24 sept 2008, 8:33

Опит за портрет на един мениджър 

  Prosa » De humor
1417 0 23
1 мин за четене

Работата й беше отговорна, затова всяка сутрин внимателно обмисляше стратегията си за деня. Традиционно започваше със скандал в канцеларията, за всеки случай, превантивно. После събираше чистачките на инструктаж. Всъщност, под прикритието, че чистят, те изпълняваха мисия да слухтят и донасят. При другите й доносници имаше борба на интереси, докато леличките  бяха някак си по-непредубедени и обективни.

После се барикадираше в кабинета си и налапваше  телефонната слушалка. Говореше с часове - отлично съзнаваше колко  важни са комуникациите в наши дни. Държеше на иновациите и не пропускаше квалификационните форми на  усъвършенстване. Скоро се върна от курса: „Съвременният мениджър - модерни методи на управление". Особено я впечатли „ефектът на маймунката" т.е. умението да прехвърляш собствените си проблеми върху гърба на подчинените си. Веднага го приложи на практика...

По принцип, рядко излизаше от кабинета си. Както се казва: „Моят кабинет - моя крепост." От време на време пращаше дежурната чистачка да привика този или онзи. При вида на разсилната всеки се молеше да не чуе името си, а призованите тръгваха  с наведени глави и свити сърца. Когато излизаха от кабинета й, едни трескаво търсеха валидол, други си мереха кръвното, а най-смелите я псуваха наум... Мразеше, когато подчинените й  разговаряха помежду си - едва ли си разменяха  рецепти, със сигурност си  шушукаха против нея... Затова тутакси им измисляше такава работа, на която и Сизиф не би завидял. Но най-безпощадна беше към инакомислещите - ако можеше, би ги ликвидирала  с един поглед.  Тъй като още  не владееше това изкуство, ден и нощ изобретяваше все по-рафинирани методи на инквизиция. Хората  панически се разбягаха, кой накъдето му видят очите... Началниците й се преструваха, че не забелязват нищо, градчето коментираше поредната й жертва, а на нея не й пукаше... Имаше неограничен мандат.

 

Беше директор на основно училище.

 

© Вилдан Сефер Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • има я и тази простотия...с неограничен мандат...
    защо ли се натъжих...
  • Снеже, шшшт...
  • Страхотна си!Защо ли ми звучи страшно познато?
  • "Разпердушинената директорка"!
    И... миличките И подчинени!
  • Благодаря на всички!
    Дима, все така съм хубава...
  • Тъкмо се чудех къде е мениджър.
    Поздравления, Вилдан!!!
  • Сполучлив опит! Все така ли си хубава, Вилдан-затова спокойно "риташ котленцето"...Прегръдка!
  • Стана ми болно!
    Моля се ,моите подчинени да не ме приемат като такава.
    Иначе, жалко и за "мениджърката" и за "екипа" й!
  • Интересно е,поздрави!
  • Аха. Жена - мениджър.
    Вероятно е недолюбена.
  • Ох, до болка познат сюжет! Преди много, много време бях учител за около 6 месеца. Дълга и потресаваща история. Някой ден ще ти я разкажа.
  • Смела си,смела Вилданче-е!!!
  • Това днес го четох в много неподходящ момент и аха да прихна, но се овладях с последни усилия на волята, хеле пък на финала. Ей сега си го прочетох пак на спокойствие и мога да си се посмея на воля!
    Тънко... тънко, Феичке! Ма да знаеш само колко мениджъри могат направо да кацнат на портрета ти и да не се види разликата!...
    Направо прегръдка за точния изстрел!
  • Направо си я смарангясала
    Прегръдка!
  • Поздравления, Вили!
  • Вилдан,ти май си подритваш трудовата книжка,а!!!Жалко,но факт...има ги такива.Поздрав от мене!
  • Хихи
  • Благодаря ви!
    Доре, хубаво ли правиш - сърцето ми се сви... Май съм от категорията на най-смелите!
  • много си добра спор няма еднакво добре владееш както римите така и прозата за което те поздравявам иииииии леко ти завиждам разбира се благородно за обичта която получаваш от читателите.Дерзай
  • Аааа...Така лиии
    Вилдан Сефер*** да се яви в кабинета на директора!
    ВЕДНАГА!!!

  • !Ах, Вилдан,доста такива "мениджъри" за съжаление и аз познавам един такъв , точно директор и той -жалко , но е факт , това което си описала тук! Поздравче!
  • "Беше директор на основно училище."
    Това беше.. разбиващо!
  • ``по-рафинирани методи на инквизиция``... Както се казва - да те действат по устав!!!
Propuestas
: ??:??