24 dic 2018, 0:07

Нещо приказно 

  Prosa » Relatos
735 3 12
1 мин за четене

 

 

Връщаше се от поредното изморително дежурство в болницата. Беше Коледа. Искаше да се прибере в къщи, но се насочи към най-близкия хранителен магазин. Беше постила и всичко виждаше в пасти и мръвки. Хората вече редяха ястията  по масите, а тя нямаше нищичко приготвено.

   - Ще си взема някоя изстинала манджа или салата от хладилната витрина. – прошепна примирено. Въпреки съмнителното им качество мисълта за тях пробуди в нея вълчи апетит.

Това беше последното осъзнато чувство, което изпита. След миг изпадна в безтегловност. Пробуди се от силна болка в главата и в коляното. Беше като пребита.

     - Спокойно. Ей сега ще пристигнем в болницата. - прозвуча непознат мъжки глас

Болницата?! Не, тя беше приключила за днес там. Огледа се. Беше завита с горнището на костюма на Дядо Коледа, в непозната кола, караща кой знае къде.

Изведнъж започна да се киска:

      - Да не би да ме е отвлякъл Дядо Коледа?! Сигурно си няма Снежанка.

        -  Не, подхлъзнахте се  и паднахте лошо пред хранителния магазин. Мисля, че бяхте и в безсъзнание. Скоро ще ви прегледат. А това е костюмът ми. Днес бях Дядо Коледа. По професия съм актьор.

        - О да...разбирам. Аз ходя с бяла престилка на медицинска сестра, но реално съм Снежанка. – подхвърли шеговито тя.

Незнайно защо предпочиташе абсурдната мисъл, че е отвлечена от истинския Дядо Коледа. Беше й писнало от скапания живот около нея. Искаше нещо красиво, лудо или  приказно да й се случи.

После се унесе й заспа..

След две седмици я изписаха от болницата.. Коледа беше отдавна отминала. Новата Година също. Но при нея наистина остана Дядо Коледа. Е, не истинския разбира се, но има ли значение?! И тя не беше Снежанка. Но любовта се появи като чудо или по-точно както  е  в приказките.

 

 

 

 

© Катя Иванова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Здравейте Костадин и Хел! Благодаря ви за милите думи и пожелания. Много са хубави и затова ви пожелавам да ви се върнат многократно. Нека Новата Година да бъде щастлива и за вас!
    Разказчето го написах на един дъх. Радвам се ако ви е усмихнало.
  • Много ми хареса разказа, Троя. Наистина по Коледа се случват чудеса. Честита Коледа и светла и щастлива Нова 2019 година !
  • Усмихна ме Катя,хареса ми много разказа ти.Честита коледа и щаслива 2019.Поздрав най-сърдечен.
  • Здравей, Стойчо! Благодаря ти за приятелските ти поздрави. Честита Коледа! Весели празници, здраве, щастие и любов на теб и на хората, които обичаш!
    Исках да напиша нещо весело и разтоварващо за празниците, защото старият ми разказ е много тъжен. Радвам се, че се е получило.
    Дочка, благодаря ти за искрения коментар. Пожелавам ти да се случи нещо страхотно, защото живота ни понякога е доста скапан.
    Честита Коледа и щастлива Нова Година!
  • " Беше й писнало от скапания живот около нея."( И на мен Искаше нещо красиво, лудо или приказно да й се случи."(И аз
  • Моите почитания,Катя!
    Докато децата ни бяха в тази възраст, когато Дядо Коледа,а ще сгреша, тогава беше Дядо Мраз, няколко години,по молба на учителките в детската градина приемах да бъда Добрият старец.След толкова години,все още мечтая да бъда Дядо Коледа, но не да спасявам Снежанка,а да раздавам радост и надежда, като в песента на Джани Родари.
    Много ми хареса написаното от теб!
    Приеми моите приятелски поздрави и пожелания за весели Коледни и новогодишни празници и преди всичко живот и здраве, естествено и любов!😍
  • Дано да е заразно Кети! Нека чудесата да не са само в разказите и стиховете ни!
  • Искам и аз такава случка на Коледа, много е заразно!
  • Благодаря ти, Блу! Много хубаво пожелание.Весели празници и щастлива Нова Година и на теб!
  • Много ми хареса! Нека на всички се случи по нещо лудо, красиво и приказно! Щастлива Коледа!
  • Благодаря ти, Илиянка за милите думи. Понякога се опитвам да пиша по-дълго, но не ми се получава. Няма какво повече да кажа. Някои не ме харесват точно затова, че пиша кратко, но не се сърдя. Всеки с вкуса си.
    Читателите са различни и творците също. Радвам се, че харесвш моя стил на писане.
    Желая ти весело посрещане на празниците, лично щастие и творческо вдъхновение през Новата година!
  • Харесват ми късите ти разкази. Това че са по-кратки, обаче не намалява ценностна им. Сюжетът започва с обикновена ежедневна случка, минава през друго действие и приключва поучително и неочаквано за читателите. А точно този разказ , да го прочета предколедно е като малък подарък. Благодаря и светла свята нощ и нека Коледа е празник за душите и сърцата ни.
Propuestas
: ??:??