От какво трябва да се откаже човек
Да се откажеш от себе си заради някого, или да се откажеш от някого заради себе си.
А какво значи отказване? – Нежелание повече да вършиш нещо или желание да не вършиш нищо.
Е, при всички случаи, въртиш, сучеш, ама пак не можеш да се откажеш от себе си. Така че не е ли по-добре да се откаже човек от всичко онова, което му пречи да бъде себе си? Защото да се откаже от себе си човек, би означавало да се откаже от тялото си, душата си, от живота си… Ако това наричат жертва, то аз не съм способна на нея. Живее ми се, обича ми се. И ако има нещо, което да пречи на това, освобождавам го от себе си, не искам да ми служи, защото иначе и аз ще трябва да му служа, а пък аз искам да съм свободна, а не роб, роб на някого или нещо, което задържа или връща назад естествения стремеж на Живота към съвършенство.
Вярно ли е?
Или не е?
Не знам.
Обичта е жертва. Но жертва не на себе си, а заради себе си. Човекът трябва да поставя в жертва само онова, което си струва да бъде жертвано. Но не и душата си. Тя няма цена, тя е от Бог и не може да бъде жертвана заради нещо временно. Само за Него. Защото Той е Любов и само чрез такава жертва или по- скоро отдаване на Любовта оставаме живи и душата расте, изчиства се и стига догоре, където се слива с потока от светлина, където е истинското щастие.
© Албена Стефанова Todos los derechos reservados