Един свят човек имал разговор с Господ един ден и казал:
"Господи, бих искал да разбера какво е Рай и какво е Ад."
Господ отвел светия човек при две врати.
Той отворил една от вратите и светият човек погледнал вътре. В средата на стаята имало голяма кръгла маса. В средата на голямата маса имало огромна тенджера със супа, която ухаела толкова хубаво, че светият човек огладнял.
Хората, които седели около масата, били много слаби и болнави. Изглеждали изгладнели. Те държали лъжици с много големи дръжки, които били вързани за ръцете им, така че всеки да може да си напълни лъжицата. Но дръжката на лъжицата била по-дълга от ръката им и те не можели да си сложат лъжицата в устата.
Светият човек потръпнал от гледката на мъка и изтезание.
Господ му казал: "Ти видя Ада."
Те отишли при следващата стая и отворили вратата. Тя била същата като първата. Там била голямата кръгла маса с огромната тенджера, пълна със супа, от която светият човек огладнял. Хората имали същите огромни лъжици, но те изглеждали доста здрави и пълни, смеели се и си говорили. Светият човек казал: "Не разбирам."
"Елементарно е - казал Господ. - Изисква се само едно умение. Виждаш ли, те са се научили да се хранят един друг, докато алчните мислят как да нахранят себе си."
© Стефан Стефанов Todos los derechos reservados