16.04.2007 г., 4:27 ч.

Не си ли чела любовни романи,бе Миче? 

  Проза
2011 0 25
2 мин за четене
 

                                 Не си ли чела любовни романи бе, Миче?


  Ей, до гуша ни дойде от колежката ни! Кой какво прави, тя все е  намръщена, все на нея не й върви, все някой друг й е виновен. Мислите, че нама такива хора! Така е, защото не познавате Мичето. Като я попиташ: „Какво става?" - почва да плаче, че свекърва й се бърка много в семейния й живот или, че мъжът й се държи грубо с нея.

  Че като я хванахме един ден всички колежки: „Как няма да е груб мъжът ти?! Я се погледни! На нищо не приличаш! Иди на фризьор! Махни тая пола, дето ти стои като торба! Сложи къса пола, младо момиче си. Лакирай си ноктите, сложи червило."

- Как да се лакирам, като всички чакат на мен - да изпера, да почистя...

- Я не ни прави на луди! Нали те виждаме колко си работна! Пък и си ни казвала, че свекърва ти много ти помага в домакинството и за детето.

- Е, то оттам са ни скандалите. Тя вика, че без нея няма да се оправим. Мъжът ми пък иска тя да си замине на село и да си останем сами. От нашите скандали на него му дойде до гуша. Скара се и с нея, и с мен. Сега каза, че прави последен опит за сдобряване и ако не се получи, ще се разведем. Закара сутринта майка си и детето на село и след работа ще седнем да си поговорим. Не знам какво да правя.

  Ние като гракнахме в един глас:

- Как какво да правиш?! Оттук отиваш на фризьор, правиш си и маникюр. После си купуваш хубав парфюм и еротично бельо. Прибираш се - ние те пускаме да си тръгнеш по-рано и приготвяш любимото му ядене. Слагаш бяла покривка, момичета, записвайте й, че каквато е... ще забрави. Купуваш бутилка вино, подреждаш празнично масата.

- Ами ако загоря яденето?

- То не е чак толкова важно. Пък и като имаш желание, нещата се подреждат по ноти.

- Мислите ли?

- Сигурни сме.

  Видяхме лека усмивка по лицето й.

- Когато се прибере мъжът ти, бъди мила и нежна с него. Сипи в най-хубавите чаши вино. Ще му стане приятно, ще видиш. Да не забравим! Запали две свещички, по-романтично е.

- Защо да паля две свещи? Той, мъжът ми, не е вярващ.

  Е, с тоя въпрос ни уби!

 -   Ти не си ли чела любовни романи? Не си ли гледала поне един романтичен филм?

 -    Ами... аз си лягам рано, много съм поспалива.

 -   Свекърва ти и мъжът ти май ще излязат прави, повлекана и мързелана си.

  Очите й се пълнят със сълзи.

- Какво да правя?

- Нищо, запали само една свещичка. Хайде, бягай! Стискаме ти палци - казваме на глас, а наум довършваме: „Дано не заспиш, докато я палиш!"

  Мъжът й не бил вярващ, ама за сметка на това е златен, че я търпи. Какво ли ще ни разкаже утре Мичето?! Каквото и да е, решихме - за рождения й ден ще й купим цяла розова серия книги и кафе - да я държи будна, белким ги прочете!

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Светла, отдавна не съм имала възможност да чета в Откровения, днес влизам - и, я! препоръчано от Светлана Лажова - смях се с глас и чак сега видях, че това е от преди 3-4 години. Да си жива и здрава, да разсмиваш всички около тебе!
  • По-добре късно,отколкото никога,моето момче.Вече ти завидях...Благодаря за комплимента!
  • Светла, чак сега те откривам и това, което виждам ми харесва много! Мисля, че съм за завиждане...
  • Аз да не съм клюкарка бе,Миме?!Май съм,ама между нас да си остане!Ти днес ме разби с твоето пеене.Защо не станеш певица?Айде и Стами чака продължение.После защо пишеш Светле?Ето защо!!!Заради такива сладури като вас!

