24 oct 2008, 2:57

Необикновена среща 

  Prosa » Relatos
990 0 1
3 мин за четене

Решавам в неделния следобед да се разходя из нет-пространството, да полафя с приятели в скайп, а и да срещна нови... Съвсем случайно мой познат ми разказва за едно момиче от Пловдив, което е сляпо и същевременно много талантливо.

Полюбопитствах как да се свържа с нея, тъй като историята й ми направи голямо впечатление. Искам да споделя и с вас за срещата си с нея. И макар да не сме се виждали очи в очи с Богдана, бях твърде впечатлен от това, което тя ми разказа за трудния си живот, за смелите мечти и как въпреки недъзите си тя по нищо не се различава от нас "виждащите"!

Богдана Петрова е на 16 години, а това, че е незряща, не й пречи да посещава обикновеното средно училище - "Св. св. Кирил и Методий", Пловдив. За себе си казва, че пее от двегодишна и мечтата й, както сами се досещате, е да стане певица. Вече 10 години се занимава професионално с музика, свири на пиано, участвала е в редица конкурси, а наскоро записва и първото си парче "Di Sole E D`azzurro". Песента е италиански кавър и е записана в пловдивското студио "Бели, зелени, червени". Майката на Богдана е народна певица, а баща й свири на акордеон, с една дума цялото и семейство е много музикално, което обяснява нейния талант. И както повечето тийнейджъри, тя се увлича по R&B, dance и Soul парчета.

Питам я дали това, че е слабо зряща - само 20%, й създава много трудности, а тя ми отговаря, че музиката я прави достатъчно силна, за да продължи да следва мечтите си, да се труди и покорява все по-големи сцени. Богдана печели множество награди. Най-силно впечатлени от нея са на Международния конкурс "Нота по нота", който се провежда в Пазарджик, на ежегодния пловдивски конкурс "С песен и обич творим добро" също, а в шоуто "Часът на Милен Цветков" печели голямата награда на предаването. Както всяка прохождаща звезда, Боги има и своите идоли, сред които Майкъл Джаксън, Марая Кери и българската поп-група "032". Често, когато си пишем, споменава своята музикална учителка Радяна Задума, на която тя е много благодарна, че й помага да развива и усъвършенства таланта си. Що се отнася до талантливите млади изпълнители, които тепърва преоткриват големите сцени, тя казва: "Талантът е от огромно значение, но не е най-важен - трябва много упоритост, много труд и огромно желание. Един изпълнител трябва да има и вяра в себе си, за да може и другите да повярват в него". Попитах я защо не се е насочила към поп-фолка? Тъй като тази музика безспорно се разви много в последно време... Дали не се е поблазнила от високия стандарт, който демонстрират поп-фолк изпълнителите? Тя бе категорична "... поп-фолкът не е жанр, в който мога да творя, не чувствам този вид музика в себе си, не мога нито да я изпълнявам, нито да я слушам с удоволствие дори... Вярно е, че е много развит стил, но не мога само заради това да творя в него!"

Виждате ли, докато повечето млади хора пушат трева, пият, дрогират се, а някои дори не знаят къде се намира входа на училището, в което учат, за кратко ще ги нарека - "виждащите", други, макар и незрящи, се трудят, следват мечтите си, израстват духовно и живеят достойно. Въпреки че съдбата е отнела възможността на Богдана да вижда добре както нас, за мен тя е истински човек, борбена и успяла и по нищо не се различава от нас, които независимо, че имаме добро зрение, оставаме слепи за много неща от живота - най-вече истинските добродетели. Тя не се затваря и отчуждава от хората, напротив, иска да е полезна не само за себе си, а за всички около нея, да радва, колкото се може повече хора, да раздава любовта си на публиката с цялото си сърце. Боги в момента се занимава с танци, репетира върху бъдещите си музикални проекти и подрежда репертоара си за първия нейн албум.

Първият заснет клип на Богдана Петрова може да видите тук: http://www.youtube.com/watch?v=d3Kh-wqF6yk

 или на http://www.myspace.com/bogipetrova

 

© Мирослав Дечев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??