18 dic 2019, 18:03

Несправедливост 

  Prosa » Otros
543 0 9

Защо богатите хора не мислят за бедните,

всички мислят за пари, а правителството ни убива,

всеки иска малко късмет, виждам много просяци,

роми деца продават картички да изкарват пари.

В транспорта те свалят контроли,

а ромите не ги закачат, животът е труден,

бедните умират, а правителството бавно убива здравеопазването,

всеки ден стават кастрофа, това по новините говорят.

 

Събудете се, българи! И нека всички

да се вдигнем на протест и свалим правителството,

докога ще търпим несправедливост, 

не виждате ли, че всеки ден умират хора, защото нямат пари да се лекуват.

© Nadejda Veselinova Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • как да го регетирам
  • Бих искал да мога да защитя творбата ти, но съм съгласен с казаното в долните коментари.
    Позиция, хубаво, но и трябва разработка, а не само сбор от лозунги.
    Казваш неща, за които трябва да се борим, но по такъв начин, който не въздейства, не докосва, не кара човек да стисне зъби и юмруци.
    Ако беше на митинг, тогава би звучало по друг начин, защото там, на листа хартия, и без това няма място за многословие.
    Но не сме.
    Пожелавам ти успех и вяра в себе си, защото ако разработиш тези цитати, може да сътвориш творба, която да кара кръвта да гори.
  • Надежда, момиченце, разбирам идеализма ти, но много си се надъхала от медийните драми и заклинания. Всъщност цялото ти есе е механичен сбор от медийни клишета и лозунги. Повярвай ми, живота е много по-различен от това, което си представяш. Прочети малко история и ще разбереш, че такива революции вече е имало и ефекта от тях никак, ама никак не бил положителен.
    А! И един съвет: прочети "Животинска ферма" на Оруел. Може да ти се изяснят много неща.
  • И аз съм за комунизма - "всекиму според потребностите" и се моля един Робин Худ да оправи несправедливостта!
    От някой богат само 1-2 милиона да ми дадат и на мен, повече не искам!

    Не завиждай на богатите, и те си имат своите проблеми, това е детинско!

    Авторке, с такива анонимни призиви само се подклаждат едни никому ненужни писаници, щото първо - който трябва, няма да ги прочете, и второ - и ти си прихванала вируса от мрежата "Казвам истината"! Дори и истина да е, ако е на неправилното място и по неправилния начин, си остава безполезна и ненужна, само чесане на клавирите.
  • robertratman (R) , българинът обича да драматизира. Данни - никой около мен не е безработен. Нито семейството на сестра ми, нито моето, нито семействата на съседите, а и като погледнеш - почти всички, които познавам. След като си в София, обясни ми лудницата с движението сутрин - кола до кола и във всяка по един човек. Аз пътуам с градския транспорт. А истории може да се разказват всякакви. Всеки е специалист по всичко и разбира от всичко, лошото е, че точно неговата си работа не я върши. Докато не спрем с мрънкането и не се спретнем да работим - нищо не става.
  • Къде, Валентина, ги намери тези дани за безработицата? В тях взема ли се впредвид, колко хора са на половин работен ден, каква е системата, по която безработните се броят за такива? Просто съм любопитен какви са фактите. Като се прибирах в София и говорих с приятели от училище много трагично ми представиха нещата -горе-долу както и Надежда ги пвижда. Предполагам определени хора може би са си намерили някаква ниша в системата и се чувстват доволни, но повечето ми познати и приятели звучаха отчаяни. Сума ти от тях ходеха по Европа да печелят пари, в София беше пълно с безработни Роми - бедни, неинтегрирани - казват са 2 милиони хора, а държавата се прави, че тези хора не съществуват. Познати лекари ми раправяха за такива страхотий за здравната система, че ме заболя главата. Затова бих подкрепил - дори и само морално смяна на правителството, но каква е алтернативата? Не вярвам много българи да са готови да гласуват за смяна на системата, в която се корени проблемът за мен - нолиберализмът
  • Доста елементарно е написано. По отношение на просяците, нима не знаеш, че това е професия? Голяма част от тях поддържат окаян вид, за да предизвикват съжаление. Данни за това колко изкарва един просяк може да те смаят - повече от работещия.
    Лесно е да си говорим с шаблони, но в момента в страната има най-ниската безработица. И знаеш ли колко млади познавам, които казват - Ааааа, да работя да 1000 лв, абсурд!
    И кафенетата са пълни с тях. Кой ги издържа, този въпрос не те ли тревожи?
    И как безумно бедният и мизерстващ българин не се отказва от колата си и кутията цигари и шишето алкохол.
  • Българите са будни! Правителството е заспало...
  • И кой да дойде. БСП то ли. Каква алтернатива виждаш?
Propuestas
: ??:??