  • Увлекателен и хумористичен стил както винаги ....!!!
    Браво, Светле....и аз чакам продължението
  • То Мичето и Мимето, май, май...Ти това да не го писа за мене , бе колежке, а? Хайде, давай продължението, какво съм оплескала на другия ден !
  • Вкъщи сме на разделно хранене,мъжете ядат в кухнята,по-близо до хладилника,жените в хола,когато сме скарани.Понеже при нас е весело,а и има много желаещи ще направим смесени двойки.Списъците са при вашите отговорници.Веднага след курса за романтична вечеря със свещи,следва курса за съчетания с лента.По повод Мичето,забравих да ви кажа,че съвсем на скоро се омъжих и имам две дечица невръстни.Снахи внуци и дай Боже правнуци,та не ми остава време за приятелките ми,та камо ли за Мичето.Но специално заради вас ще видя какво прави туй момиче.Май партизанското й име беше спящата краст...красавица.За повече въпроси се обаждайте на тел. 0888...жени говорят против своите мъже.Прегръщам ви.
  • Явно всички сме се притеснили Мичето да не изкара една ранна дрямка Иначе за курса - запиши ме, но ме пиши и на оня с ансамбловите съчетания с т. харт.
    И сериозно - дай ни продължение на историята с Мичето.
    Много приятно чувство за хумор имаш, Светле.
  • Невероятно!
    Бих искала да прочета и продължението ако е
    възможно!
  • Има ли местенце и за мен в клуба?А за курса изобщо не питам-направо се записвам и сядам на първия ред!!!
    Поздрави,Светле и приятен и усмихнат ден ти желая!
  • Да не си помислите, че ви шпионирам. Какво правите и как го правите, но винаги ме изпреварвате. Винаги влизам след вас. Събранието е свършило, шестичките са 6 и вече си изградих навик, седмата шестичка е винаги от мен. Аз ще следа да не нарушите морала. Ха, ха, ха. Самозаписвам се. Не знам да ли ще е литературен, но думата кръг е от моята област. Като заключение, имам предложение, /ех, покрай вас и аз ще стана и поет/ Светлана Лажова да направи продължение и да каже, кога ще е следващото съвещание.
  • Прекрасен разказ,мила!
    Наистина има такива хора!
    Аз също познавам такъв "модел".
    То да се чуди чожек-да се смее ли да плаче ли?!
    Благодаря ти,че ме разсмя,Светле!
  • Може ли и аз. Много обичам да чета разказите ти. Прочетох ги всички те.
  • Самозаписвам се в клуба "При нас е весело"... нали може?!
    Винаги успяваш да ме усмихнеш и развеселиш, Светле! Поздравче!
  • Ице,ти си отговорник по жените!Петинка,мъжете поверявам на теб.После ще ви изпитвам.
  • Светле, аз може ли да проверявам наученото от жените?

    Поздрави за поредната порция усмивки!!!
  • Записвам се и аз...нали може?
  • Чаровнико,без теб накъде?!В групата си!!!Айде и на теб приятен ден!!!
  • Браво!
    Мен да не забравиш!
  • Скъпа ми Анетче,съвсем скоро ще провеждам курс,специален гост ще си ми ти!!!Носи си само три химикалки и четири тетрадки голям формат за да си водиш записки.Това ще е съкратения курс.Свещичките и другите нагледни посибия са от мен.Обичам твоите коментари и тайничко си ги чакам и с нетърпение!!!А си ме пропуснала,а съм изпаднала в лекинка депресийка!
  • Усмихна ме Светле, благодаря ти.

    Всичко ми е ясно, но не разбрах нещо:
    Пред коя икона да се пали свещичката?
    Броя на свещичките важен ли е или не?
    Доктор Лажова имам следният проблем ...


    Поздрав и усмивка.
  • Колко е хубаво така с усмивка и добра дума да ти започне деня!!!Обичам ви,обичам да ви чета,възхищавам ви се и се радвам,че мога да ви накарам да се усмихете с моите весели историйки.За мен е чест и удоволствие,че съм сред вас!!!
  • И аз благодаря! Разказите ти ме зареждат с положителна енергия.
  • И други като мен не спят!Усмихна се,нали!Така цял ден да ти върви!!!Благодаря ти Вероника!!!
  • Благодаря ти Румене за ранобудната усмивка!!!Аз пък ти пожелавам слънчев и усмихнат ден!!!
Предложения
: ??:??