма да се оправим. Мъжът ми пък иска тя да си замине на село и да си останем сами. От нашите скандали на него му дойде до гуша. Скара се и с нея, и с мен. Сега каза, че прави последен опит за сдобряване и ако не се получи, ще се разведем. Закара сутринта майка си и детето на село и след работа ще седнем да си поговорим. Не знам какво да правя.
Ние като гракнахме в един глас:
- Как какво да правиш?! Оттук отиваш на фризьор, правиш си и маникюр. После си купуваш хубав парфюм и еротично бельо. Прибираш се - ние те пускаме да си тръгнеш по-рано и приготвяш любимото му ядене. Слагаш бяла покривка, момичета, записвайте й, че каквато е... ще забрави. Купуваш бутилка вино, подреждаш празнично масата.
- Ами ако загоря яденето?
- То не е чак толкова важно. Пък и като имаш желание, нещата се подреждат по ноти.
- Мислите ли?
- Сигурни сме.
Видяхме лека усмивка по лицето й.
- Когато се прибере мъжът ти, бъди мила и нежна с него. Сипи в най-хубавите чаши вино. Ще му стане приятно, ще видиш. Да не забравим! Запали две свещички, по-романтично е.
- Защо да паля две свещи? Той, мъжът ми, не е вярващ.
Е, с тоя въпрос ни уби!
- Ти не си ли чела любовни романи? Не си ли гледала поне един романтичен филм?
- Ами... аз си лягам рано, много съм поспалива.
- Свекърва ти и мъжът ти май ще излязат прави, повлекана и мързелана си.
Очите й се пълнят със сълзи.
- Какво да правя?
- Нищо, запали само една свещичка. Хайде, бягай! Стискаме ти палци - казваме на глас, а наум довършваме: „Дано не заспиш, докато я палиш!"
Мъжът й не бил вярващ, ама за сметка на това е златен, че я търпи. Какво ли ще ни разкаже утре Мичето?! Каквото и да е, решихме - за рождения й ден ще й купим цяла розова серия книги и кафе - да я държи будна, белким ги прочете!
© Светлана Лажова Todos los derechos reservados