8 mar 2019, 23:50

ПАН 

  Prosa » Relatos
1099 2 2
4 мин за четене

  Аз, бог ПАН, наричан за по-дълго Приходна Агенция на Нацията, смятам да взема сериозни мерки за събиране на дължимите от вас суми. Вие укривателствувате, с което нанасяте сериозни вреди на Държавата и в частност на мен, като неин наместник по финансовите въпроси. Не може да се разчита на коректност от ваша страна, така че се чувствам свободен да предприемам крайни мерки. В дребните ви душици е заложено да кътате парици и да не ги споделяте с Държавата. По този начин рушите цялата обществена система.

  Всяка стотинка трябва да се събере и оползотвори по предназначение.

  За тази цел въвеждам системата ДЗВЕР, наричана за по-дълго Дебнене и Залавяне на Вредните Елементи в Републиката.

  Край на спокойствието за нередовните платци! Да живее старателното прибиране на средства!

  Мерките ще са много и в различни насоки, като непрекъснато ще бъдат усъвършенствани.

  Агенти в народни носии, обучени да играят ганкиното и други хора, ще следят дали се дават касови бележки в селските читалища – институции, които гълтат огромни средства от хазната.

  Служители, надарени от природата с хубаво телосложение и други работи, ще обикалят сред нудистите, проверявайки дали е изрядно финансовото им поведение и дали из телесните им отверстия не са скрити монети или банкноти.

  Търгуващите с лапад баби ще бъдат редовно обискирани и, при отриване на простъпки от тяхна страна, ще им бъде налагана мярка за неотклонение задържане под стража.

  Езиците на тези, които не си дупчат билетчета в градския транспорт, ще бъдат перфорирани и закичени с пиърсинги с надпис ПАН.

  Пътуващите без винетки, ще бъдат жигосвани по челата и принуждавани да копаят крайпътни канавки.

  За неплащане на данъци – смъртно наказание и изземване на цялото имущество.

  Хората, имащи наглостта да не държат парите си в банка, ще бъдат наказвани с разпорване на дюшеците и счупване на бурканите и касичките прасенца. 

  Въвежда се такса „кьоравене“ за тези, които четат, прахосвайки по този начин ценно време за работа.

 

  Печенето на слънце се облага с данък, защото въпросната дейност изземва енергия, полагаща се по право на собствениците на фотоволтаици.

  Дъждовната вода може да се използва за напояване и питейни нужди само срещу заплащане.

  Забранява се продължителното боледуване, за да не бъде натоварван бюджетът за здравеопазване.  

  Сексуалните активности нощно време се забраняват поради намаляването на трудоспособността на участниците в подобен тип занимания. Изобщо влюбването, като дейност, водеща до значителна финансова неадекватност, ще бъде санкционирано с глоби. Създаването на поколение да се извършва чевръсто, без да се хаби излишна енергия!

  В училищата се въвежда нова, задължително избираема дисциплина „Финансова дисциплина“.  

  Хората, които поради напреднала възраст или физически недъг не могат да се трудят, ще бъдат приканвани доброволно да сложат край на живота си, по възможност без да вдигат много шум.

  Всяка седмица, в неделя, всеки пълнолетен гражданин трябва да се изповядва финансово в местния клон на ДЗВЕР.

  И последно. Вие прочетохте този текст, следователно дължите такса в размер на 5 (пет) лева – по-горе бе спомената въпросната такса. Парите да бъдат преведени незабавно по сметка DZVER 78780967976 PAN  6809.

© Стефан Todos los derechos reservados

La obra participa en el concurso:

Монолог »

8 Puesto

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Гласувам за монолога. ...платих няколко пъти, ама системата нещо блокира .....Поздрави Стефан!
  • Е, вече дължа такса на ДЗВЕР. Поздравявам те за изразената позиция по актуална тема! Гласувам за монолога.
Propuestas
: ??:??